door
stef.l » do 27 feb, 2014 11:13
martie schreef:Interessant, ik dacht dat Unigarant alleen van de fietsverzekeringen was. Mijn fiets is nu verzekerd via mijn doorlopende reisverzekering bij Allianz (onlangs nog bij Radar) en valt onder overige bagage. Alleen kan je dit verzekeren tot €1.000,-- dacht ik. Dus niet echt geschikt als je net een nieuwe fiets hebt gekocht. Ik ben er echter onlangs achter gekomen dat diefstal e.d uit tent niet meeverzekerd is en als je iets wil claimen dat je dan een overnachtingsbewijs moet kunnen overhandigen. Verder wel goede ervaringen bij het afhandelen van claims.
Veel reguliere reisverzekeringen dekken inderdaad slecht voor wat betreft kampeervakanties.
Zelf ben ik verzekerd bij ING, maar ook hierbij bijv. het volgende:
13.2 schade door diefstal van kostbaarheden, geld en reisdocument die zonder direct toezicht van u of de verzekerde zijn achtergelaten, behalve als deze zaken waren opgeborgen in een deugdelijk afgesloten kluisje of deugdelijk afgesloten vertrek, en u of de verzekerde aantoont dat hieraan braakschade aanwezig was. Tenten, vouwwagens en (sta)caravans worden niet beschouwd als een deugdelijk af te sluiten vertrek.
En hetzelfde verhaal voor achtergelaten op een voertuig, of niet in handbagage.
Veel reisverzekeringen hebben soortgelijke voorwaarden. Ik ken persoonlijk eigenlijk geen reisverzekering welk je wel verzekerd tegen diefstal vanuit tent voor wat betreft kostbaarheden.
Dekking is er vaak wel voor bagage, maar laten we wel wezen. Hoe vaak wordt er kleding, bordjes, bekertjes of bijv. slaapspullen gestolen vanuit je tent? Eveneens vanuit je tassen op de fiets? Als dieven ergens op uit zijn dan is het geld, laptops, tablets, smartphones, horloges, camera's, etc. En laat dit nu net allen binnen de categorie geld en kostbaarheden behoren.
Ik zou een reisverzekering dan ook niet zozeer beschouwen als een verzekering voor diefstal.