Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsvakantie in Italie juli 2014 - Forum Wereldfietser

fietsvakantie in Italie juli 2014

Hoi,
Wij, mijn vrouw en ik, zijn van plan medio juli in Italië te gaan fietsen. Hebben het idee om van Venetië door Slovenië naar Kroatië te fietsen en van Porec in Kroatië met het veer terug naar Venetië te gaan.
Via touroperators is dit geheel georganiseerd te boeken, dat willen we echter niet, we willen op eigen houtje met kaart of GPS op pad gaan.
Heeft iemand deze route al eens gefietst en zo ja welk kaartmateriaal kan ik gebruiken en hebben jullie tips ook qua overnachting?

Groet
Peter
Hoi Pietje, ken je FietsVakantieWiki van de wereldfietser site al? Met uitvoerige informatie, ook over Italie http://wiki.wereldfietser.nl/index.php? ... tali%C3%AB
Dag Pietje,

We hebben afgelopen zomer dit rondje gefietst: http://goo.gl/maps/LYEz9
Het stuk tussen Triest en Piran overlapt waarschijnlijk met jullie route. Je kunt het naar mijn idee heel makkelijk zelf organiseren.

We hebben voor ons rondje autokaarten gebruikt van Freytag & Berndt 1:200.000. Dat ging goed. Alleen voor Triest is het handig om een kaart met meer detail te hebben. Langs de kust lopen fietspaden en fietsroutes. Die zijn ook zonder kaart vrij makkelijk te volgen, alleen Triest uit ging wat moeizaam maar dat was onze eigen schuld: niet goed voorbereid. De kust van Istrië is behoorlijk toeristisch. Genoeg overnachtingsmogelijkheden op (grote) campings, iets kleinschalig zal je niet snel vinden. In juni was er overal plek zat. Vanwege het mooie weer hebben we geen hotels genomen maar die zijn er ook genoeg. Veel mooie stadjes te zien en elke dag middag lekker gezwommen. Eén minpuntje: ook vlak bij zee veel agressieve muggen 's avonds. Neem een goed antimuggenmiddel mee!

Veel plezier!
Ik vergat nog te melden dat je niet helemaal de kust kan volgen van Slovenië naar Kroatië. (Of er moeten nieuwe routes zijn aangelegd sinds vorig jaar). Om de grens over te gaan moet je een stukje het binnenland in rijden en even goed kijken welke grensovergang je wilt nemen. In het binnenland is het aantal overnachtingsmogelijk kleiner. Het is allemaal goed te doen maar in Kroatië is de fietsinfrastructuur duidelijk minder ontwikkeld. In Slovenië zijn veel routes en bordjes, in Kroatië moet je meer zelf puzzelen.