Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SON Edelux draad herstellen - Forum Wereldfietser

SON Edelux draad herstellen

Voor de techneuten onder jullie:
Mijn kabel van de lamp is afgebroken, ik kom nu 'n 10 cm tekort. Hoe herstel ik dit het best? Of moet er best een heel nieuwe kabel in?
Opgelost met wat krimpkous.
Het is coaxiaal kabel; dus je pelt hem een stukje af en schuift een grote maat krimpkous over de gehele kabel. De ommanteling die draai je in elkaar en daar doe je een klein stukje krimpkous met een kleinere diameter overheen en laat dat krimpen. Je laat een stukje draad uitsteken en vertint dat met soldeer. Je schuift weer een stukje krimpkous eroverheen en soldeert hem vast aan het verlengstuk, schuift het krimpkousje op de juiste plaats en laat het krimpen.
Dan vertin je de wekelijke kern en soldeert die vast aan de verlengkabel. Uiteindelijk schuif je de eerste grotere krimpkous over het geheel en klaar is Eric.

Nou zoiets dacht ik (vergeef mij als de opsomming niet geheel compleet is en ik iets vergeten ben. Pas als je eraan werkt snap je wel wat ik bedoel :lol: )
@ Eric

Op die manier heb ik het ook gefikst! :D
Heb op die manier ook twee koplampen gevoerd.

Wel solderen id. anders heb je de breuk er zo weer in.

Zie ook site van Marten http://www.m-gineering.nl/sindex.htm

Henk

kunst en fietswerk
Dankjewel Eric& Henk, solderen enzo... zover ben ik niet gegaan, gewoon in elkaar gedraaid en krimpkous erover, maar hoelang zal dat houden? Volgend weekend dus toch maar jullie oplossing eens proberen!