jessica83 schreef:Er zijn twee boekjes, eentje van de Lonely Planet (tweedehands of bij de bieb) en 'Cycling the Pacific', daarmee krijg je hoop extra info, hoogteprofielen, routes, etc.
Zoals ik hierboven al schreef vind ik zelf 'Cycling the Pacific' de beste van de twee.
jessica83 schreef:Ga voor het eerst met gps fietsen denk ik.
Dan zou ik als ik jou was daar zo snel mogelijk thuis al mee beginnen, want het kost nog aardig wat tijd en moeite om met een GPS ontvanger overweg te leren gaan.
Zo'n apparaat is bijvoorbeeld reuze geschikt om je bijvoorbeeld naar de dichtstbijzijnde camping (of eetgelegenheid) te routeren, maar dan moet je wel die campings erin hebben staan (liefst als POI), en een geschikte kaart.
Aan de andere kant is het handig de te fietsen route zelf als "dode" (=niet routerende) track te hebben, en de kaart uit te zetten: je ziet dan in één oog opslag of je nog op de route zit. Het probleem is dan: hoe maak je een mooie route?
Allemaal dingen die je thuis al moet voorbereiden, en dat is moeilijk als je het apparaat nog niet zo goed kent.
Het levert ook veel op: je reis wordt op die manier veel minder een puzzeltocht (dat heb je thuis al opgelost), het bespaart tijd, energie en ergernis.
Anderzijds is het zo dat een smartphone tegenwoordig, zeker in de VS, ook veel mogelijkheden biedt. Maar die heeft dan weer een accu die opgeladen moet worden, is minder robuust, en is meestal niet waterdicht.
Wat in ieder geval noodzakelijk is voor deze route: zeer goede anti-lek banden!