Additionally, paste this code immediately after the opening tag: advies reisbestemming - Forum Wereldfietser

advies reisbestemming

Beste Wereldfietser,

Wij hebben advies nodig! We weten namelijk totaal niet waar we onze 16 dagen vakantie in Juni al fietsend kunnen spenderen.
Even een korte situatieschets: wij, 2 enthousiaste fietsers van 24j, voorbije jaren in Schotland, Belgie en Nederland gefietst. Houden wel van een mooie klimmetje nu en dan. Helemaal weg van (wild) kamperen. Hebben een auto tot onze beschikking om ter plaatste te geraken.
De wensen: redelijk weer (Schotland was erg koud en nat), zo mogelijk een stukje langs de kust, mooi landschap/lekker eten/wat bezienswaardigheden

Kan iemand ons met dit dilemma helpen?
margyx schreef:De wensen: redelijk weer (Schotland was erg koud en nat), zo mogelijk een stukje langs de kust, mooi landschap/lekker eten/wat bezienswaardigheden
Een rondje Languedoc of Toscane zal daar zeker aan voldoen.
Volgens mij zijn de mogelijkheden echt onbeperkt.

Wij gaan volgend jaar twee weekjes 'tour de manche' (zie site) doen: rondje kanaal door Frankrijk en Engeland. Komt in elk geval tegemoet aan jullie criteria: 16 dagen, stukje kust, korte venijnige klimmetjes, kamperen en auto beschikbaar (nodig). Of het mooi weer wordt........dat is wat minder zeker en lekker eten weet ik niet (ik hou zelf enorm van een beetje klooien op mijn eenpits gasbrandertje)

Kijk ook eens op de site van de europafietser
Zweden misschien? Goede opties voor wildkamperen en doorgaans een stuk mooier weer dan in Schotland.
Gek van wildkamperen? Noorwegen!
Al is ruim twee weken misschien een beetje kort voor een rondje Noorwegen.
Hoe zit het qua budget in landen als Zweden en Noorwegen? Ik zit met het idee dat eten daar enorm duur is?
Onlangs nog in zweden geweest en ik denk dat het in de supermarkt circa 10% duurder is als bij ons. Noorwegen zal nog iets duurder zijn, maar uit mijn herinnering van 4 jaar geleden viel het wel mee. Daarentegen hebben ze vaak koffie met "poter" of zoiets: gratis refill!
Noorwegen in juni, prachtig hoor, maar dan heb je wel weer grote kans op regen en kou. Voor grotere kans op droog en warm weer zou ik toch echt zuidelijker dan Parijs gaan denken.
Noord Spanje, pyreneeën, zuidoost Frankrijk, Corsica?
Noord Oost Duitsland, werkelijk prachtig. Kust, natuur, cultuur, klimmetjes kun je opzoeken op Rügen. Met wild kamperen hebben wij geen ervaring, officieel mag het niet in Duitsland en moet je toestemming hebben van de grondeigenaar.
Abacus schreef:Noorwegen in juni, prachtig hoor, maar dan heb je wel weer grote kans op regen en kou. Voor grotere kans op droog en warm weer zou ik toch echt zuidelijker dan Parijs gaan denken.
Noord Spanje, pyreneeën, zuidoost Frankrijk, Corsica?
Hoe is Corisica te fietsen? En vooral om te beginnen: bereikbaar per auto? Zijn er (wild)kampeermogelijkheden?

Toscane lijkt me ook zeker wat, maar daar heb ik dan weer het idee van brandende hitte, valt dit in juni nog mee?

Heeft er iemand hier ervaring met Kroatie - Slovenie - ... die kanten?
Alvast bedankt allemaal!
Corsica is een erg mooi eiland waar prima te fietsen is, de oostkust is wat aan de saaie kant, maar de westkust en het bergachtige binnenland zijn prachtig. Met name in het binnenland kan je er ook prima wildkamperen. Je kunt o.a. vanuit Nice en Livorno de oversteek naar Bastia maken (ik zou de auto op het vasteland laten).
Wat wij een aantal jaar geleden hebben gedaan:

- Auto geparkeerd op een camping in de buurt van Lyon (om eventueel makkelijk per huurauto / trein terug te komen)
- Via Col du Chat (pittig) naar Lac du Bourget (afzien)
- Albertville
- Bourg Saint Maurice (uitzicht op de machtige Alpen)
- Kleine Sint Bernard Pas naar Italie (prachtig!)
- Naar Lago Maggiore (druk)
- Milaan (even cultuursnuiven)
Trein gepakt naar Genua (ivm weer)
- Vanaf Genua langs de kust naar Cannes
- Toen omhoog langs de George du Verdon
In de George du Verdon materiaalpech gekregen (wiel gebarsten)
Relaxed een paar dagen op een camping gezeten (het gebeurde vlak voor het weekend) en met een huurauto teruggereden naar Lyon (trein was duurder en omslachtiger)
Mooi rondje en net zo lang en kort te maken als je wil en voldoet aan je voorwaarden....

Veel plezier!

Eric
eric190173 schreef:Wat wij een aantal jaar geleden hebben gedaan:
...
Mooi rondje en net zo lang en kort te maken als je wil en voldoet aan je voorwaarden....

Veel plezier!

Eric
Klinkt als n aantrekkelijk rondje. Hoe heb je dan overnacht onderweg?
margyx schreef:
Abacus schreef:Noorwegen in juni, prachtig hoor, maar dan heb je wel weer grote kans op regen en kou. Voor grotere kans op droog en warm weer zou ik toch echt zuidelijker dan Parijs gaan denken.
Noord Spanje, pyreneeën, zuidoost Frankrijk, Corsica?
Hoe is Corisica te fietsen? En vooral om te beginnen: bereikbaar per auto? Zijn er (wild)kampeermogelijkheden?

Toscane lijkt me ook zeker wat, maar daar heb ik dan weer het idee van brandende hitte, valt dit in juni nog mee?

Heeft er iemand hier ervaring met Kroatie - Slovenie - ... die kanten?
Alvast bedankt allemaal!
Vorig jaar hebben wij een ronde Slovenie- Kroatie gedaan, zeer aan te raden.
Met de nacht en dag trein naar Villach gegaan en vandaaruit een ronde gemaakt langs de kust van Slovenie en Kroatie. Vanaf Split de trein genomen om de ronde binnen drie weken af te maken. http://goo.gl/maps/3Lhof

De kust is erg mooi, maar kan op sommige plekken erg toeristisch zijn. als je vantevoren dus een beetje uitzoekt waar het te toeristisch is kan je dat best vermijden
Het binnenland is ook zeer de moeite waard. Zeker in Slovenie hebben we nog een aantal mooie routes gefietst.
margyx schreef:
eric190173 schreef:Wat wij een aantal jaar geleden hebben gedaan:
...
Mooi rondje en net zo lang en kort te maken als je wil en voldoet aan je voorwaarden....

Veel plezier!

Eric
Klinkt als n aantrekkelijk rondje. Hoe heb je dan overnacht onderweg?
In Milaan in een hotelletje, voor de rest 100% campingkjes, nooit een probleemom een camping te vinden in die hoek.

Gr. Eric
Wat een goede tips al, we zijn het allemaal aan het bekijken!
Nog iemand een suggestie?
M&A : hebben jullie gekampeerd in Slovenie/kroatie? Hoe is de kustweg in Kroatie te fietsen?
Wij hebben een klein stukje (20 km in de buurt van Zadar) er van gefietst, maar dat was voor mij geen pretje, te druk en te snel, en zijn snel het binnenland ingedoken, wát ook prachtig is!

Persoonlijk vond ik Monte Negro erg mooi. In Bosnie en in mindere mate Kroatie is nog steeds gevaarlijk wildkamperen ivm mijnen.

Als ik met de auto heen zou gaan zou ik de auto in Triest of Rijeka parkeren, vandaar naar de Dalmatische kust, eilandje hoppen (Cres, Krk etc), op een gegeven moment het binnenland insteken richting Sarajevo, vandaar richting Montenegro, een lusje naar Dubrovnik maken en daar de boot naar Rijeka nemen. Vandaar terug fietsen naar de auto en weer naar huis... Dan ben je wel een paar weekjes zoet...

Veel plezier!
Eric
margyx schreef:Wat een goede tips al, we zijn het allemaal aan het bekijken!
Nog iemand een suggestie?
M&A : hebben jullie gekampeerd in Slovenie/kroatie? Hoe is de kustweg in Kroatie te fietsen?
We hebben daar in juni gefietst, dus voor de grote toeristische drukte. De stukken van de kustweg die wij hebben gefietst waren rustig (bij de eilanden) of te doen druk (, het eiland Krk op, Zadar - Sibenik) Op dat stuk hebben we ook kleine stukjes van de hoofdweg afgeweken. Veel mooie Slavisch-Italiaanse stadjes op deze route

De hele route hebben we op campings gestaan. Langs de kust zijn er voldoende campings.

Zelf vond ik het mooiste stuk van onze route in Slovenie het binnenland heeft erg mooie natuur, uitdagende bergen en leuke stadjes.
Oke de bestemming ligt van, wij gaan naar Kroatie!
De route is nog een puzzel, we willen graag een stuk binnenland fietsen en afsluiten met een stuk kust/eilanden.
Alle tips zijn nog altijd welkom :)
Misschien heb je wat aan mijn reisverslag :arrow: Klagenfurt-Sarajevo

[wfvimeo]http://www.vimeo.com/groups/wereldfiets ... s/16136806[/wfvimeo]