Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen van krakau naar boedapest. - Forum Wereldfietser

fietsen van krakau naar boedapest.

Ik ben tijdens het zoeken naar een route naar boedapest gestuit op een greenway. NL de Amberroute of wel een route van Krakau naar Boedapest.
Maar behalve een schema kaartje en georganiseerde reizen kom ik niet verder.
Mijn vraag:
Heeft iemand een idee waar ik info en route beschrijving vandaan kan halen?
Heeft iemand nog een leuk idee om van bv Berlijn naar krakau of van Boedapest richting Wenen/Salzburg te fietsen?

Ik weet dat er in 2008 ook een draadje is geweest voor deze route maar daar is geen antwoord op gekomen dus een nieuwe poging
Misschien heb je hier wat aan? Gaat niet langs Budapest maar tis wel de Amberroute:
http://www.routeyou.com/route/view/1972 ... ute-ev9.en

Ik wil hem zelf ook fietsen maar dan vanaf Helsinki naar Venetie, zoiets als dit maar dan toch weer heel anders :)
http://candmwanderings.wordpress.com/st ... ber-route/
Yopi: bedankt voor je link. Ik heb helaas niet zoveel tijd om zo`n lange tocht te maken. Zou wel willen. Wat ik van plan ben is een variant van jouw route.
Maar na 2 nachten zoeken kwam ik net op deze site terecht http://www.crossingways.com/Track/Amber_Trail_11884.en
en daar vond ik eindelijk een gps track. De basis. Nu de rest nog.
Maar ben nog op zoek naar papieren/printbare documentatie over deze route en bezienswaardigheden.
En wie heeft er nog een idee om naar Krakau te komen en van Budapest naar een station met een goede verbinding met Nederland?
'En wie heeft er nog een idee om naar Krakau te komen en van Budapest naar een station met een goede verbinding met Nederland?'


Beide plaatsen hebben een goede verbinding met de trein van en naar Nederland.
Naar Krakow kan met de nachttrein naar Warszawa (hier meer info http://www.citynightline.de/citynightli ... ndex.shtml) en dan door naar Krakow. Of, als je wat meer tijd hebt of geen zin om 's nachts te treinen, met een gewoon kaartje van de db.de naar een stad in het oosten van Duitsland naar bijvoorbeeld Görlitz. De treinreiswinkel kan je veel meer informatie geven. 's Ochtends de grens over fietsen, en een kaartje van Zgorzelec naar Krakow nemen tegen lokaal tarief.
Hier een mooie planner voor treinverkeer, werkt ook in andere landen dan Polen http://rozklad-pkp.pl/bin/query.exe/en?

Van Boedapest kan je makkelijk naar Wenen komen, van daar uit met de nachttrein naar Hannover en weer retour Nederland. (Je kan ook nog een stukje doorfietsen, langs de donauroute.)

Plezier met verder plannen. Gr Hans
Ik had al gezien dat beide plaatsen goed met de trein bereikbaar zijn. Voor de heen weg geen probleem. Maar terug wil ik er zeker van zijn dat ik niet weken van te voren hoef te boeken en niet tig keer hoef over te stappen. In mijn eentje met een beladen fiets heb ik daar een hekel aan.
Op db.de kwam ik bij Budapest uit op een trein over Praag. en uit ervaring weet ik dat die meestal al vroeg volgeboekt is. Dus liever niet als eindpunt.
De Amber route is 500 en nog wat km-ters. Ik heb nog tijd voor ca 1000 km.

Maar wie weet waar ik papieren/ printbare informatie over de route kan vinden?
Vanuit Boedapest gaat er een stoptrein naar Wenen waarvoor je niet hoeft te reserveren en de fiets kan gewoon mee. De trein is gelijkvloers met perron. OP het perron komen was wel weer iets moeilijker. Daarna kun je over Hannover terug, dat is dan wel weer reserveren.
Ik heb de Ambertrail gefietst afgelopen zomer, dat wil zeggen, we hebben geprobeerd deze route te rijden. Afrader als je specifiek voor de trail gaat... De sites op internet zijn achterhaald en zouden worden bijgewerkt(?) n.a.v. ons commentaar.
hesta schreef:Maar behalve een schema kaartje en georganiseerde reizen kom ik niet verder.
Jij doelt waarschijnlijk op deze kaart? De route klopt ongeveer, pak vanaf Budapest in ieder geval NIET de westerroute, dat is een drukke doorgaande weg. Been there done that :(

Route algemeen. De omgeving is prachtig met name het noorden van Slowakije. De Ambertrail is ooit opgezet door drie non profit organisaties (uit Hogarije, Slowakije, Polen) samen met een commerciële organisatie. Toen de trail er een tijdje lag zijn de non profit organisaties eruit gestapt. De commerciële partner heeft vervolgens alle bordjes verwijderd in Hongarije en Slowakije en biedt nu complete fietsreizen aan (o.a. deze site). In Polen is de route nog uitmunted uitgepijld, van Krakow tot de grensovergang bij Jablonka, klik.

De non profit organisaties hebben alledrie een kantoor in een grote stad in het betreffende land. In Budapest konden ze ons niets meer vertellen afgezien van het feit dat er geen bordjes meer waren, dat was die organisatie die je op de site van de Ambertrail vindt (Nadace Environmental partnership). We zijn zelf gaan fietsen naar Slowakije en hebben bij de Slowaakse organisatie in Banska Bystrica nog wat oude kaarten gekregen waar de route op was uitgetekend.

Op internet zweven nog gps routes rond, gpsies.com etc, maar die kloppen niet. (Vermoed dat die mensen ook gewoon een eigen route zijn gaan rijden bij gebrek aan bordjes. Beetje jammer dat het dan wel onder "Ambertrail" op internet wordt gezet.)
hesta schreef:Maar na 2 nachten zoeken kwam ik net op deze site terecht http://www.crossingways.com/Track/Amber_Trail_11884.en
en daar vond ik eindelijk een gps track.
Die is beter dan de tracks die ik vooraf had, maar klopt ook niet helemaal.

Ik ben nog steeds van plan om een verslagje online te zetten, maar druk druk druk. :oops: Als je er toch wilt fietsen heb ik wellicht nog wat kaartmateriaal en informatie voor je, inclusief de gpstracks.

Overigens hebben wij deze route gecombineerd met de Greenways door Oostenrijk en Tsjechië en hebben we een prima vakantie gehad. Als je specifiek de Ambertrail wilt rijden zou ik je plannen omgooien, vind je het niet erg om zelf te gaan speuren dan kan dat uiteraard prima.

Wij hebben de Citynightline naar Praag gepakt.
Praag-> Wenen via de Greenway
Wenen->Budapest
Budapest->Krakow via de DIY "Ambertrail".

Als je bereid bent Budapest te laten vallen, dan zou je nog kunnen kijken naar Praag->Wenen-> Krakow. Het eerste stuk gaat via een Greenway die perfect is uitgepijld. Het laatste stuk ken ik niet, maar er is best veel info over te vinden, klik.
Fanman: dank voor je antwoord dan klopt mijn vermoeden toch. Weinig info en verouderde route
Dat word dus zelf wat uitzetten. Ik wil liever Budapest niet laten vallen want daar ben ik nog niet geweest. Praag wil ik liever niet weer naar toe. Ben ik 2 jaar geleden geweest.
De Greenway Praag-Wenen maakt deel uit van mijn eerste plan maar loopt voor een deel gelijk of bijna gelijk met de Midden Europa route van 2 jaar terug. Dus zocht voor wat andere opties.

Gelukkig ga ik pas in Juni weg en heb nog wat tijd om verder te zoeken.
Wil in ieder geval Wenen en Budapest in mijn route hebben zitten.
En Krakau zou ik ook wel leuk vinden.

Dank je wel voor het aan bieden van materiaal. Ben zeker geintereseerd in de GPS track. En kaart materiaal alleen als je het niet meer terug hoeft want ik maak er nog wel eens aantekeningen op. Bij alleen op GPS rijden heb je weinig zicht op waar je bent, en bij een defecte GPS wil ik op de kaart hebben staan waar mijn route loopt en de campings zijn.
hesta schreef:Dank je wel voor het aan bieden van materiaal. Ben zeker geintereseerd in de GPS track. En kaart materiaal alleen als je het niet meer terug hoeft want ik maak er nog wel eens aantekeningen op.
De GPS tracks zal ik opzoeken, alsook de kaarten maar of ik die nog heb weet ik niet zeker.

Ik stuur je een pb.
hoi Hesta, Leuk je nu eens hier te treffen. Zoals je weet, ben ik augustus naar het Balatonmeer geweest via Budapest. Het is idd nogal omslachtig per trein, omdat de aansluiting op de CNL naar/van München, de Railjet , geen fietsen meeneemt. Dan wordt het dus overstappen in Salzburg, Wien Hütteldorf en Hbf en Bratislava.
Ik koos ervoor in Bratislava te overnachten, het is een bezoek meer dan waard! De fietscapaciteit in de EC tussen Praag en Bratislava is goed, naar/van Budapest verplicht reserveren. De reisplanner geeft aan ook Wien-Salzburg reserveren (kan niet vanaf hier), maar met de Westbahn ben je er snel zonder. Reserveren vanaf Bratislava: begin er maar niet aan, zelfs aan het loket Int spreekt men geen vreemde taal! :?
Reken in Budapest Keleti op lange wachttijd om te reserveren! Ga dan dus liever vroeger weg en eet al naar het uitkomt, in Salzburg of München.
Krakow is een prachtige stad, al was het 1980 dat ik er was.
derk VII: Ik boek altijd via de treinreiswinkel en dan kan ik wel reserveren tot Budapest. De site geeft tenminste aan dat het met de fiets kan.
Ik weet niet of er in het komend jaar nog iets verandert.
In het verleden altijd via hun altijd kaartjes kunnen kopen ook als dat bij de NS niet kon. Zoals 2 jaar terug van München naar Praag.
Maar dat ik over moet stappen dat weet ik. En daar heb ik zo een hekel aan dat ik waarschijnlijk in Wenen start.