Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drössiger Traveller - Forum Wereldfietser

Drössiger Traveller

PERFECT afgemonteerd VOLLEDIG handgebouwd Chocolate Metallic Brown.

Afmontage bestaat uit het beste en lichtste dat er verkrijgbaar is voor lange afstand fietsen, Drossinger FRAME+Vork met FABRIEKSGARANTIE

Alles RVS of Alu (zelfs de bevestigingsboutjes zijn vervangen voor RVS scheepvaart kwaliteit, ROEST ONMOGELIJK)

Drivetrain Shimano XT met Hallowtech crankstel (nieuw 150 Euro)
Derailleurs en verstellers Sram X9 met draaischakelaars, dit werkt VEEL beter dan Hiroshima omdat je direct in de goede versnelling zit en met gemak 5 versnellingen overslaat. X9 is een TOPGROEP van Sram vergelijkbaar met Shimano XTR.
XT Naven DT Swiss spaken en Mavic A719 dubbel gebust (de topvelg van Mavic)
Schwalbe Marathon banden (welke anders?)
De BESTE bagagedragers van Tubus en de enige RVS dragers verkrijgbaar.
Achter Tubus Cosmo RVS (nieuwprijs 140 Euro)
Voor Tubus Nova RVS (nieuwprijs 120 Euro)
Pletscher achterstandaard (beste merk verkrijgbaar)
Tubus voorstandaard aan de Lowrider (lullig dingetje maar wel handig kost los 50 Euro) Voorkomt dat de fiets omvalt onder zware bepakking)
Stuur BBB vliderstuur met LEDEREN STUURLINT (OOK 50 Euro voor lint alleen) Dit Multibar stuur bied de meeste comfort van alle sturen, zeker in combinatie met leer., Het stuur kan op onconventioneel manier worden vastgepakt is verstelbaar qua hoek en qua hoogte (door middel van carbonnen stelringen)
Rem kabels en versnellingskabels van Jagwire, supersterk, licht en heel mooi qua kleur en afwerking (2 kabelsetjes kosten los 100 Euro)
Het zadel komt van mijn oude fiets omdat dit zadel zo lekker zat en ook niet bepaald goedkoop was. BROOKS FLYER SPECIAL, ander zadel ook mogelijk. Pedalen komen ook van mijn oude fiets maar dat is afhankelijk van de schoenen die je draagt tijdens je vakantie.

Voorzien van vele extra's zoals
Tubus voorstandaard aan de Lowrider (lullig dingetje maar wel handig kost los 50 Euro) Voorkomt dat de fiets omvalt onder zware bepakking)
Het beste merk op het gebied van verlichting BUSCH & MULLER
B+M Toplight achterverlichting met LED
B+M IXON IQ LED voorverlichting inclusief stopcontactlader
IXON IQ produceert een lichtbundel van 40 lux
AxA SLOT naar keuze (SL7, Deffender of zonder)

De fiets is mooier strakker en kwalitatief beter AFGEMONTEERD dan een KOGA of Santos van +2500 Euro.

Slecht één keer uitgetest op Texel en Vlieland, fiets werkt perfect, ook met zware bepakking!
SVP niet hier reageren, foto, vragen en bieden op Marktplaats

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... mympSeller
Je vraagt je altijd af: waarom verkoopt iemand dan zoiets moois :shock: :?:

Dirk
Misschien omdat al dan niet terecht hij hier zoveel negatieve berichten heeft gelezen over holotech trapassen/lagers ect.

Hij alle verhalen van wim over de pasela's toch stiekum meer gelooft als de schwalbe reclame.

magura's
rohloff
son
hebben ook schares liefhebbers onder de vakantie/wereldfietsers

of verkeert een trapje afstapte en nu de knie kapot is.

Ik weet t niet.
De verkoper vind t mooi. Ik niet. Er is met een hoop geld een berg onderdelen aan een frame geschroefd . Dat maakt het voor mij nog geen mooie of goede vakantie fiets.

Succes met de verkoop.

Mijn fiestsmaak is gekker als van de meeste. Stalen surly frame met racestuur en 3e hands onderdelen stuurde prima in oa Marrokko.
[moderator] reactie verwijderd. Uitspraken graag onderbouwen en niet zomaar iets roepen. [\moderator]
[moderator] off-topic reactie verwijderd [\moderator]
[moderator] off-topic reactie verwijderd

Normaal zou ik het hele bericht verwijderen maar ik wil even duidelijk maken dat het alleen afkraken van advertenties zonder onderbouwing voortaan weggemodereerd wordt.
Ook niet terzake doende reacties worden verwijderd.
[\moderator]
Ik ga de advertentie niet afkraken, maar volgens mij voldoet deze niet aan de onlangs opgestelde richtlijnen over het hier plaatsen van advertenties. Er staat sowieso geen totaalprijs in de advertentie, of ik moet er overheen lezen.
Daarnaast vind ik het vreemd dat we van de TS niet op dit forum mogen reageren maar dat alleen via MP mogen doen. Daar pas ik voor.
Het is inderdaad jammer dat er hier mensen zijn die blijkbaar niets beter te doen hebben dan de spulletjes van een ander af te kraken, nog even voor de duidelijkheid, de enige reden dat ik mijn fiets te koop heb gezet is omdat hij net even te klein is!

Mijn racefiets is 60 cm, maar dit Drössinger frame is er alleen in 57 cm of 61 cm.

57 cm bleek bij de eerste ritjes net even te klein, maar ik heb er een vlinder op zitten en daardoor komt het stuur ook iets meer naar je toe, ik heb nu de stuurpen omgedraaid en een beetje naar beneden gezet en het is nu een stuk beter, ook al mag het stuur voor mij nog wel iets verder van me af.

Een nadeel van zelf bouwen is dat je dit soort dingen pas merkt als je al klaar bent.

Wat betreft het frame daar is totaal niets mis mee, Drössinger frames zijn keurig gelast, voorzien van een goede laklaag en alle nokjes die je maar kunt wensen, behalve dan voor een derde bidonhouder, maar daar heb je klemmetjes voor.

Wat betreft het dure merken en dure onderdelen…
Ik ben ervan overtuigd dat er in Nederland een hoop onzin wordt verkocht, voor veel te veel geld.

Voor een Santos of Koga frame en vork betaal je minstens 900 Euro (als het niet meer is) en wil je wat alternatiever je imago neerzetten maar er toch bij horen dan koop je een Surly frame met vork van 600 Euro, maar is dat beter dan Drössinger?

Een Drössinger frame kost met de vork erbij 257 Euro, dus mocht die ooit scheuren koop je gewoon een nieuwe, als je Koga frame scheurt precies buiten de garantie zit je voor 1000 Euro en de boot. Bovendien, wie garandeert dat die frames niet gewoon uit dezelfde fabriek komen? Bij wat onderzoekt blijkt bijvoorbeeld dat alle Surly frames uit fabrieken in Taiwan en China komen en ook daar worden voorzien van een goedkope laklaag, alleen het ontwerp gebeurd in de VS meer niet!
Als er een keer een Surly frame in de aanbieding is wordt het pas interessant, maar dan fiets je niet op een topframe, een gemiddelde Surly frame weegt 2.5 kg zonder vork, mijn frame weegt 1.9 kg en voor 50 Euro meer heb je de Superlight versie van 1.6 KG. Is lichter beter? Welnee maar niets rechtvaardigt de Surly prijzen. Bovendien heb je bij Drössinger zonder meerprijs de keuze uit wel 100 verschillende kleurencombinaties, metallic kleuren, felle kleuren, pastel tinten, glans of mat.

Wat ben je ongeveer kwijt als je een fiets bouwt zoals ik die heb gebouwd? Voor 1300 Euro ben je klaar, maar dan moet je wel de onderdeeltjes online in Duitsland bestellen, en ik had het voordeel dat ik nog het één en ander over had van mijn oude fiets. Let je goed op en koop je bijvoorbeeld geen dure remkabels (wat ik wel heb gedaan) dan kun je voor 1100 Euro op een hele goede handgebouwde fiets rijden. Een vriendin van mij heeft een oude Koga met een zwabberframe en zij besteld binnenkort ook een Drössinger, onderdeeltjes overzetten een klaar, mijn volgende project is om er nog één voor mezelf te bouwen met een racestuur. Of weer een zelfde frame of een staal frame. Gewoon even zoeken maar ook dat moet lukken voor rond de 300 Euro. Wat ik nu voor mezelf ga bouwen ga ik zo goedkoop mogelijk doen, zodra ik een beginnetje heb ga ik hierover berichten op het forum.


Afmonteren moet iedereen wel zo’n beetje zelf kunnen, maar pas op wat je koopt. Koop je Shimano onderdelen? XT is niet bij elk onderdeeltje beter dan bijvoorbeeld Deore. Bij XT slijten de tandwieltjes sneller dan bij spul wat de helft kost en dat geld ook voor de remblokjes.
Wil je qua onderdelen toch nog duurder of probeert een Yuppenwinkel je zoiets aan te praten?
Hydrolyse Magura remmen zijn ook volstrekte onzin, hydrolyse remmen kunnen gaan lekken en ga dat maar eens vervangen in Turkmenistan, de kans dat je daar een gewoon remkabeltje (mocht die breken) vind is velen malen groter, bovendien drukken die hydrolyse remmen zo hard in je velgen dat je binnen drie jaar intens fietsen je wielen kunt weggooien, wil je beter remmen dan kun je voor nog geen 20 Euro Tektro mini brakjes kopen een soort v-brakes maar dan kleiner en krachtiger, en vind je dat niets dan zijn mechanische schijfremmen goedkoper en makkelijker te repareren dan Magura velgremmen, bovendien blijven je velgen heel.

Een Son Dynamo? Kost 200 tot 250 Euro, daar heb je vier Shimano Dynamo's voor en als je toch je velgen sloopt en je wiel na 3 jaar weg kunt gooien heb je echt geen Naafdynamo van 250 Euro nodig, wil je iets dat in de buurt komt van Son? De SP PV-8 werkt hetzelfde en kost een Eurootje of 90.

Een Rolhoff naaf? 1200 Euro! Zou goed zijn om mee door Afrika te fietsen, het gemiddelde Afrikaanse gezin verdient dat nog niet in een jaar! Waar ben je dan mee bezig? Wat is er belangrijk in het leven? Zeker geen naaf van 1200 Euro. De gemiddelde yup die zoiets kan betalen rijd niet meer dan twee weken per jaar op zijn of haar vakantiefiets! Stel je bent die avonturier die dwars over de Andes of een heel continent doorkruist, en je Rolhoff naaf gaat op een bergpas kapot, waar ga jij een dealer vinden? Of ga je 3 weken wachten op een nieuwe naaf? En zo ja, hoe ga je die zelf in je wiel spaken in Mali tussen de Al Qauda rebellen?

Het wordt tijd dat de crisis eindelijk een keer echt bij iedereen doordringt, en ook de Yuppen gaan beseffen dat je duurder niet altijd beter is.
JPS schreef:.. dit Drössinger frame is er alleen in 57 cm of 61 cm.
57 cm bleek bij de eerste ritjes net even te klein,

Een Drössinger frame kost met de vork erbij 257 Euro,
En dus..... :idea:
Koop een nieuw frame in de juiste maat en verkoop je het andere voor een sympathieke prijs, dan ben je voor weinig geld klaar.
JPS, de link werkt niet. Klopt dat?
Jammer, ben benieuwd hoe je bouwwerk er uitziet.
De fiets doet me een beetje denken aan het langeafstandmonster van Henk (henkfietst52).
Loes
Wat een sprong, van februari naar december.....geen wonder dat de link niet meer werkt.
Is de fiets ondertussen verkocht? Had er best een foto van willen zien..
Oeps! Datum. Kijk ik eigenlijk nooit naar.
Loes
Loes, dan kijk ik liever niet in je koelkast :wink: !
Net koelkast gecheckt. Er loopt nog niets weg :wink:
Hahaha!
Nou het is heel lastig om iets wat onbekend is (Drossinger) voor een redelijk bedrag te verkopen, ander frame en alles overzetten kan inderdaad ook, zat ook aan een racestuur te denken maar dan moeten er nog veel meer dingen worden gewijzigd.
Enfin we zien wel, voor Loes straks nog even wat Plaatjes ;-) Hoe werkt dat? ;-(
JPS schreef:Nou het is heel lastig om iets wat onbekend is (Drossinger) voor een redelijk bedrag te verkopen, ander frame en alles overzetten kan inderdaad ook, zat ook aan een racestuur te denken maar dan moeten er nog veel meer dingen worden gewijzigd.
Enfin we zien wel, voor Loes straks nog even wat Plaatjes ;-) Hoe werkt dat? ;-(
Misschien doet het de verkoop goed wanneer je bij zo'n betrekkelijk onbekend merk de naam goed spelt.

Frank
Misschien doet het de verkoop goed wanneer je bij zo'n betrekkelijk onbekend merk de naam goed spelt.

Misschien moet je met zo'n achternaam de e en de u laten omdraaien of in Frankrijk gaan wonen
JPS schreef:Misschien doet het de verkoop goed wanneer je bij zo'n betrekkelijk onbekend merk de naam goed spelt.

Misschien moet je met zo'n achternaam de e en de u laten omdraaien of in Frankrijk gaan wonen
jaaa! En jij moet een fiets verkopen met een dooie weblink en een verkeerd gespelde
merknaam. Hahaha...
Doe ff gewoon. Allebei. Hier schiet de verkoop geen bal mee op.

Onbekend? Nee, Drössiger is niet onbekend. En je achternaam heb je niet voor het kiezen.