Additionally, paste this code immediately after the opening tag: thermarest neoair x-lite slaapmat - Forum Wereldfietser

thermarest neoair x-lite slaapmat

Ik wil deze mat misschien kopen is nu in de aanbieding bij futurum shop.

Wie heeft er ervaring met deze mat

Ik weeg 92 kilo en ben 1.85 lang

Mario
Lijkt me wat klein en kwetsbaar voor je.
Wim
Wat raad je mij dan aan Wim.
Waar wil je naartoe, en in welk seizoen?
Wim
Ik wil in de zomer naar normandie fietsen.
mario
Ik heb ook zo'n matje, is erg kwetsbaar in de zin dat die vrij snel lek is door steentjes, takjes enz als je er buiten je tent op gaat zitten en dergelijke. Reperatiesetje, bijvoorbeeld tubetje seamgrip meenemen om te kunnen plakken of een wat zwaardere mat kiezen. Het zelfopblazende valt me verder tegen. Van thermarest vond ik overigens de matjes die circa 4 cm dik zijn en rond de kilo kilo wegen veel robuuster, bijna hufterproof. Zo'n model had ik maar hebben ze niet meer in hun assortiment.
sont schreef:Ik heb ook zo'n matje,
...
Het zelfopblazende valt me verder tegen.
Dat kan ik me voorstellen, gezien de NeoAir matjes helemaal geen zelfopblazende matjes zijn. Dus ergens moet er sprake zijn van een misverstand.

Renaat
Ik heb ook een Thermasrest neo-air matje, geen X lite, maar de grote (geel/groene) variant.

Renaat ik ga er vanuit dat hij bedoelt met zelfopblazend - zelf op te blazen :wink:
Het is best pittig om het hele matje telkens vol te blazen. Meestal doe ik het in tussenstappen, anders gaat bij mij alles draaien. En 's avonds voor het slapengaan nog even bijblazen omdat de warme lucht dan weg is en het matje leger.

Mijn vriend heeft hem teruggebracht voor een robuustere mat voor zijn reis.
We hebben hem 2x ofwel lek gehad dat de naad er vanbinnen uitsprong en op bolde. In beide gevallen kregen we weer een nieuwe.
Het voordeel is zijn compactheid, licht in gewicht en lekkerder slapen!
Wel kwetsbaar. Ik zou hem niet buiten neer durven leggen!
Yvette&Paul schreef: Het is best pittig om het hele matje telkens vol te blazen. Meestal doe ik het in tussenstappen, anders gaat bij mij alles draaien. En 's avonds voor het slapengaan nog even bijblazen omdat de warme lucht dan weg is en het matje leger.
Daarom hebben wij sinds kort voor onze exped matjes zo'n zak. Hiermee blaas je in een keer de mat op. Waarschijnlijk zijn ze er voor meerdere merken.
Yvette&Paul schreef: Renaat ik ga er vanuit dat hij bedoelt met zelfopblazend - zelf op te blazen :wink:
Je zal wel gelijk hebben. Het wordt natuurlijk verwarrend als mensen een zelf op te blazen matje 'zelfopblazend' te noemen. Mijn fietsen zijn zelfrijdend :wink:
Yvette&Paul schreef: Het is best pittig om het hele matje telkens vol te blazen. Meestal doe ik het in tussenstappen, anders gaat bij mij alles draaien. En 's avonds voor het slapengaan nog even bijblazen omdat de warme lucht dan weg is en het matje leger.
Dat doe ik meestal ook met mijn NeoAir-matje. Maar in afwachting van de aanschaf van een pompzak gebruik ik (als ik niet alleen ben) een plastiek zak waar ik een hoekje van af heb geknipt. Dat werkt ook prima als pompzak, op voorwaarde dat men minstens 3 handen ter beschikking heeft.

Renaat