Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop: ongebruikte vakantiefiets Fahrradmanufaktur TX-800 - Forum Wereldfietser

Te koop: ongebruikte vakantiefiets Fahrradmanufaktur TX-800

Hierbij bied ik mijn fiets aan: Fahrradmanufaktur TX-800 XT-HS11, Modeljaar 2013 gekocht voor 1599 euro bij bike4travel.
Framemaat 52.

Ik heb er maximaal 200 km mee gereden, ik wou dit jaar naar Florence fietsen ermee, maar ik heb gekozen voor een lichtgewicht set-up., ik wil met een cyclocrosser gaan, omdat ik toch in Hotelletjes ga slapen, heb ik geen extra ruimte nodig, specificaties volgens bike4travel.

frame: CrMo trekking frame met CrMo voorvork
Versnellingen/naven: XT groep 30 versnellingen.
Remmen: Magura HS11 hydraulische velgremmen
Stuurpen: Ahead
Velgen: 28” Exal MX19 dubbel gebust met rvs spaken
Verlichting: BM Cyo (auto senso met standlicht) met SON naafdynamo.
Achterdrager: Tubus Cargo
Voordrager: Tubus Tara
Zadel: Selle Royal
Handvatten: Ergon GP2 met geïntegreerde bar-ends
Banden:Schwalbe Marathon Dureme 50-622, reflex
Pedalen: VP196 pedaal. (industrie gelagerd)
Gewicht: 15,8 kg
Maten: 52

De fiets heeft altijd binnen gestaan en verkeerd ook in nieuwstaat, ik wil er minimaal 1250 voor hebben.
Die fiets heeft een axa defender slot.

Ik heb er ook zwarte Ortlieb Bike Packer Plus achtertassen bij van 166,45 en zwarte
Ortlieb Sport Packer Plus voortassen ter waarde van 139,45

In een van de voortassen zat een sneetje, dit is geplakt.

Als 1 geheel te koop zonder bidons voor 1400.

verders:

2 ongebruikte banden Schwalbe - Big Ben 50 - 622/ 28 x 2.00
1 ongebruikte binnenband, 50/622

Afbeelding
Dag,
ik ben me aan het orienteren op een nieuwe trekkingfiets en zal, met wat meer details van mijn wensen, me daarover nog melden op dit boeiende forum voor advies.
De TX800 staat op mijn lijstje van alternatieven.
Zou je kunnen aangeven of en hoe de fiets je is bevallen? (na 200km weer verkopen voor een ervaren fietser roept vragen op).
Welke lichaamslengte-grenzen passen voor maat 52,
alvast bedankt voor het antwoord.
Hallo,

Ik heb geen auto en ik heb mijn verjaardag bij mijn ouders gevierd 40 km verderop en om de fiets te testen had ik in Rotterdam boodschappen gedaan en met 4 volle tassen naar Hellevoetsluis gefietst en dat ging naar wens.

Na mijn vakantie in Duitsland had ik de fiets gekocht, nu had ik besloten niet meer op campings te slapen, dus zijn mijn wensen bijgesteld, ik ga alleen een heenreis doen en ga ik nog een week niks doen op bestemming, en dan rijdt ik met mijn ouders mee terug.
Dus ik hoef geen stevige, slijtvaste, makkelijk te repareren in elk wereld deel fiets met een son dynamo, maar heb ik genoeg aan een cyclocrosser, want ik ga licht en minimaal.

De fiets is goed, alleen mijn doelen en benadering zijn veranderd.
Hoi, Ik heb dezelfde fiets net nieuw gekocht en gisteren een tocht van meer dan 80 km gemaakt. Mijn gevoel zegt me dat dit een geweldige fiets is; vond hem beter rijden dan de Koga Traveller die ik hiervoor had. Rustiger en beter te controleren. Ik heb altijd een 57 cm frame gehad maar van de TX 800 heb ik een 52 cm.
Een goed bod mag ook :)
Misschien is het wel het handigst als alle partijen op 30 maart naar de tweedehandebeurs komen met hun vraag-en-aanbod.
Kijk hier: http://www.wereldfietser.nl/nieuws/tweedehands-markt
jimvandenberg schreef:Misschien is het wel het handigst als alle partijen op 30 maart naar de tweedehandebeurs komen met hun vraag-en-aanbod.
Kijk hier: http://www.wereldfietser.nl/nieuws/tweedehands-markt

Je hebt wel gelijk, maar ik heb geen auto, als de fiets niet verkocht wordt ben ik geld aan treinkaartjes kwijt.
En, ik en veel mensen gaan niet samen daar krijg ik het spaans benauwd van.
Enkele maten van het frame:

Framemaat 52:

De bovenbuis, van hart van de stang waar de stuurpen pen in gaat tot hart van de stang waar de zadelpen in gaat is 56,00 cm.

De stang van hart trapas tot en met waar de zadelpen in gaat is 52,00 cm

Vanaf het hart waar bovenbuis de rechtopstaande buis van zadelpen ontmoet tot hart trapas is 48,5 cm

De onderste stang vanaf hart stang waarook stuurstang in gaat tot en met het hart van de rechtopstaande stang is 56,00 cm.
Ik verkoop de fiets toch niet, deze kan op slot of verwijderd worden.