Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:De vorige Marathon Plus had dezelfde rolweerstand als de Marathon Racer (11% meer dan de benchmark Vittoria Voyager Hyper). Surprise, hè?henkfietst52 schreef:De vorige Marathon plus vond ik een enorm stugge band.
Loopt voor geen meter, veel rolweerstand. De enorm dikke anti-leklaag gaat ten koste van het comfort. Je hebt id minder lekke banden, dat wel. Ik heb nu de Marathon racer op mijn vakantie fiets, die loopt mooier vind ik. Maar nog iets te stug.kunst en fietswerk
Tja, daar heb ik toch andere ervaringen mee. Eerst dacht ik: Hé wat leuk, er kleeft een gele confetti op mijn voorband! En kijk daar is ie weer en flits daar is ie terug en terug en terug... En toen was het Pfffffffffft.Marko schreef:Bij de fietsenmaker op de hoek hebben ze zo een stukje van een marathon plus band staan met punaises drin maar ik vind dat een beetje rare marketingtruc want niemand gebruikt meer punaises, laats staan dat ze op het fietspad liggen.
Ik rijd op Panaracer Pasela's, 35mm en zonder 'tourguard', dus extra lekgevoelig... in ~2000km nog geen lekke band, en zondag in een afdaling moest ik regelmatig rechtop gaan zitten om wat extra wind te vangen, zodat ik niet op m'n voorgangers op racefietsen inreed. Ik weet het, allemaal niet wetenschappelijk, maar de suggestie dat deze banden prettig doorrollen vind ik heerlijkhenkfietst52 schreef:Heel soepele banden zijn Challenge Parigi-Roubaix banden.@ Georg
@Henkfietst; welke banden zijn naar je mening/ervaring soepel?
Panaracer is ook een heel soepele duurzame licht lopende band
Een identiek of nog sterker verhaal kan ik vertellen van afdalingen met mijn hybride fiets met Schwalbe Kojak 50-559 tussen een groep racefietsers, vanaf Mont Ventoux naar Bedoin. En dat, terwijl in de eerder door mij geciteerde test van de Fietsersbond de Schwalbe Kojak een hogere rolweerstand heeft dan de Schwalbe Marathon Plus; 13% meer t.o.v. 11 %, (tov benchmark Vittoria Voyager Hyper). Conclusie blijft: leidt er niet teveel uit af en zoals ik al zei: de verschillen zijn minimaal en andere factoren zijn veel belangrijker dan rolweerstand. (tussen haakjes: de Panaracer Pasela 37-622 met Tourguard heeft een extra rolweerstand van 9 % in diezelfde test). Zo zie je maar weer!urje schreef:Ik rijd op Panaracer Pasela's, 35mm en zonder 'tourguard', en zondag in een afdaling moest ik regelmatig rechtop gaan zitten om wat extra wind te vangen, zodat ik niet op m'n voorgangers op racefietsen inreed. Ik weet het, allemaal niet wetenschappelijk, maar de suggestie dat deze banden prettig doorrollen vind ik heerlijk