Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsverlichting - Forum Wereldfietser

fietsverlichting

beste fietstechneuten,

ik heb een naafdynamooplader van biologic reecharge aangesloten op mijn shimano naafdynamo.
nu werkt mijn led verlichting dus niet meer.
sluit ik de oplader apart aan werkt ie wel!
sluit ik de verlichting apart aan werkt ie niet!
sluit ik ze allebei tegelijk aan werken ze allebei niet!
ik heb wel spanning uit dynamo, alle draden/lampjes en cintacten zijn ook goed.
Ik sta voor een raadsel, help!? :?:
Klinkt als sluiting in je verlichting.

Doet de verlichting het wel als je de draden andersom aansluit op je naafdynamo?
Heb je een voor en een achterlicht aangesloten op de naafdynamo of alleen een voorlicht?
draden heb ik idd al andersom geprobeerd en achterlicht heb ik ook al afgekoppeld van het voorlicht, dus...... :?:
Daden andersom proberen levert niet zomaar een andere situatie op.

Het beste advies is werk systematisch, en in een geheel onbekende situatie bouw het stukje voor stukje op.

Sluit eerst eens alleen de voorlamp aan. Als die werkt dan kun je daar paralel de biologic reecharge koppelen.
Als beiden werken kun je het achterlicht aankoppelen ofwel aan je voorlicht zodat je eventueel gebruik kunt maken van een eventuele schakelaar/lichtsensor in het voorlicht, ofwel paralel aan het voorlicht en de biologic.

Probeer anders te vertellen welk voorlicht, achterlicht je gebruikt in combinatie met welke (naaf)dynamo. De meeste naafdynamo's hebben de massa verbinding ook via de as aan het frame staan, waardoor het aansluiten van de plus op het massacontact van een lamp voor sluiting zorgt.
bedankt voor de technische steun.
ik heb alles nog eens rustig nagekeken en nu werkt het.
waarschijnlijk toch kleine sluiting in stekertje.

bedankt en als ik nullie van dienst kan zijn, graag
sorry, nullie moet natuurlijk Jullie zijn :lol:
Mooi dat het gelukt is. Blijf af en toe gezellig eens langskomen en kijken naar de topics. Je (en ik ook) leert er een hoop van en af en toe kun je ergens een reactie geven waardoor iemand anders weer terug op het goede spoor komt.