Additionally, paste this code immediately after the opening tag: proeffietsen met bagage - Forum Wereldfietser

proeffietsen met bagage

Morgen gaat het toch echt gebeuren op mijn verjaardag :? fietsen met mijn bagage op de veluwe, ik fiets een rondje van ongeveer 70 km het moest er maar eens van komen, ik heb mijn koga nu 5 maanden en bijna 5000km gefietst, en de aangeschafte fietstassen en andere kampeerspullen staan mij al een tijdje aan te staren.
Mijn fiets staat nu in mijn huiskamer volledig klaar met alles wat ik nodig heb onderweg, ik heb geprobeerd of ik nog wel op mijn fiets kom, en er ook weer af kan komen, morgen wordt ik 52 jaar en ben niet de soepelste meer :shock: ... het viel mij toch echt niet mee om mijn been over die kanotas te krijgen. Hopelijk zijn er niet veel mensen onderweg die dit moeten zien. :roll:
Neem toch ook maar mijn fietshelm mee.
Ook heb ik niet een goede aankoop gedaan, ik heb een veels te grote slaapzak (Vaude) gekocht en die past niet in de kanozak moet dus in een fietstas en die is dan gelijk vol. Ook begrijp ik niet goed hoe dat bagage netje werkt
Moet denk ik maar een paar keer oefenen voor ik echt weg ga.

Kirsten
Veel plezier morgen, Kirsten.

Lastig die grote slaapzak. Ik doe het al jaren met een klein licht slaapzakje van de Xenos met een extra lakenzakje. Kan in de zomer goed, vind ik. Eind april heb ik een keer nachtvorst in dat zakje overleefd waarbij ik me als een rollade met alle kleren die ik had aangekleed had er in gekropen ben.
Van de zomer fiets ik naar Assisi, uitgezonderd hoog in de Alpen kan mijn Xenos slaapzakje wel weer volstaan.
kirsten schreef:Morgen gaat het toch echt gebeuren op mijn verjaardag :? fietsen met mijn bagage op de veluwe
Van harte gefeliciteerd, en veel plezier gewenst!
Ook heb ik niet een goede aankoop gedaan, ik heb een veels te grote slaapzak (Vaude) gekocht en die past niet in de kanozak moet dus in een fietstas en die is dan gelijk vol.
Misschien past de slaapzak wel in de kanozak als je hem er los in steekt, dus zonder foedraal?
Ook begrijp ik niet goed hoe dat bagage netje werkt
Wat heb je voor een ingewikkeld netje? Misschien kunnen we je helpen. Foto maakt het makkelijker in dat geval.

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
kirsten schreef:Morgen gaat het toch echt gebeuren op mijn verjaardag :? fietsen met mijn bagage op de veluwe
Van harte gefeliciteerd, en veel plezier gewenst!
Ook heb ik niet een goede aankoop gedaan, ik heb een veels te grote slaapzak (Vaude) gekocht en die past niet in de kanozak moet dus in een fietstas en die is dan gelijk vol.
Misschien past de slaapzak wel in de kanozak als je hem er los in steekt, dus zonder foedraal?
Ook begrijp ik niet goed hoe dat bagage netje werkt
Wat heb je voor een ingewikkeld netje? Misschien kunnen we je helpen. Foto maakt het makkelijker in dat geval.

Groetjes,

Carl
Foto's meesturen op het forum lukt mij nog steeds niet helaas, het netje moet gwoon een paar keer gebruikt worden dan za het wel groter worden.
Bedankt voor de tip van de slaapzak, had daar helemaal niet aan gedacht.
Naast een nieuwe slaapzak, kun je natuurlijk ook kijken of je een nieuwe kanozak kan kopen, is meestal ook een stuk goedkoper. Als je zonder kanozak ook uitkomt wat ruimte betreft heeft dat natuurlijk de voorkeur.
Alles wat je thuislaat is mooi meegenomen heeft iemand hier niet voor niets als onderschrift.

Tijdens je proefrit kun je meteen checken of je alles wat je meesleept ook op de juiste plek hebt ingepakt. Nog even afgezien van het feit dat je altijd meer mee neemt dan achteraf nodig bleek.
Zo'n eerste keer is altijd spannend. Gewoon lekker gaan en zien wat je ervan leert. Ultralichte avonturiers zijn (nagenoeg) allemaal met zwaarder materiaal begonnen. Al doende leert men.
Wat ook erg leerzaam is, is om met een clubje Wereldfietsers op pad te gaan. Mocht je zover zijn om eens met een gezellig clubje te gaan fietsen, dan kun je bij Activiteiten kijken wanneer een geschikt moment is.
Gefeliciteerd, je bent nu onderweg denk ik. Veel plezier. Enne, behalve je been naar achter over de kanozak zwaaien, kun je ook je been voor over de stang doen. Dat doe ik meestal als ik bepakt en bezakt ben.
Je kan ook je slaapzak eerst in een compressie zak stoppen, dat scheelt ook veel ruimte in je tassen/kanozak. Wel zorgen dat je je rits opendoet, en je de slaapzak niet langer dan noodzakelijk in de compressiezak laat zitten.

Roef
kirsten schreef:Morgen gaat het toch echt gebeuren op mijn verjaardag :?
Kirsten
Hallo Kirsten,

van harte gefeliciteerd, eerst natuurlijk met je verjaardag en ten tweede met de poging dat je bepakt gaat oefenen.
Met de ruimte van de slaapzak komt het allemaal goed.
Veel plezier vandaag enne ............ laat je nog even weten hoe het is gegaan?

hartelijke groet,
Frits
kirsten schreef:Morgen gaat het toch echt gebeuren op mijn verjaardag :? fietsen met mijn bagage op de veluwe, ik fiets een rondje van ongeveer 70 km het moest er maar eens van komen, ik heb mijn koga nu 5 maanden en bijna 5000km gefietst, en de aangeschafte fietstassen en andere kampeerspullen staan mij al een tijdje aan te staren.
Mijn fiets staat nu in mijn huiskamer volledig klaar met alles wat ik nodig heb onderweg, ik heb geprobeerd of ik nog wel op mijn fiets kom, en er ook weer af kan komen, morgen wordt ik 52 jaar en ben niet de soepelste meer :shock: ... het viel mij toch echt niet mee om mijn been over die kanotas te krijgen. Hopelijk zijn er niet veel mensen onderweg die dit moeten zien. :roll:
Ook heb ik niet een goede aankoop gedaan, ik heb een veels te grote slaapzak (Vaude) gekocht en die past niet in de kanozak moet dus in een fietstas en die is dan gelijk vol. Ook begrijp ik niet goed hoe dat bagage netje werkt

Kirsten
Kan me nauwelijks voorstellen dat je na 1000 km per maand 5 maanden lang moeite zou hebben met 70 km op een dag met wat bagage. Dat gaat zeker lukken, wordt vast een geslaagde verjaardag. Van harte!

Frank
frank bueters schreef:
kirsten schreef:Morgen gaat het toch echt gebeuren op mijn verjaardag :? fietsen met mijn bagage op de veluwe, ik fiets een rondje van ongeveer 70 km het moest er maar eens van komen, ik heb mijn koga nu 5 maanden en bijna 5000km gefietst, en de aangeschafte fietstassen en andere kampeerspullen staan mij al een tijdje aan te staren.

Kirsten
Kan me nauwelijks voorstellen dat je na 1000 km per maand 5 maanden lang moeite zou hebben met 70 km op een dag met wat bagage. Dat gaat zeker lukken, wordt vast een geslaagde verjaardag. Van harte!

Frank

Had ik ook niet, geweldig gefietst, mooi weer, super omgeving, en een geweldige fiets. heb mij druk gemaakt om niets :wink:
Maar ik maakte er niet uit op of je nou ook hebt gekampeerd...?
Travelmaster schreef:Maar ik maakte er niet uit op of je nou ook hebt gekampeerd...?
Nee dat komt eind mei, ben gewoon gaan fietsen met al die spullen op de fiets :D net echt dus :P
Hihi! Als je dan écht gaat kamperen, ga je merken wat handig is en wat niet, en waar je 's ochtends het langst mee bezig bent... Thuis in alle rust en ruimte de boel droog kunnen inpakken is natuurlijk niet helemaal waarheidsgetrouw;).

Maar: goede start! En nog gefeliciteerd natuurlijk;)!
Dat is nog eens een goede voorbereiding! Gewoon op de fiets stappen met alle spullen en kijken hoe het rijdt. En die bijna 1000 km per maand natuurlijk ook. Maar goed, dat is ook gewoon leuk. :wink:
Iedereen heeft in het begin veel te veel bagage mee , dat is niet erg een beginners fout , tijdens je vakantie kan je bij elk postkantoor een doos kopen en de overtollige spullen terug sturen.
Er zijn al diverse paklijsten op dit forum doe daar je voordeel mee.
Een tip van mij is neem niet teveel kleren mee ik was regelmatig mijn kleren onderweg.
Veel succes met je expeditie.
KLaas de Pelgrim