Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brooks B68 te breed voor mijn achterwerk? - Forum Wereldfietser

Brooks B68 te breed voor mijn achterwerk?

Nu zijn voor de tweede maal na ca 1,5 jr = 7000km de uiteindes afgescheurd van de achterrand waarop het zadeldek zit gespannen.

Ik vind dat niet normaal. Is dat een constructiefout (slechte kwaliteit staal) of is dit zadel te breed voor mij en zou ik beter af zijn met een model B17 waarbij de bovenbenen meer vrije ruimte hebben?
Ha, die Roald. Misschien ligt het aan je billen. :lol:

Groetjes Ronald
Als ik het goed begrijp "breekt" het deel van het zadel dat links en rechts van de veren uitsteekt af?
Afbeelding
Ik zou dan juist zeggen dat het zadel te smal is in plaats van te breed: als ze de veren verder uit elkaar hadden gezet was het niet gebeurd.
Bij een B17 zijn de uitstekende delen wat korter, maar als je pech hebt oefen je er nog meer druk op uit. De vraag is vooral ook of je er lekker op zit want een B17 is smaller.
Dat de kwaliteit van de brookszadels onder druk staat is niets nieuws. Ik zou garantie claimen. 1,5 jaar of 7000 km is wel heel erg weinig.
Leon
Ja, Ronald, dank je, er zit inderdaad genoeg vlees aan :)

Leon, het is model zonder veren maar dat maakt voor de rail niet uit. Nog groter, zadel, ik zal eens bij Harley Davidson gaan informeren, een voormalige buurman had daar vroeger een immens zadel op. :) :)
De hoeveelheid vlees is niet zo relevant (in ieder geval niet voor het zadel 8) ). Waar het om gaat is waar de zitbotjes het zadel raken. Geef toe, dat kan soms diep verstopt zitten onder het vlees maar dat is toch echt het punt waar je lichaam stevig op steunt. De betere fietsenzaken kunnen een zadelmeeting doen en je een advies geven hoe breed het zadel moet zijn.
Uiteraard ken ik het zitbotjes verhaal, ik ben heb een gemiddelde lengte en bouw dus ik denk dat de zitbotjhes ook niet extra breed uit elkaar zullen zitten, gemeten heb ik het nooit maar op mijn Mtb had ik ook een aardig rondlopend zadel voorheen.