Additionally, paste this code immediately after the opening tag: mijn nieuwe avaghon - Forum Wereldfietser

mijn nieuwe avaghon

Gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald bij bike4travel, Avaghon, 26 wielen , in de standaard afmontage, lx , magura's en wat kleine extra's als voordrager en fietscomputerke...

De banden zijn Continental Top Contact 50-559, een vouwband dacht ik dat er op het factuur stond.
ik zie op de band niet direct staan of het is niet duidelijk welke druk deze mogen/moeten hebben .....weet iemand dat?

Gisteren ook gelijk bij thuiskomst een testrit gemaakt en na wat aanpassingen aan het zadel (beetje lager gezet en wat naar achter gebracht) fiets deze echt zalig, !!

Ook wil ik even kwijt dat ik deze winkel in rotterdam als zeer aangenaam heb ervaren, bijzonder vriendelijk personeel, en de zaak komt zeer professioneel over.

Iemand die mij meer kan vertellen over dit type band? Gewenste druk? kwaliteit? Is dit een zogeheten 'anti lek' band?
Gefeliciteerd met uw nieuwe Avaghon!

Het zijn [H]eerlijke fietsen waar jaren plezier mee te beleven valt.

Ik heb twee Avaghons al sinds jaren en ben er nog steeds verliefd op. :wink:

Contie's zijn fijne soepele banden, ik zou ze niet te hard oppompen zo'n 5 bar.

Anders bel even met Bike4travel... heeft u meteen antwoord.


Henk

kunst en fietswerk
Dat zijn prima banden, degelijk en met antilek, maar dus ook een beetje zwaar en stug. Ik weet niet hoe zwaar je bent, maar zelf doe ik bij deze maat iets van 3 bar in de voorbanden, en 4 bar in de achterbanden als ik zonder bagege rijd, en 5 bar met bagage (ik gebruik meestal geen voortassen). Als je zelf erg licht bent zou ik er 0,5 afhalen. Maar dit is niet meer dan een suggestie. Doe zoveel lucht in de banden dat je geen last hebt van stootlekken, en dat de fiets netjes stabiel rijdt. Een te hoge druk is oncomfortabel, geeft minder grip op slecht wegdek, en is behalve op heel mooi asfalt niet sneller.
Gefeliciteerd met je fiets. Ik vind dit inderdaad zelf ook mooie fietsen, en Bike4Travel is een prima zaak.
Wim
ik ben zelf nogal een zwaargewicht, ik passeer de 100 kg met gemak....
nog een Belgische avaghon-rijder. We breiden uit. :wink:

Soms zijn mensen verbaasd als ik tegen hen vertel dat men fietsje uit Nederland (wageningen) komt. Dan vragen ze: waarom niet hier bij de fietsenmaker? tja... .

Geniet er van. Ik zou geen andere willen.
Even goed op de band kijken, de maximale druk staat er waarschijnlijk el ergens op. Ik schat 4-5 bar. Met jouw gewicht is het aan te raden je banden tot die max spanning op te pompen.
perik schreef:Ik schat 4-5 bar.
45-58 psi officieel, dus 3 tot 4 bar zoals Wim al zei hierboven ergens 8)
evert86 schreef:nog een Belgische avaghon-rijder. We breiden uit. :wink:

Soms zijn mensen verbaasd als ik tegen hen vertel dat men fietsje uit Nederland (wageningen) komt. Dan vragen ze: waarom niet hier bij de fietsenmaker? tja... .

Geniet er van. Ik zou geen andere willen.
Evert,

Recycle in Wageningen is niet meer. Het merk Avaghon is overgenomen door bik4travel te Rotterdam. Wel weer dichter bij. Johnny: veel plezier met je nieuwe Avaghon (zou ook geen andere willen) Robw
evert86 schreef:nog een Belgische avaghon-rijder. We breiden uit. :wink:

Soms zijn mensen verbaasd als ik tegen hen vertel dat men fietsje uit Nederland (wageningen) komt. Dan vragen ze: waarom niet hier bij de fietsenmaker? tja... .

Geniet er van. Ik zou geen andere willen.
hahaha ik kreeg idd dus ook die opmerkingen een paar keer....en ze vinden het maar een "vreemd" merk, iemand mompelde zelfs iets van goedkoop chinees namaak spul (mijn lieve buurman) , en nog beter, eentje wist me zelfs te zeggen dat het niet zo slim was van me om nu in deze tijd nog een fiets te kopen van "ijzer" dat is nog iets van vroeger en allu is van deze tijd , en voor die prijs hebben ze er zelfs geen licht op geplaatst...... :D :D :D
ik heb wijselijk maar gezwegen en hem gelijk gegeven :lol: :lol:
wat leuk al die avaghon rijders hier.....
johnny-vs schreef:... iemand mompelde zelfs iets van goedkoop chinees namaak spul (mijn lieve buurman) , en nog beter, eentje wist me zelfs te zeggen dat het niet zo slim was van me om nu in deze tijd nog een fiets te kopen van "ijzer" dat is nog iets van vroeger en allu is van deze tijd , en voor die prijs hebben ze er zelfs geen licht op geplaatst...... :D :D :D
ik heb wijselijk maar gezwegen en hem gelijk gegeven :lol: :lol:
Gefeliciteerd, je hebt een dijk van een fiets.
Leon
Gefeliciteerd, je weet gelijk dat je met een kenner te maken hebt als je fiets wel opvalt ;-)
Minder risico op diefstal. Mijn fiets wordt buiten WF evenementen evenmin ooit door iemand een blik waardig gekeurd. Dat vind ik prima.
Wim
Mijn maat Avaghon, waar ik nu 8 jaren op fiets.

Doe er ook de boodschappen mee, een jaar woon-werk, en fietste er mee naar oa. Malaga, Marrakech, Rome, Berlijn, Parijs, Ghana enz.

Het gekke is dat er soms mensen zijn, die totaal geen kenner zijn maar me toch aanspreken over de fiets. Vrij recent nog een oude dame hier in Zutphen, toch leuk! :D Ze zien blijkbaar wel dat het geen doorsnee fiets is. :wink:

Op de foto de nieuw gecoate Avaghon


Afbeelding

Henk

kunst en fietswerk
Ha ha, wat leuk!

In augustus had ik een mooie tent te koop en Johnny had interesse. We kwamen elkaar al fietsend letterlijk tegemoet: we spraken ergens tussen Den Bosch en Wuustwezel af. Tent verkocht. Slaapmatje, kussentje en GPS geshowd. In Rijsbergen stond ik daar dus ook met mijn Avaghon. Onder het genot van een paar koffie werden fiets en spulletjes nauwkeurig bestudeerd. Een half jaar later is ook Johnny besmet met het Avaghon-virus. Grappig hoe dingen kunnen lopen.

Heel veel fietsplezier, Johnny. Misschien komen we elkaar in de grensstreek nog eens tegen!
Hoe laat is de reunie van Avaghon-fietsers bij de stand van Bike4travel op de Fiets en Wandelbeurs? :idea:
maar Bert jij rijdt op Snel :cry:
willem.m schreef:Ha ha, wat leuk!

In augustus had ik een mooie tent te koop en Johnny had interesse. We kwamen elkaar al fietsend letterlijk tegemoet: we spraken ergens tussen Den Bosch en Wuustwezel af. Tent verkocht. Slaapmatje, kussentje en GPS geshowd. In Rijsbergen stond ik daar dus ook met mijn Avaghon. Onder het genot van een paar koffie werden fiets en spulletjes nauwkeurig bestudeerd. Een half jaar later is ook Johnny besmet met het Avaghon-virus. Grappig hoe dingen kunnen lopen.

Heel veel fietsplezier, Johnny. Misschien komen we elkaar in de grensstreek nog eens tegen!
het is ook van dat moment dat ik besliste om mijn keuze te herzien, oorspronkelijk ging ik voor de koga randonneur, maar na jou avaghon eens "gekeurd" te hebben wist ik het helemaal, zo een wil ik ook, wat een prachtding is dat zeg....., trouwens net terug van een flink rondje, buiten dat ik even zal moeten wennen aan het nerveus rijgedrag vind ik het een zalige fiets!!
En als dat weer nu eens snel wat beter wil worden komt de eerste grote test, bepakt een paar dagen erop uit......kijk er zo erg naar uit....
bert sitters schreef:Hoe laat is de reunie van Avaghon-fietsers bij de stand van Bike4travel op de Fiets en Wandelbeurs? :idea:
om 2 u 30, welkom Bert :D
johnny-vs schreef:
willem.m schreef:Ha ha, wat leuk!

In augustus had ik een mooie tent te koop en Johnny had interesse. We kwamen elkaar al fietsend letterlijk tegemoet: we spraken ergens tussen Den Bosch en Wuustwezel af. Tent verkocht. Slaapmatje, kussentje en GPS geshowd. In Rijsbergen stond ik daar dus ook met mijn Avaghon. Onder het genot van een paar koffie werden fiets en spulletjes nauwkeurig bestudeerd. Een half jaar later is ook Johnny besmet met het Avaghon-virus. Grappig hoe dingen kunnen lopen.

Heel veel fietsplezier, Johnny. Misschien komen we elkaar in de grensstreek nog eens tegen!
het is ook van dat moment dat ik besliste om mijn keuze te herzien, oorspronkelijk ging ik voor de koga randonneur, maar na jou avaghon eens "gekeurd" te hebben wist ik het helemaal, zo een wil ik ook, wat een prachtding is dat zeg....., trouwens net terug van een flink rondje, buiten dat ik even zal moeten wennen aan het nerveus rijgedrag vind ik het een zalige fiets!!
En als dat weer nu eens snel wat beter wil worden komt de eerste grote test, bepakt een paar dagen erop uit......kijk er zo erg naar uit....

Jvs,
je schrijft over 'nerveus rijgedrag' . Jij fietst op 26 inch. Ik rij op 28 inch. Mijn avaghon rijdt juist als een tank. Komt dat nou door verschil 26 en 28 inch? overigens doe ik geen uitspraak over wat beter is omdat dat persoonlijk is wat iemand prettiger vindt.
Robw