Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Las Vegas naar Seattle, frisse neus in feb-mrt? - Forum Wereldfietser

Van Las Vegas naar Seattle, frisse neus in feb-mrt?

Hoi,

Mid februari ben ik voor zaken in Las Vegas en mid maart moet ik in Seattle zijn. Nu zat ik naar de kaart te kijken en te redeneren dat ik de tussenliggende 3 weken mooi kan vullen met een fietsritje door Nevada, Oregon en Washington, een kleine 2.000 kilometer. Ik besef me dat het niet de ideale periode is om de rit te doen; het is dan nog best fris in de noordelijke staten, en de passen over de Sierras zijn hoogstwaarschijnlijk nog gesloten door sneeuwval. Maar niet ondoenlijk denk ik?

Ervaringen en tips zijn welkom!
De sierra nevada en Cascade mountain ranges/passes zijn idd niet begaanbaar.

Ik zou de pacific highway/ highway 101 adviseren. Geen vorst, en met de regen heb je geluk- pech- alles daartussen en in die tijd. Vwb de windrichting: ik heb nooit problemen met de zuid-noord route gehad.


Centraal/Noord-nevada en zuid-oost oregon zijn 'dead zones' waar niets is en ook bijna niemand woont.
Ten oosten van de cascades in Oregon en Washington kan het erg koud zijn. In december was het in Oost-oregon een week lang -20 snachts.


Walter
Hoi Walter,

Dankjewel voor de zeer nuttige informatie. Een 'dead zone' klinkt rustgevend en potentiële temperaturen (ver) onder 0 uitdagend, echter, gezien de beperkte voorbereidings- en reistijd niet bijzonder praktisch.

Vanuit L.A. kom ik via de kust uit op zo'n 2.400 km. Zien hoe ver ik kom in 23 dagen, desnoods een stukje Amtrak en/of huurauto. Amtrak Cascades heeft walk-on fiets plaatsen vanaf Eugene zie ik net. Ik ga eens horen of m'n collega's mij drie weken kunnen missen.

Vincent