Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe remmen Avid BB7 voelen sponzig - Forum Wereldfietser

Nieuwe remmen Avid BB7 voelen sponzig

Hallo

Iemand ervaring met Avid BB7 schijfremmen? Ik heb ze gisteren gemonteerd, samen met nieuwe kabels en remgrepen. De remmen voelen nogal sponzig aan. Mogelijke oorzaken kunnen de kabels zijn, maar dat is moeilijk te zeggen. De remmen werken wel voldoende goed, want ik kan de wielen blokkeren. Iemand raad? Is dit normaal bij dit type remmen?

Bedankt,
Dan
Moeten de remschijfjes niet eerst nog wat ingesleten worden?

Ik heb BB7s op mijn salsa fargo zitten en ik vond het ook wat wennen in het begin maar ik vind ze nu fantastisch, ook erg goed af te stellen.
Ik heb ook bb7s op mijn fargo gemonteerd. Aanvankelijk voelt het inderdaad wat sponzig en relatief weinig remkracht. Maar dat veranderd snel wanneer de remschijf en blokjes hun 'break in' periode hebben gehad en wat zijn ingesleten. Wat ik heb gedaan is ongeveer 10x op en neer over de straat, remmen met voor of of achterrem waarbij je flink doortrapt zonder te stoppen. Dit volhouden tot de remkracht verbeterd. Een goede heuvel bergafwaarts wil ook wel helpen.

Patrick
Als je gesinterde blokjes gebruikt (weet niet of die er standaard opzitten) moeten ze worden ingeremd, ook nodig om overmatige slijtage te voorkomen: 10x direct na elkaar keihard remmen zodat ze lekker heet worden en 'verharden'. Een berg/viaduct helpt enorm hierbij :-).
Ik heb een beetje verder gezocht. Kabels nog eens vervangen en remgrepen gewisseld... Het sponzige gevoel zat zeker niet in remblokken en schijven, want remmen deed de fiets wel, enkel sponzig gevoel in de remgrepen. Het probleem situeert zich in de remgrepen Cane Creek Flat Top die blijkbaar niet compatibel zijn met de Avid BB7-remmen. Ik heb even een Avid-remgreep gemonteerd en dat voelt helemaal anders aan. Probleem gevonden. Bedankt voor het meedenken.