Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onzichtbare helm - Forum Wereldfietser

Onzichtbare helm

Gevaarlijk om het H-woord hier te noemen, maar ik doe het toch.
Dit topic gaat niet over de nut en noodzaak van een fietshelm.

Het is een filmpje over een idee voor een onzichtbare helm.
Wat vinden we van het idee?
(Dus nogmaals, niet over de noodzaak van een helm).

Bron
Heeft een tijd geleden als eens een topic gehad. Leuk idee alleen lijkt het me nogal warm in de zomer en bepaald goedkoop is hij ook niet...

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ag#p164380
Ik was er nog eerder mee hier, in maart 2012. Merkwaardig toch hoe nieuws blijkbaar voor iedereen op een ander moment nieuws kan worden.

En ja, een cursusje valbreken ergens lijkt me goedkoper. En nuttiger.
Is de onzichtbare helm inmiddels al te koop en wat is de prijs geworden? Persoonlijk lijkt het me wel een goede oplossing, zeker in de herfst en winter als de wegen en paden glad worden.
Ziet er best sjiek uit;Afbeelding
Leuk filmpje Hans. Voor de vakantiefietser misschien niet echt interessant maar voor wie dat wil kan het een oplossing zijn. Vooral leuk om te zien in het filmpje hoe de fietser in slow motion wordt aangereden en wat er dan gebeurt. Ik ben zelf een keer in Zuid-Spanje tijdens een fietstocht op die manier geschept door een auto en zie nu ook hoe mijn achterhoofd die deuk in de voorruit heeft gemaakt. Voor mij was in die situatie deze onzichtbare helm dus wel een uitkomst. Maar een echte helm had natuurlijk ook geholpen. Maar behalve dat ik een harde kop heb, ben ik ook hardleers. Een helm gaat nog steeds niet mee. Wel heb ik er een tick over zichtbaarheid in het verkeer aan overgehouden (felle kleding en vaak een achterlicht aan op doorgaande wegen, ook overdag).
Afbeelding
Eric op de Fiets schreef:Ziet er best sjiek uit;Afbeelding
In de zomer lijkt me de eerste reclamekreet 'onzichtbaar', zoals wel vaker met reclamekreten, zo onwaar als maar kan.
Leon
Doet me denken aan het sprookje van Hans Andersen. Leeswaarschuwing: Onderstaande link bevat details over de inhoud en/of de afloop van het verhaal.
Zie de andere wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_ ... _de_keizer