Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Malaysia naar Bangkok veilig? - Forum Wereldfietser

Van Malaysia naar Bangkok veilig?

Hoi hoi ik ben nieuw hier!

Samen met me vriendin hebben we ons backpack reis omgeruild tot een fiets reis. Na al meer dan 2000km gefiest te hebben in West-China willen we momenteel van Singapore naar Bangkok fietsen, waar we onze vlieg ticket naar huis hebben. Momenteel zijn we op het eiland Langkawi en willen we morgen de oversteek maken naar Zuid-Thailand.

Maar onlangs is Thailand in rep en roer over demonstraties, (terreur)aanslagen over een omstreden amnestie-wet. Kan iemand mij vertellen of het wel een verstandige keuze is om momenteel is door Zuid-Thailand te fietsen? Misschien dat er iemand momenteel daar fiets en kan vertellen over de situatie al daar?

Alvast bedank voor je reactie!!!
op www.thailandblog.nl staat vaak het laatste nieuws uit Thailand,
geschreven door nedelanders die er wonen.
zelf fietsen wij op dit moment in de Isarn,(noord-oosten) hier is alles tot nu toe rustig.
veel fietsplezier
zuid thailand is veilig met uizondering van een paar provincies in het diepe zuid-oosten van thailand, grenzend aan maleisie. Daar is het al jaren onrustig. Maar aangezien je vanuit Langkwawi komt ,zal je op westkust van thailand aankomen.
Alleen in delen van Bangkok is het onrustig. Voor de meest actuel informatie kan je het beste dit engelstalige forum http://www.thaivisa.com bezoeken . Ook de engelstalige kranten hebben goede info op hun website. http://www.bangkokpost.com ,http://www.nationmultimedia.com
Mijn zoon is gisteren net terug gekomen uit Bangkok,kwam ook van Langkawi
Heeft niets van enige onrust gemerkt
Ik zelf heb daar vele jaren gefietst en nooit geen narigheid meegemaakt
Zoiezo is het zelden tegen toeristen gericht
Er zijn nu wel 2 doden helaas
Maar ik zou gewoon gaan fietsen
Volgende maand vlieg ik ook naar Langkawi om dan naar Singapore te fietsen
Veel plezier
Dank alle maar voor jullie reactie!

We hebben idd besloten om de oversteek te wagen, en jullie hebben meer dan gelijkt we fietsen nu in de provincie Satun. Momenteel zijn wij gestrand in Pak Bara, het regent hier al dagen. De hoos buien zijn enorm. Maar hier is alles wel zeer goedkoop in vergelijking met Maleisië. En we merken idd niets van enig onveiligheid. 

Daarnaast hebben we idd ook al een paar fietsers ontmoet die zeiden exact het zelfde dat we ons niet moeten begeven in de demonstratie dan is prima om door Thailand te reizen.

@Dik5: Wij zijn onze tweede fietstocht gestart in Singapore. We zijn via de west kust gefietst. De wegen zijn erg goed je kunt makkelijk 100km per dag fietsen als het niet regend ;). Neem een extra dagje op het eiland Langkawi. Het eiland is heuvelachtig (niet al te zwaar) en erg leuk om doorheen te fietsen.
NachtVos schreef:Dank alle maar voor jullie reactie!

We hebben idd besloten om de oversteek te wagen, en jullie hebben meer dan gelijkt we fietsen nu in de provincie Satun. Momenteel zijn wij gestrand in Pak Bara, het regent hier al dagen. De hoos buien zijn enorm. Maar hier is alles wel zeer goedkoop in vergelijking met Maleisië. En we merken idd niets van enig onveiligheid. 

Daarnaast hebben we idd ook al een paar fietsers ontmoet die zeiden exact het zelfde dat we ons niet moeten begeven in de demonstratie dan is prima om door Thailand te reizen.

@Dik5: Wij zijn onze tweede fietstocht gestart in Singapore. We zijn via de west kust gefietst. De wegen zijn erg goed je kunt makkelijk 100km per dag fietsen als het niet regend ;). Neem een extra dagje op het eiland Langkawi. Het eiland is heuvelachtig (niet al te zwaar) en erg leuk om doorheen te fietsen.
We kennen het eiland al ,zijn er al eerder geweest we blijven er een aantal dagen ,gaan dan met de ferry naar Penang (waar we eerder ook al eens waren) en direct door naar het vaste land .

Jij zal wel straks via de oostkust verder naar het noorden en Bangkok gaan denk ik
Veel plezier
Dirk