Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Facebook de Wereldfietser - Forum Wereldfietser

Facebook de Wereldfietser

Hallo allemaal,

Mag ik hier een discussie starten mbt de Wereldfietser activiteiten op Facebook?

Met z’n allen hebben wij, naar mijn bescheiden mening, een prachtige vereniging die óók een Facebook pagina (https://www.facebook.com/wereldfietser) heeft welke helaas amper wordt onderhouden.

- Waarom wordt deze amper onderhouden?
- Waarom worden daar de activiteiten niet op vermeld?
- Moet deze Facebook site alléén toegankelijk zijn voor leden de Wereldfietser?

Laten wij AUB hier niet beginnen over de privacy regels van Facebook? Iemand die op hoogte is van Facebook kent, neem ik aan, óók de Facebook privacy regels. Bij voorbaat hartelijk dank.

Nu ben ik géén nieuw lid geworden van een vereniging om overal maar een beetje tegen aan te schoppen, maar zou de vereniging wel iets beter bekend willen laten worden bij dé fietsers, ihb de Wereldfietsers.

hartelijke fietsgroet,
Frits
Afbeelding
quote="Ventie"
>- Waarom wordt deze amper onderhouden?
Omdat het stompzinnig is om én een website én een facebookpagina te onderhouden met dezelfde informatie. Het is al lastig genoeg om vrijwilligers te vinden en die hebben geen zin om tweemaal dezelfde tekst in te kloppen en bij correcties die correcties ook tweemaal te moeten uitvoeren. Uit beroepsoogpunt kan ik zeggen dat hoe meer informatiebronnen je hebt hoe meer fouten er in voorkomen.

>- Waarom worden daar de activiteiten niet op vermeld?
Zie hierboven.

>- Moet deze Facebook site alléén toegankelijk zijn voor leden de Wereldfietser?
Moet er een facebooksite zijn? Volgens mij is facebook al op zijn retour. De leeftijdsgroepen van de leden van de wereldfietser (vooral 35-65) doen steeds minder op facebook omdat de privacyregels ondoorgrondelijk zijn, elke maand in wijzigen en de NSA en wie meer nog meeleest, voor jongeren is facebook al niet zo cool meer.

>Laten wij AUB hier niet beginnen over de privacy regels van Facebook?
Ik heb iets meer dan 100 fb-vrienden en geen enkele ervan gaat nog een serieus gesprek aan op facbook. Het is enkel an alleen 'wat hebben we vandaag gekookt', 'is deze keuken mooi of niet', subtiele maar aanhoudende reclame voor de eigen toko wat hoaxes en ander geneuzel.

Leon
Leon schreef:Ik heb iets meer dan 100 fb-vrienden en geen enkele ervan gaat nog een serieus gesprek aan op facbook. Het is enkel an alleen 'wat hebben we vandaag gekookt', 'is deze keuken mooi of niet', subtiele maar aanhoudende reclame voor de eigen toko wat hoaxes en ander geneuzel.
Ik heb geen 1 fb-vriend en ben daar reuze blij mee. FB jaren geleden er al uit gedaan om de redenen die Leon noemt + de reclamereut. Kortom, waar maak je je druk om 8)
Waarom de FB niet onderhouden wordt? Is dat wel zo? Ik nooit op FB want andere vormen van contact vind ik veel leuker. Maar wat ik wel weet is dat het allemaal gedaan wordt door vrijwilligers. Een jaar geleden heb ik het een klein jaar gedaan. Maar toen naast het werk, een privé leven en modereren van WorldCycle Videos ook nog een studie kwam ging dat niet meer. Ventie als jij je zo druk maakt om de vereniging - help dan een handje mee. Je kan je opgeven als moderator bij het bestuur om bijvoorbeeld FB te onderhouden.

p.s ik heb even gekeken voor je en de activiteiten staan gewoon onder evenementen. En zo te zien plaatsen de huidige moderator regelmatig een berichtje.
Sorry, maar ik vindt de eerste reacties ontzettend negatief. Je zou maar lid willen worden en gelijk van dit soort sikkeneurige reacties lezen. Het enige wat ik tracht te doen is een discussie op gang te krijgen om van leden en/of lezers frisse ideeën op tafel te krijgen. Kerel nog aan toe, je zult maar zo chagrijnig op de fiets zitten.

hartelijke groet,
Frits
Goed, om er een positive draai aan te geven heb ik je stukje maar even op facebook gezet. Daar zullen vast meer positieve reacties volgen.
Leon
Ventie ik snap de hele discussie niet. Waar wil je precies over praten? Je zegt dat Facebook amper onderhouden wordt maarde moderator plaatst twee/drie keer per week een stukje. Je zegt dat de activiteiten niet vermeld worden maar die staan er wel op.

Ik zou zeggen niet lullen (discussiëren) maar poetsen (mee modererenen) Ventie! 8)
Uit mijn FB moderatie tijd weet ik dat er enorm veel ruimte is voor eigen initiatief, dus als je je aanmeld kan je je ideeën gelijk ten uitvoer brengen. Wat wil je nog meer! Robert Jan de voorzitter kan je verder helpen.
Ik wist niet eens dat er een facebook van de wereldfietser was.... Mijn like hebben jullie :D
Leon schreef:Moet er een facebooksite zijn? Volgens mij is facebook al op zijn retour. De leeftijdsgroepen van de leden van de wereldfietser (vooral 35-65) doen steeds minder op facebook omdat de privacyregels ondoorgrondelijk zijn, elke maand in wijzigen en de NSA en wie meer nog meeleest, voor jongeren is facebook al niet zo cool meer.
Is dat zo? Daarover verschillen de meningen geloof ik nogal. Facebook is een miljardenbedrijf dat zich net als Google voortdurend ontwikkelt (de beurskoers blijft maar stijgen). Mijn eigen ervaringen met Facebook zijn ook niet denderend, maar dat is op zich een vrij slechte graadmeter als het om grootschalige ontwikkelingen in de mediacultuur gaat. Botweg afserveren is iets te gemakkelijk.
peter de rijk schreef:Is dat zo? Daarover verschillen de meningen geloof ik nogal.
Opvallen aan het lijstje statistieken is dat ze allemaal gaan over de aantallen gebruikers, niet over hoeveel en wat ze doen.
De grote meerderheid van mijn facebookvrienden zit wel op facebook, maar doen er niets mee, die zijn dus leuk voor de statistieken maar dragen niets bij.
Leon
Faceboek????
Wat is dat?

Peter