Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Veloland Schweiz 7 - Jura route - Forum Wereldfietser

Veloland Schweiz 7 - Jura route

Ik ben op zoek naar een route boekje van Veloland Schweiz: de Jura route - nr 7.
Hij is uitverkocht, en het is onbekend of er een herdruk komt.
Wij willen deze route fietsen in aansluiting op de Midden-Frankrijk route deze zomer.

Wie heeft dit boekje en is bereid hem te verkopen?

groet, Corine
CorineR schreef:Ik ben op zoek naar een route boekje van Veloland Schweiz: de Jura route - nr 7.
Hij is uitverkocht, en het is onbekend of er een herdruk komt.
Wij willen deze route fietsen in aansluiting op de Midden-Frankrijk route deze zomer.

Wie heeft dit boekje en is bereid hem te verkopen?

groet, Corine
Misschien is dit iets voor je Corine, de Juraroute van Genève tot Basel is erin opgenomen.

http://www.recreatief-fietsen.nl/fietse ... itserland/
Misschien is dit iets voor je Corine, de Juraroute van Genève tot Basel is erin opgenomen.

http://www.recreatief-fietsen.nl/fietse ... itserland/
Dank je voor de tip Michael, deze gids kende ik niet. Ik ga hem bestellen,

groet, Corine.
Eigenlijk heb je geen boekje nodig. De bewegwijzering in Zwitserland is perfect.

Tip: http://www.veloland.ch/de/routen/route-07.html. Ze hebben ook een app voor op je smartphone.
Wij hebben het boekje te leen. We hebben de route vorig jaar gefietst. Voor de route zelf heb je het boekje inderdaad niet nodig, de bewegwijzering is inderdaad perfect. Maar toch handig voor camping- en achtergrondinfo en om te zien of je aan een lange klim staat.

We hebben de route toen gecombineerd (verlengd) met de Jura-route in Frankrijk. Het boekje daarvan hebben we ook te leen. Stuur maar even een pb als je interesse hebt.
Heeft iemand ervaring met de Rheinroute/Rhôneroute/Juraroute of je deze in het hoogseizoen op de bonnefooi kunt doen (hotel)?
Er is moeilijk iets over te zeggen dat voor alle drie de routes geldt. In de Alpen is begin juli bijvoorbeeld bepaald geen hoogseizoen (dat is de winter) en hadden sommige hoteliers in Andermatt zelfs vakantie! In plaatsen als Chur, Disentis, Andermatt, Brig vind je dan altijd wel wat. Dat is moeilijker langs de Bodensee en de populaire stukken langs de Rijn. Ook langs het Meer van Genève. Half september was bijv. de jeugdherberg in Vevey vol en dat zal voor de hotelaccomodatie in plaatsen als Montreux niet anders zijn. In Nyon daarentegen was plek zat en sommige hotels nauwelijks bezet. Ook in de Jura is het niet druk, maar daar is de accommodatie wel weer veel schaarser dan langs de Rijn.
Maw op diverse stukken zou ik het wel aandurven om het op de bonnefooi te doen en voor de riskantere trajecten (Bodensee, Basel, Meer van Genève, en een enkel eenzaam traject in de Jura) met behulp van mijn gids Fietsen door Zwitserland(waar uitgebreide lijsten met accommodatie in zijn opgenomen) de avond te voren even bellen om wat te reserveren. Er is overigens in Zwitserland zeer veel keus aan accommodatie van betaalbaar tot zeer duur.
Luc Oteman
Wij hebben 3 jaar geleden de Rhôneroute gefietst.
Alles op de bonnefooi gedaan, maar wij hadden de tent mee en gingen dus van camping naar camping. Maar ik had niet de indruk dat het verder erg druk was.
Het routeboekje Fietsen door Zwitserland heb ik inmiddels besteld. Ook al is de route goed bewegwijzerd, het boekje is leuk voor de voorpret, handig voor de achtergrond en campinginfo, en de hoogteprofielen. Altijd fijn om te weten of en wat er geklommen moet worden :).
Bedankt voor de tips en het leen aanbod!

groet, Corine
Luc bedankt voor de aanvullende info, ik heb het boekje inmiddels ook al besteld. Voor ons valt 1 of 2 dagen vooruit bellen om iets te reserveren ook nog onder de noemer "bonnefooi", dus dat lijkt haalbaar als ik het goed lees. Ik had elders ook al gelezen over festival periodes etc. We zijn verder heel flexibel en als het ergens niet bevalt, soit, we rijden de volgende dag toch weer verder, maar een dak, een deken en iets warms op een bord is wel fijn. Wil eigenlijk geen tent mee, we fietsen met kinderen 12/14 jr en willen dan ook die Alpenbulten overfietsen. Ze zijn wel wat gewend, ze klimmen zonder bagage inmiddels beter dan wij met ('kom op papa') en ik vertrouw ze ook de afdaling toe. Ik moet dan nog wel TanteGerrit overtuigen, maar goed, anders pakken we alternatief vervoer.

Ik ga maar eens wachten tot die gids op de mat ploft en kijken of het rondje wat voor ons is.
OmeGerrit schreef:we fietsen met kinderen 12/14 jr
Houdt er bij de Rijnroute rekening mee dat er voor de klim over de Oberalp geen verkeersluw alternatief is. Het is dus in ieder goed om vroeg te vertrekken. Ik deed de Oberalp in augustus en dan is het nog niet druk in de vroege morgen. Maar als alternatief heb je natuurlijk ook de trein.
Voor de Furka geldt hetzelfde verhaal.

Peter
Houdt er bij de Rijnroute rekening mee dat er voor de klim over de Oberalp geen verkeersluw alternatief is.
. Snap ik en we kennen het daar, we zijn al die passen al minstens 1x overgestoken met tentje achterop maar dus zonder nachwuchs.
OmeGerrit schreef:we zijn al die passen al minstens 1x overgestoken
Dat kon ik niet weten. :(

Peter