Ik rij een Giant Aero RS2 voor woon-werk verkeer en wat sportieve ritjes. De Giant is geleverd met een Xero wielset. Deze wil ik vervangen voor een handgespaakte wielset. Ik fiets in ieder geval niet met zware bepakking.
Waar ik nu aan zit te denken:
* 32 spaaks.
* Shimano LX naven (geen naafdynamo).
* DT competition spaken met messing nippels.
Over de velgen ben ik nog niet uit. Er is in 32 gaats ook minder keuze dan in 36.
Mavic a119 of a319. Al zijn er natuurlijk een hoop voor en tegenstanders voor Mavic.
Rigida zac19.
Alex xt19. Interessante velg met 500gram een redelijk lichte velg, kan er helaas niet veel reviews over vinden.
De Rigida sputnik/Exal sp19 zijn natuurlijk goede velgen die vaak aanbevolen worden. Maar voor mijn doel misschien wat overkill en aan de zware kant.
Hebben jullie ervaring met de bovenstaande velgen?
Of andere opties?
Alvast bedankt!
Waar ik nu aan zit te denken:
* 32 spaaks.
* Shimano LX naven (geen naafdynamo).
* DT competition spaken met messing nippels.
Over de velgen ben ik nog niet uit. Er is in 32 gaats ook minder keuze dan in 36.
Mavic a119 of a319. Al zijn er natuurlijk een hoop voor en tegenstanders voor Mavic.
Rigida zac19.
Alex xt19. Interessante velg met 500gram een redelijk lichte velg, kan er helaas niet veel reviews over vinden.
De Rigida sputnik/Exal sp19 zijn natuurlijk goede velgen die vaak aanbevolen worden. Maar voor mijn doel misschien wat overkill en aan de zware kant.
Hebben jullie ervaring met de bovenstaande velgen?
Of andere opties?
Alvast bedankt!