Additionally, paste this code immediately after the opening tag: met de hond naar China ! - Forum Wereldfietser

met de hond naar China !

Hoi!

Binnenkort vertrek ik met men hondje richting Oosten..
We hebben samen reeds een 5000km gefietst / geslapen, we zijn een sterk team!
De Donau volgen tot aan de Zwarte Zee is het eerste 'plan'
vertrekken April / mei
eerder traag, bewust reizen

Ik ben een Belgische vrije geest van 30 en men hondje is ongeveer anderhalf,
hij is met mij meegekomen uit Griekenland en heeft helende krachten !

Toevallig niemand die ons team wil vervoegen?

groeten!
Wesley & Dario
Wat ontzettend leuk dat je je hond meeneemt! Wij kwamen hier in Chili laatst een Française tegen met een hondje.

Hoe vervoer je je hond? Ben wel benieuwd.

Succes met de reis en je eventuele reisgenoot!
Wat ontzettend leuk! Ik struin het internet af naar fietsen met hond. Vandaag gaan we oppad, een rondje vanuit huis. Van trekken is nog niet gekomen. Veel plezier op je vervolgtocht, hoop dat je een maatje-gezelschap vindt. De francaise waar de fietsjunks het over hebben ken ik niet. Wel http://cyclinggypsies.wordpress.com/dogs-on-bikes/ en er was er nog 1tje happines around de world, maar daar krijg ik sinds een poosje alleen chinese tekens te zien :roll:
Heb jij nog een mooi verhaal of beeldmateriaal, ik ben benieuwd.
Hier een verhaal van een tocht met hond over 7000 km, waarbij de hond soms meeliep en soms in een fietskar vervoerd werd. Wel een husky; die zijn wat gewend.
http://www.crazyguyonabike.com/doc/?o=1 ... v=Io#75181
In China zijn ze dol op honden. :D
Maar niet iedereen vindt honden leuk, maar daar hou jij vast rekening mee.
Ben je niet bang dat je lastige vragen krijgt bij de douane over quarantaine? Ik kwam met even snel zoeken deze site tegen:
http://www.licg.nl/x3/praktisch/reizen- ... uropa.html
Ben je niet bang dat je lastige vragen krijgt bij de douane over quarantaine?
Goeie opmerking! En goeie link ook trouwens. Als ik het zo snel goed zie is er voor China al een quarantaine periode van 30 dagen, lijkt me al een 'showstopper' voor jullie plan.... En ik weet niet wat de beoogde route is, maar landen als Oekraïne, Georgië of Kazachstan zie ik er überhaupt niet bijstaan. En ik kan me ook nog voorstellen dat er een verschil is tussen een land als China binnenkomen via een grote luchthaven, of over land via een kleine grensovergang - dat het daar al helemaal niet kan bijvoorbeeld.

Verder lees ik een aantal keer (bijv bij China en Rusland) dat honden in hotels niet welkom zijn. Wij hebben redelijk wat gereisd/gefietst met onze hond in Europa, en ik kan je vertellen dat het een redelijke 'pain in the *ss' is als je bij een beoogde overnachtingsplaats niet terecht kan met je hond (Ierland en Noorwegen waren notoir), en hoe verder naar het oosten (Hongarije, Roemenië) hoe vreemder men het vindt dat je je hond in een karretje achter je fiets voortsleept in plaats van hem aan een dikke ketting op je erf te leggen. Ik maak me wat dat betreft geen illusies over landen die nog oostelijker liggen....

Roef
Volgens mij snappen de Chinese honden het blaffen van Nederlandse honden niet. :lol: :lol:
weske schreef:Hoi!

Binnenkort vertrek ik met men hondje richting Oosten..
We hebben samen reeds een 5000km gefietst / geslapen, we zijn een sterk team!
De Donau volgen tot aan de Zwarte Zee is het eerste 'plan'
vertrekken April / mei
eerder traag, bewust reizen

Ik ben een Belgische vrije geest van 30 en men hondje is ongeveer anderhalf,
hij is met mij meegekomen uit Griekenland en heeft helende krachten !

Toevallig niemand die ons team wil vervoegen?

groeten!
Wesley & Dario
Hoi Wesley ,

Ik las net je bericht en toevallig vertrekt een klant van ons deze maand ook met de fiets naar China , kan wel een vragen of hij contact met je wil opnemen ?

Groetjes ,
Peter