Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Over Reitsma's route naar Rome - Forum Wereldfietser

Over Reitsma's route naar Rome

In de zomer van 2012 ben ik naar Rome gefietst. Hier heb ik dagelijks een verslag van bijgehouden in een blog: romeopdefiets.wordpress.com

Verhalen met first impressions, foto's, onvergetelijke indrukken maar ook de dagelijkse beslommeringen van een fietser op reis.

Veel leesplezier!

Erik.
Hoi Erik,

Lijkt me ook een mooie route.
Wat betaalde je nou ongeveer in Italië voor een nachtje kamperen gemiddeld?
ReinoudN schreef:Hoi Erik,

Lijkt me ook een mooie route.
Wat betaalde je nou ongeveer in Italië voor een nachtje kamperen gemiddeld?
Hallo Reinoud, dat varieerde nogal. In de toeristische gebieden tussen de €15 en €20, in de rustigere gebieden vaak maximaal €12 maar soms ook minder.
Oke dank je :) Aardig aan de prijs dus wel.
ReinoudN schreef:Oke dank je :) Aardig aan de prijs dus wel.
Italië was wat duurder ja, maar over de hele reis genomen denk ik dat je op een gemiddelde van ca €10 per nacht uit kunt komen.
Beste ReinoudD,
afgelopen mei ben ik via Frankrijk naar Rome gefietst, de prijzen komen inderdaad aardig overeen met wat ik betaald heb.
Een goedkopere optie is natuurlijk gewoon in het wild kamperen. Ik heb oa in een hazelnoot boomgaard gestaan, uiteraard wel even aan de boer, die daar aan het werk was, gevraagd. 's Avonds werd ik nog getrakteerd op wafels, honing en perzikken.
Verder gewoon in bossen gekampeerd en hier geen problemen mee gehad.
Vind de prijzen ook niet onoverkomelijk hoor maar was vooral benieuwd. Je leest vaak dat kamperen erg duur is in Italië dus wilde graag weten wat dat nou kost voor 1 persoon en 1 tent. Want zo zal ik ook reizen mocht ik gaan.

En wildkamperen is natuurlijk ook een prima optie.
Erik, met veel plezier je verslag gelezen.
Afgelopen zomer fietste ik met Reitsma naar Verona.
Het was voor mij dus herinneringen ophalen.

Jan