Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 5 maart 2014 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 5 maart 2014

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'.
Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en autoluwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Rond 22.00 uur zijn we weer terug.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig.
De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker.
Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
Denk aan goede verlichting en opvallende kleding.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 5 maart, 2 april, 1 mei, 4 juni, 2 juli en 6 augustus.
Zelfs met regen was het leuk, afgelopen Rondje Amsterdam. Ik had niet eens een regenboek aangetrokken en werd nat zoals vroeger bij het naar school fietsten.

Langs de Amstel naar het zuiden. Straffe wind en regen in de snoet. Heerlijk, zolang het niet koud is en dat was het niet echt.

Waarschijnlijk heeft de buienradar ervoor gezorgd dat Koert en ik de enige waren die dit avontuur aan zijn gegaan. Mensen, laat je leiden door de avontuurlijkheisradar. Ze zeggen wel een dat het leven pas echt begint als je uit je comfort zone stapt. Dat moet menig wereldfietser toch aanspreken :roll:.

Ook ik twijfelde aanvankelijk om te gaan...
Wat zijn regendruppels nu helemaal? Ik fietste ruim vijftig kilometer. De Geniedijk af. Een omhaal via De Plesmanhoek en later nog een via camping Vogelenzang. Het deerde me niet. Ik ervoer weer eens dat achter het glas regen zich dramatischer voordoet dan erin.
Als ik de verschillende weersites bekijk is men het er unaniem over eens dat het woensdag een zonnige dag wordt met een regenkans van 0% en absurd temperaturen tot 12 graden.
Dus ook de wereldfietsers en andere belangstellenden zonder zwemdiploma kunnen gerust meefietsen.

Wat te denken van een rondje via de Amstel, CS, Spaarndammerbuurt, spoorlijn IJ-Poort, Halfweg, Ringvaart, Nieuwe Meer, Rembrandtpark.
Uitstekend idee! Eindelijk weer tientallen deelnemers :lol:.