Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Australie - nieuw zeeland vanaf 2014 - Forum Wereldfietser

Australie - nieuw zeeland vanaf 2014

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum dus eerst een korte introductie:
Ik ben 21 (m), kom uit Lochem (Achterhoek) en ben de afgelopen 2 jaar in de zomervakantie in Schotland geweest voor 2x een week fietsvakantie. Hier heb ik het erg naar mijn zin gehad. Nu ben ik bijna klaar met mijn opleiding en ik heb plannen om vanaf ongeveer mei 2014 voor een flinke tijd (half jaar of jaar, als ik uiterlijk eind Augustus 2015 maar weet terug ben) naar Australie te gaan om daar rond te fietsen.

Ik heb op dit moment nog geen plannen wat betreft doelen voor dat jaar, en weet ook nog niet precies hoe ik het ga aanpakken. Wel wil ik graag een oproep doen aan enthousiaste mensen die misschien samen met mij dit avontuur aan willen gaan.

De invulling staat nog helemaal open; heen en weer vliegen en een 'rondje Australie + Nieuw Zeeland' vindt ik prima, maar vanaf daar naar Nederland fietsen en zien hoe ver we komen in de tijd.

Ik kom graag in contact met enthousiaste fietsers die tijd hebben in die periode. Met een groepje fietsen lijkt me ook erg leuk, ik denk wel aan maximaal 4 personen om niet té veel meningen te hebben. Ook dit is geen harde eis; stel nou dat er meer enthousiastelingen zijn kunnen we altijd eens afspreken en zien wat er voor mooie reisplannen er kunnen ontstaan!

groeten,
Sjoerd
Dag Shoerd,

Ik ben Peter uit Belgie en ik ben nu in NZ. Ik heb hier nog een paar maanden voor de boeg maar als ik nog zin heb, ga ik daarna naar Australie.

Peter
De reisplannen zijn voor mezelf wat duidelijker geworden. Ik ga de tocht maken vanaf Nieuw Zeeland en fiets dan terug naar Nederland, waarbij eigenlijk Nieuw Zeeland (van noord naar zuid) extra kilometers zijn die ik graag maak; wat lijkt me dat een geweldig land!

Ik ga dit voor het goede doel 'hero4zero' van Unicef doen, zie mijn sponsorpagina:
http://www.helpmee.unicef.nl/acties/van ... nederland/ Daar kan je ook mijn beoogde route vinden overigens...iemand ervaringen met delen van de route? Tips?

Het wordt erg gewaardeerd wanneer jullie dit delen met bekenden, sponsoring is uiteraard prettig. Nog steeds een reismaatje gezocht overigens:-)

ps. iemand enig idee hoe het zit met visa voor de verschillende landen? Ik ben nog maar 21 dus misschien dat ik als jongere makkelijker bepaalde landen binnenkom?
En hoe zit dat dan met eventueel onder het reizen bijverdienen?

groeten,
Sjoerd
Vorig jaar ben ik samen met mijn vriend in Nieuw-Zeeland geweest voor 7 weken fietsen. Op onze site staat de route en de blogs met foto's.
Er is een fijne (Engels/Duitse) cycle-gids met goede routes, daar hebben we goed gebruik van gemaakt (zelf een route samengesteld vanuit de mogelijkheden in het boekje).
Wat wij onwijs mooi vonden was de Westkust op het Zuidereiland.
We zijn gestart op het Noordereiland en we dachten dat het mooi was, maar het Zuidereiland was nog vele malen mooier en fijner fietsen.
Er komen nog een aantal tips en adviezen op de site voor het rondtrekken door NZ (rondom kamperen, kortingen die je krijgt etc).

In NZ kwamen we een Duitse fietser tegen die ging 'Whoofen' (geen idee of ik het goed schrijf), werken voor kost en onderdak zodat je ook de mensen en het leven daar leert kennen.
Beste Yvette

Ik heb met veel interesse jullie verslag gelezen van de fietstocht door NZ.
Zelf ga ik van 2 jan-17 feb 2014 ook fietsen in NZ, maar alleen op het zuidereiland.
Kan je mij de naam van de cycle gids geven, welke jullie gebruikt hebben ?
Zelf heb ik "Pedallers Paradise" van Nigel Rushton aangeschaft.

Groet

Wim
Hallo Wim,

We hebben de Cycling Guide New Zealand van Bikeline gebruikt.
Leuk dat je binnenkort al gaat! We zouden zo weer terug willen gaan, alleen de lange vliegreis zou ik wat tegenop zien (of een langere tussenstop plannen).
Hierbij anders kort nog wat tips die we nog niet online hebben staan:

* de DOC-campings zijn mooi & goedkoop (0-8 dollar p.p.), hebben alleen een kraantje (geen drinkwater) en dixi-toilet, vaak wel grenzend aan een meer/rivier voor een mooie plons :D
* bij de Youth Hostels krijg je 30% korting als je fietser bent.
* vraag bij een hostel vooral ook naar de kampeermogelijkheden (vaak goedkoop).
* Bij de Count Down (supermarkt-keten) kun je een kortingskaart aanvragen, zo betaal je meer lokale tarieven ipv toeristentarieven.
* De meeste campings hebben keukens met kookgerei.
* Verder handig als je een kaartje wil sturen naar het thuisfront, deze komen variërend na 1 tot 7 maanden later aan.
* En een mooie aanrader op de route: bij Queenstown kun je met de stoomboot 'the Lady of the lake' naar Walterspeak. Vanaf daar volgt een schitterende 120 km-weg onverhard, ploeterend, met een alleen op de wereld-gevoel en prachtig wildkamperen :D

Hele fijne reis gewenst!