Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe slaapzak - Forum Wereldfietser

Nieuwe slaapzak

Ik heb absoluut geen verstand van slaapzakken maar ik wil nu eens een goede gaan kopen. Wanneer ik de keuzehulp van de slaapzakstore doorloop komt o.a. deze naar voren.

http://www.slaapzakstore.nl/product/275 ... xl-lr.html

Is dit wat voor fietsvakantie's in de omgeving van nederland tussen mei en september?
Lijkt me prima. Hij is wel (erg) lang. Hoewel in eerste instantie 650 gram dons veel lijkt, is dat voor een dergelijke lengte slaapzak misschien niet verkeerd. En het is uiteraard dons, wat op een bepaalde manier wordt verkregen (daar zal iemand anders wel naar gaan verwijzen). De rits zit aan de linkerkant, waardoor 'ie makkelijk te openen is met de rechterhand. (Als je dat met links wilt doen moet je met je linkerhand naar boven je linkerschouder en dan met kracht richting je voeten trekken.)
Mountain Equipment staat volgens mij bekend als een producent van kwalitatief goede producten met een lange levensduur en dit is een (voor die lengte) relatief licht model voor een normale prijs.
Ik ben ook 198 lang. Niet te warm?
Dat is persoonlijk en afhankelijk van omstandigheden. Donzen slaapzakken hebben een temperatuurbereik van circa 30 graden, bij kunststof modellen is dat zo'n 20 graden. Als je de minimumtemperatuur kunt inschatten waarbij deze nog te gebruiken is voor je, kun je zo ongeveer de maximumtemperatuur ook inschatten.
Ik heb ook een donzen slaapzak van die warmteklasse. Als het warm is ligt hij alleen losjes over me. Als in voor of najaar een klein laagje nachtvorst op de tent ligt ben ik blij met de warmte van het dons. Ik denk dat je keuze wel klopt.
Leon
Heb je al aan een quilt gedacht, bijv. van Cumulus (goed en goedkoop)? Heel handig als je een hekel hebt aan de capuchon omdat je bijv. veel draait of geen rugslaper bent.