Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatje(s) Noordkaap - Forum Wereldfietser

Fietsmaatje(s) Noordkaap

Ik ben nieuw op dit forum
Ik ben een vrouw van 52 jaar en wil deze zomer juni/juli naar de noodkaap fietsen
Daarom ben ik op zoek naar fietsmaatje(s) een compact groepje 2 a 3 personen
zou leuk zijn.
Ik fiets sinds 2009 jaarlijks een lange tocht zoals Rome Hanze route Santiago
Verder weet ik niet of er een GPS track bestaat van deze route.
Tips zijn altijd welkom

Sjanv
Hoi Sjanv, heb je al een idee welke route je wil gaan rijden? Door Noorwegen of door Zweden? Ik ga ook in juni naar de Noordkaap fietsen (door Noorwegen) en heb een route uitgestippeld na heel veel informatie te hebben gezocht, dus die zou mooi moeten zijn ;). Ik heb de route echter in google maps staan dus kan deze moeilijk opsturen. Ik kan hem wel aan je uitleggen als je dat wil.
Hoi Lennard

Ik wil via Noorwegen naar de Noordkaap fietsen.
En verder ben ik bezig om voldoende informatie te zoeken voor een goede voorbereiding.
Kan jij me uitleggen hoe jij deze fietsroute wil gaan doen?
Gr. Sjan
Jahoor, ik kwam er net pas achter dat je een route op Google Maps kunt linken haha.
Dit is ongeveer de route die ik wil gaan fietsen.

Link

Er zitten 2 rare plekjes in. Dat komt, omdat Google Maps het niet toestaat om over weg 55 te rijden (naar Lom) en de bootovertocht vanaf Andenes niet kent. Maar route 55 wil ik gewoon uitrijden naar Lom en de overtocht wil ik ook maken vanaf Andenes. De omleidingen van Google Maps moet je hier dus even negeren.

Als je ook deze route wil gaan rijden kan ik nog wat meer vertellen. Er zijn namelijk nog wat kleine wijzigingen om een verboden tunnel te vermijden bijvoorbeeld of om een snelweg te vermijden. Ik kon echter niet meer omleidingen toevoegen in Google Maps vandaar dat ze niet aanwezig zijn in de link.

Groetjes,
Lennard
Hoi Leannard,
Route ziet er goed uit ,de tocht is toch langer als ik dacht 4000 km
Gezien ik vanuit huis wil starten komt er nog een ruim 1000 km. bij ??
Ik weet niet of dit haalbaar is in 6 weken.
Groetjes Sjan
Nee de tocht is geen 4000 km. Hij is ongeveer 3100-3200 km. Maar door die omleidingen geeft Google 4000 aan. Daarnaast gaan er van die 3100-3200 km nog wat kilometers af door veertochten (je komt er 20 tegen).

Ik zal de tocht wel even in drieën splitsen, zodat ik alle omleidingen kan toevoegen.
Eerste deel

Tweede deel

Derde deel

Bij dit derde deel kom je nog wel twee verboden tunnels tegen. Net voor Birtavarre. Deze kan je vermijden door net voor de tunnel een klein weggetje in te slaan.

Na wat rekenwerk komt de route op 3280 km.


Ik heb heel wat informatie opgezocht en dit zou een mooie route moeten zijn :P.
Er zijn echter nog zat dingen waar ik voorbij rijd die jij misschien wel wil zien. Of als je de Preikestolen niet interessant vind kan je de route een flink stuk korter maken.
Leuke informatie Lennard, vooral omdat er weinig informatie op internet over fietsroutes in Noorwegen staan, en niet iedereen even handig is op de computer.
Doe je goed.
Ik heb daar ook gefietst en mijn route liep vis Zweden, Finland, lapland naar de NoordKaap en langs de Forden tot aan Karstad terug. De afstand was in totaal 5200 km het was een geweldige mooie tocht, maar ik vond Zweden het minst mooi, je zag er allen maar hei-palen boven de grond.
Ik kan iedereen aan bevelen om naar Noorwegen te gaan, het is daar zeer mooi een van mijn mooiste tochten. Wat ik zo mooi vond van Noorwegen je hebt op alle campings een mooie keuken met gratis internet en daar kan Nederland en nog meer landen aan tippen, de meeste campings hier hebben niet eens een bankjes staan om even te eten. Het is er zeer vriendelijk voor kampeerders
Wat ik zo mooi vond, is de campings hadden allemaal een mooie keuken tot je beschikking en alles geheel gratis.
Ik kan iedereen aanbevelen om dat mee te maken, om in Noorwegen te gaan fietsen
Nu ga ik een rondje Barcelona via Pamploma en dan langs de kust terug fietsen.
gr jaap
Ik heb een foutje ontdekt in het eerste deel van de route. Dit komt weer, omdat Google Maps stukjes weg niet kent ofzo?
In ieder geval, vanuit Lom kan je ook via weg 15 en 63 naar Geiranger en dan via weg 63 naar Andalsnes.
Lennard schreef:Ik heb een foutje ontdekt in het eerste deel van de route. Dit komt weer, omdat Google Maps stukjes weg niet kent ofzo?
In ieder geval, vanuit Lom kan je ook via weg 15 en 63 naar Geiranger en dan via weg 63 naar Andalsnes.
Heb je toevallig een gpx-bestandje van de route voor Basecamp of gps?
Lennard schreef:Ik heb een foutje ontdekt in het eerste deel van de route. Dit komt weer, omdat Google Maps stukjes weg niet kent ofzo?
In ieder geval, vanuit Lom kan je ook via weg 15 en 63 naar Geiranger en dan via weg 63 naar Andalsnes.
En dat is ook zeker aan te raden want anders mis je Geiranger (Ja, erg toeristisch, maar het blijft een mooie fjord) en Trollstigen, toch een van de mooiste bergwegen van het land. Het is vanuit Lom (vergeet hier niet even koffie te drinken bij de top-bakker aan de voet van de brug midden in het centrum!) ook de meest logische route. Twee hele lange, trage klimmen en een korte steile krijg je voor de kiezen (na Geiranger mag je gelijk weer 600 meter omhoog nadat je er dik 1000 bent afgedaald). Als je er eind juli door komt is het oogsttijd voor de vele aardbeientelers van Valldalen en staan er in de hele vallei stalletjes langs de weg waar je verse aardbeien kan kopen.
japiekraai schreef:Wat ik zo mooi vond, is de campings hadden allemaal een mooie keuken ...met gratis internet ... tot je beschikking en alles geheel gratis.
Nou ja, gratis..., de campings in Noorwegen zijn duur genoeg. Maar aangenaam is het zeker, want behalve om te koken is het kookhok ook de aangewezen plek om zelf op te warmen, medereizigers te ontmoeten, batterijen op te laden, een boekje te lezen etc. . Overigens hebben (nog) niet alle campings in Noorwegen gratis internet hoor. En de meeste Zweedse campings hebben ook een keuken (en zijn ook duur), dat is niet enkel een Noors fenomeen.
Geen Rallarvegen? Je komt er langs! :D