door
math » zo 23 feb, 2014 15:00
Ik heb in 2012 twee weken een SQlab 610 zadel uitgeprobeerd, maar weer teruggestuurd aan Rose omdat het mij niet beviel. Dat mocht, omdat Rose in de catalogus aanbiedt: "Test onze SQlab zadels tot 14 dagen. Indien u niet tevreden bent, kunt u het geteste zadel geheel gratis naar ons terugsturen."
Ik kan dat uitproberen zeker aanbevelen. De SQ zadels hebben verschillende niveaus voor en achter, waardoor een beetje heen en weer schuiven niet goed kan. Ik kreeg bij ritten van meer dan 60 km het gevoel dat mijn bilspieren afgeknepen waren, waardoor ik af en toe op de pedalen moest gaan staan. Ritten boven 100 km waren een kwelling. Ik heb dat met zadels van Fizik of Selle Italia nooit meegemaakt.
Ik ben het geheel eens met de opmerking in het vorige bericht dat zadels erg persoonlijk zijn. Ik zal dus niet beweren dat SQ zadels slecht zijn. Er staan veel zeer positieve beoordelingen (24 uit 28 geven het maximum van 5 sterren!) op de site van Rose. Maar ik zou het risico van een miskoop niet nemen. Verifieer wel even vooraf of die niet-goed, geld-terug garantie nog geldt; ik zag hem niet meer op de site.