Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gudereit SXC van enkele jaren oud - Forum Wereldfietser

Gudereit SXC van enkele jaren oud

Dag
Weet iemand of er op het internet een link te vinden is naar de oude cataloog van Gudereit?
Er is een leuke 2dehands fiets SXC (http://www.2dehands.be/fietsen/fietsen/ ... tm_medium=) te koop: 3j oud, gebruikt voor woon-werk 6km/dag.
Zo'n fiets lijkt me ideaal voor mij (woon-werk 21km/dag), te stallen aan een groot station. Een goede 2dehands lijkt me daarom een betere keuze dan een nieuwe fiets (VSF T300 :) )
Ik zou nog moeten gaan passen voor de maat (M), daar ik niet al te groot ben (1.63m) en de huidige eigenaar 1.70m is.
Hoe kan ik als leek zien of bv de nexusnaaf nog niet versleten is?
Zijn er nog andere aandachtspunten?
Alvast bedankt!
Aan een nexusnaaf is weinig te zien; je zou 'm even moeten proberen.

Ik zat even op de Gudereit site te kijken want ik had er nog nooit van gehoord.
Lijkt er op dat er dus toch nog bedrijven zijn die normale prijzen voor goeie fietsen vragen.
Gudereit is inderdaad een van die Duitse merken waarbij je veel fiets voor je geld krijgt. Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Nexusnaaf heb ik geen ervaring mee.
Probeer deze fietswinkel - waarschijnlijk de enige dealer van Gudereit in Nederland, misschien hebben ze nog oude brochures liggen. Ik had ze ooit op hun website gezien :
http://www.mastbergen.nl/fietsen/gudereit
bedankt voor tips!
ter info: de aankoop gaat voorlopig niet door
Oke. Dan w.s. mosterd na de maaltijd, maar mijn vriendin heeft w.s. eenzelfde (laatste modeljaar met HS-33, daarna werden het de HS-11's) mixte-frame. Ik rij op een heren-uitvoering. Fietsen bevallen uitstekend, alleen de chaingliders vind ik niks. Het is net alsof de ketting door die dingen harder slijten en ze lopen veel aan. Ook is het kettingspannen vrij waardeloos, maar dat is simpel te ondervangen door zelf ringen toe te voegen waar een boutje op de achterkant zit.

Als je meer wilt weten, pm maar even.