Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar de Noordkaap vanuit Goor (Overijssel) - Forum Wereldfietser

Naar de Noordkaap vanuit Goor (Overijssel)

Gegroet,

Met z'n tweeen vertrekken we 1 augustus van dit jaar naar de Noordkaap. De planning is ca. 3 weken. We kiezen voor een 'snelle' route. Waarschijnlijk door Zweden. Het gaat om een enkele reis. We vliegen waarschijnlijk terug.

Kan iemand mij vertellen wat een handige manier is om terug te reizen? Is het wat om een stukje terug te fietsen via de E6 naar Alta, Tromso, Narvik of Bodo? Zie je dan nog wat fjorden? Kun je van daaruit dan makkelijk (en goedkoop) vliegen naar Oslo/Amsterdam? Of kun je beter met de trein?

Reacties stel ik zeer op prijs! Informatie over de heenweg idem dito!

Hoi,

Wij gaan ook naar de noordkaap, echter we hebben 7 weken de tijd en gaan superveel van de natuur genieten! Dus we nemen niet de snelste route, maar gaan via allerlei omweggetjes!

Terug zullen we misschien met de Hurtigrutten een stukje gaan.

Succes,
El & El

Drie weken om van Nederland naar de Noordkaap te komen lijkt me flink doorfietsen. Indertijd kostte het ons 20 dagen om van Goteburg (Zweden) tot de Noordkaap te komen, en we reden zo'n 120 km/dag. Dit was wel een langere route via Trondheim (Noorwegen), en daarna de E6. Enige aantekeningen over die tocht vind je HIER

Terug met de trein kun je dacht ik alleen vanaf Narvik, en dat is al bijna 600 km van de Noordkaap.

ik ben vanuit Oslo naar de noordkaap gefietst via Noorwegen en deed er 25 fietsdagen over, dat was redelijk doorfietsen. terug via Finland en Zweden deed ik er een week minder over met de wind in de rug, 140km/dag in Finland en 120km/dag in Zweden met een uitschieter van 193km en 246km (tot 2u45 's nachts)
om vanuit Nederland in 3 weken naar de Noordkaap te fietsen moet je flink doorfietsen, het lijkt me gewoon onhaalbaar
afstanden:
Antwerpen-Kopenhagen 965km (9 fietsdagen)
Kopenhagen-Oslo 700 (6 fietsdagen)
Oslo-Noordkaap 2400km (25 fietsdagen via Noorwegen of 17 fietsdagen via Finland-Zweden)
totaal een dikke 4000km en 40 (of 32) fietsdagen en dat wou je doen in 3 weken, veel succes

Ik ben in 2001 van Oslo via een 'toeristische route' langs de kust tot Lofoten gekomen in ongeveer twee weken. Tot aan de Noordkaap was het schat ik nog zo'n 10 dagen dus via een kortere route en een beetje doorfietsen moet het haalbaar zijn. Onderweg kwam ik een stel jongens tegen met haast, ik geloof dat ze vanuit Oslo in 2 weken de Noordkaap wilde halen, ze fietsten zo'n 150-200km per dag. Extremer kan ook,
er zijn fietsers die het traject Noordkaap-Gibraltar (ruim 6000 km) in twee weken hebben afgelegd! :lol:

Zie je dan nog wel wat????

:roll:

El & El

Toch gehaald in precies 21 dagen. (Goor-Noordkaap)
Van 25 juli tot 14 augustus 2005.
3165 km (gem. 150 km p/d.)

Als iemand info wil over hoe of wat dan hoor ik het wel.

Marco van der Velden

3 weken, ruim 3000 km
say no more

Hoi Marco
Iedere dag 150km????
Hebben jullie dan ook nog wat gezien onderweg?
Groetjes, MiaV