Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos Travelmaster gestolen - Forum Wereldfietser

Santos Travelmaster gestolen

Beste medefietsliefhebbers

Gisteravond is mijn Santos 2.6 ALU Travelmaster zwart gestolen uit mijn schuur. Een fiets waar ik menig land in Europa heb doorkruist en waar ik dus erg aan gehecht bent geraakt!

Mocht u binnenkort een dergelijk fiets aangeboden krijgen of vinden op internet, wilt u dan contact met mij of met de politie opnemen!

Gegevens fiets:
Santos Travelmaster 2.6 ALU
gekocht bij de vakantiefietser in Amsterdam (blauw stickertje)
framenummer: A7L69887
fiets bezit tassenbeugels (Tubus) aan voor en achterzijde (roestplekken op de plek waar de tassen hingen)
Aan het uiteinde van het stuur twee Ergon handvatten met Cane Creek bar ends
Voorzien van dikke Schwalde Marathon Xtreme banden
Zadel van Ritchie
Deore XT versnellingen
Eén versnellingskabel naar het achterwiel is gebroken nabij stuur.

Alvast mijn dank voor u aandacht,
Barry Groot
0620308054
Afbeelding
Hoi Barry,
Wat ontzettend *****!
Succes met terugvinden.
Groet,
Leon
Barry, als ik een fietsjunk ermee zie fietsen ga ik hem achterna hoor!

Eric
Eric:.......hohoho!
Deze gestolen fiets lijkt heel erg veel op mijn Santos, dus wil je niet al te voortvarend achter elke gelijkende Santos aangaan.
Barry.........als ik ergens mijn (ongeveer) eigen fiets zie rijden, zal ik een 'goed gesprek' houden met de eigenaar
Had ik toch maar voor paars gekozen toen ik de fiets kocht...die zie je nergens :? . Maar sowieso zie je de fiets nog niet zoveel als de gemiddelde Koga gelukkig...het zal niet een junk zijn die er mee rond fietst denk ik. Er zitten overigens geen lampen op, de framemaat is 57 en er zijn met straps een paar spaken aan de zadelbuis vastgemaakt.
Eric Schuijt schreef:Barry, als ik een fietsjunk ermee zie fietsen ga ik hem achterna hoor!

Eric
Hoho! Wij hebben ze gewoon gekocht hoor. ;)

Ontzettend *** voor je Barry, ik hoop dat je je maatje terug vindt.
bgroot schreef:Maar sowieso zie je de fiets nog niet zoveel als de gemiddelde Koga gelukkig...
Dan moet je eens op een weekend van de Wereldfietser komen :)

Ik hoop dat hij wel weer boven water komt.
Balen zeg!
Heb je het ook op FB en Twitter gezet, met vraag om te retweeten? Ik merk steeds vaker dat dat in ieder geval aandacht genereert.
Daarom heb ik het ook hier gemeld, toch een specifiek slag mensen die een Santos kopen....wereldfietsers :)

Had ik al gezegd dat ie framemaat 57 heeft? En geen verlichting.

Nu ook te vinden op FB en twitter. Maar ik vertrouw meer op mensen die weten wat ze voor zich hebben. Gestolen kunst wordt gevonden door kunstkenners...
bgroot schreef:Daarom heb ik het ook hier gemeld, toch een specifiek slag mensen die een Santos kopen....wereldfietsers :)

Had ik al gezegd dat ie framemaat 57 heeft? En geen verlichting.

Nu ook te vinden op FB en twitter. Maar ik vertrouw meer op mensen die weten wat ze voor zich hebben. Gestolen kunst wordt gevonden door kunstkenners...
Je hebt kans dat het een diefstal "op bestelling" was, maar op "de vrije markt" kan men van alles afzetten. Ook al zegt de naam Santos daar totaal niets. De helers betalen de dief een prikkie ten opzichte van de waarde van jouw kostbare fiets, maar een fiets uit een schuurtje halen kost weinig moeite. Verder kent "de vrije markt" géén grenzen.

Tip voor andere wereldfietsers met een kostbaar raspaardje in de schuur. Zet ook in je eigen schuur je fiets met een stevig slot vast aan de vaste wereld.
Ik vraag me echt af of een dergelijke fiets besteld wordt. Als je dan toch iets besteld, bestel dan eentje met Rohloffnaaf ofzo. Ik denk toch eerder aan een gelegenheidsdief uit de buurt. Maar je tip neem ik ter harte, de beugel komt er.
Bij onze buren hebben ze het schuurtje ook leeg gehaald, twee racefietsen.
Voor mij de reden een vloeranker in het betton te zetten. In de hoop dat als je dan binnen zijn ze denken van 'Oh, s...t laat maar zitten'.

Succes met marktplaatsen, maar vrees dat ie daar niet snel op komt.
Hey Barry, voor de zekerheid: ik heb jouw adres niet doorgegeven aan een fietsendief hoor:-))

Maar nu ik er zo over nadenk; stel je eens voor dat ons klantenbestand gehackt wordt door een fietsendief... Dan zouden er in heel Nederland veel mooie fietsen gestolen worden.
Denk dat ook die verzekeringsmaatschappij zijn data goed moet beveiligen. Overigens denk ik niet dat het op bestelling is. Ik heb wel eens van het fenomeen gehoord ten aanzien van auto's en auto-onderdelen maar een vijf jaar oude fiets lijkt me stug....
Eric Schuijt schreef: Maar nu ik er zo over nadenk; stel je eens voor dat ons klantenbestand gehackt wordt door een fietsendief... Dan zouden er in heel Nederland veel mooie fietsen gestolen worden.
Dat is inderdaad een heel groot punt. Heb ik zelf ook wel eens als me bij een winkel waar ik veel spullen haal de boel weer op mijn account gezet word.
Eric, als een fietsenwinkel een tweedehands aangeboden krijgt is het dan gebruikelijk dat ze fietserwinkel een database van de politie ofzo raadpleegt? Of is er een soort mailing die fietsenwinkels ontvangen? Of is het meer op goed geluk?
Dure fietsen die uit een winkel zijn gestolen worden wel eens op de site van Tweewieler gezet. Dat is een site voor fietsenboeren.
En er is inderdaad een site waar je kunt vinden of een fiets gestolen is: https://fdr.rdw.nl/

Als je je framenummer etc. nodig hebt, ik kan alles zo opzoeken hoor.
Eric Schuijt schreef: En er is inderdaad een site waar je kunt vinden of een fiets gestolen is: https://fdr.rdw.nl/
Werkt perfect! :arrow: Bovenstaande gestolen fiets staat er netjes in!
Voert de politie die fietsen in of moet je dat als gedupeerde zelf doen?

Mooi initiatief, kunnen ze hier in België waarschijnlijk nog heel wat van leren. :wink:

Greetz,
Bram
In België bestaat zoiets ook denk ik http://www.gevondenfietsen.be
Eric Schuijt schreef:En er is inderdaad een site waar je kunt vinden of een fiets gestolen is: https://fdr.rdw.nl/
Gelukkig is mijn fiets niet gestolen, want het (nota bene Nederlanse) fietsmerk komt niet voor in het register voor gestolen fietsen.

Gerd