Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Video: Cantabrisch Gebergte - Picos de Europa (Spanje) - Forum Wereldfietser

Video: Cantabrisch Gebergte - Picos de Europa (Spanje)

Maanden later blijven de mooie herinneringen en de knappe beelden, maar in het achterhoofd ligt nog wat zweet en melkzuur die eraan herinneren dat het wel héél heftig was!

Onvoorstelbaar steil, 75% berijdbaar, honger & dorst gekend omdat er niet veel winkeltjes en restaurants zijn...



http://vimeo.com/79031261
Prachtig,prachtig!!

GPX file ergens online?
Ik heb al veel fietsvideo's bekeken maar deze steekt er met kop en schouder bovenuit!
Ongelofelijk mooi. Prachtig gefilmd en zeer mooi gemonteerd.
Ik zou er zo naar toe gaan maar met een beladen trekkersfiets zal deze route wel onmogelijk zijn.
Ik word van veel fietsvideo's niet zo warm (veelal statisch in/uitzoomwerk), maar deze is echt goed gemaakt. Prachtige omgeving bovendien, weer een bestemming om toe te voegen aan de wishlist!
Nog opmerkingen gekregen van wandelaars die zich afvroegen wat jij daar deed?
Gaaf zeg.

En met zo`n filmploeg naast je, zag ze nog door het beeld rijden op de motor :shock: !!!!

Wist je dat je door die tunnel kon?

Maar, schitterend en ik snap het, de dorst en de honger als je off road ga.
Maar net zoals Roald, gpxfile?


groetjes Peter
Heel mooi gemaakt. Ongelofelijk veel tijd genomen om deze film te maken. Camera opstellen door het beeld fietsen terug camera halen enz. Chapeau.
Geweldige video! Bedankt voor het delen. Welke camera heb je gebruikt? Meende op 1 shot te zien dat het een gopro is?
Geniaal!

Leuke shots tussendoor, even het videobeeld bevriezen en dan inzoomen op een mannetje die zwaait. Of gewoon de camera onder het wildrooster plaatsen of onderdompelen in de fonteinbak met water.... Wat ook heerlijk is dat je jezelf niet interviewt, of omgevingsgeluid hoort. Gewoon een prachtige mix van muziek, handheld video, videostills en fotografie met daaroverheen een zorgvuldige editing! Het lijkt bijna net zo simpel als rondcrossen met niet meer dan een atb en rugzakje, maar doe het maar eens. Respect!
Wanneer verschijnt je volgende filmpje? :).
Heel mooi gemaakt ! Mooi dat je dit met ons wilt delen. Wanneer komt de volgende?

ben
Fijn dat we even met je mee mochten rijden.
Welkom op het forum. Ik kijk nu al uit naar jouw volgende bericht.
:D
Hallo,

Tof dat jullie het filmpje leuk vinden! Op Vimeo staan nog de Coast to Coasts over de Pyreneeën van 2011 en 2012, maar deze zijn iets 'amateuristischer'

De GPX-file kan ik wel sturen indien gewenst, maar... ik wil er toch bij vermelden dat deze tocht héél extreem is! Persoonlijk té extreem om te herbeginnen: als ruwe schatting denk ik dat ik gemiddeld 3u per dag heb gestapt, waarvan 1u de banden de grond niet raakten! Dit lijkt overdreven, maar dat is het niet.
Samengevat: voor geen geld ter wereld zou ik deze trip willen opnieuw maken, maar geen geld ter wereld kan de meegemaakte ervaring betalen!

De weininge wandelaars die ik ben tegengekomen keken met veel ongeloof op, terwijl ze me zagen lopen met m'n fiets op de schouders. Het voelde zó ongemakkelijk dat ik niets liever wou dan doorstappen zonder te moeten uitleggen waarom, hoe, etc...

Op Internet had ik wat research gedaan, en ik was vrij zeker dat ik door de tunnel kon. Langs de noordkant staat er trouwens nergens een verbodsbord; langs de zuidkant is de opening wel dichtgemetst met een hek (dat gelukkig opengebroken was).
Die tunnel was een van de hoogtepunten (dat was ook de enige reden dat ik een PowerLed-Verlichting meehad). Achteraf gezien heb ik al meer-verantwoorde-zaken gedaan, maar een half uur nadat ik uit de tunnel was gereden stond ik oog in oog met een everzwijn dat mij niet had horen afkomen, en dus ontevreden was en enkele keren aanstalte maakte om aan te vallen. DAT was de meest gevaarlijke situatie waarin ik tot nu toe al heb gestaan..!

In de Pyreneeën waren er nog restaurants en drankgelegenheden, maar in het Cantabrisch Gebergte is werkelijk niets! Honger & dorst waren dagelijkse reisgezellen..!

Aangezien ik de hele dag alleen ben, en niets anders moet doen dan fietsen & slapen, heb ik wel wat tijd om de camera te plaatsen, voorbij te rijden, terugrijden en de camera oppikken. Het resultaat achteraf geeft voldoende voldoening!

De verschillende shots zijn inspiratie van het moment, en vooral een resultaat van wat-niet-te-doen bij het zien van andere filmpjes. Zo is er niets saaier dan iemand zien bergop te fietsen! Bergaf is spectaculairder, gaat sneller, en geeft een leuker gevoel bij het bekijken dan zwetend bergop te fietsen.

Nog effe snel vermelden dat de route gebaseerd is op de route van het Spaanse boek
http://www.librosderuta.com/es/32-trans ... tapas.html
aangevuld met gpx-files uit Wikiloc en consoorten.
Beelden gemaakt met GoProHero2 en DriftHD170.
Foto's (en enkele beelden) met CoolPix.
Wauw!
Respect!
Wat was je dag afstand? En waar overnachte je?

Arnoud
Wat was je dag afstand? En waar overnachtte je?
Ik ambieerde per dag 100km/3000hm+
De daggemiddeldes kwamen bijna nooit boven de 10km/u uit...

De laatste dag zou oorspronkelijk over de paadjes van de Camino de Santiago (rond Oviedo) gaan, maar dat was zó saai dat ik wat street racing heb gedaan en naar de Oceaan ben gereden (180km dagafstand)

Overnachten in hotelletjes, herbergen, appartementjes...
Allemaal gevonden dankzij smartphone + 3G + GoogleMaps
Op Internet had ik wat research gedaan, en ik was vrij zeker dat ik door de tunnel kon. Langs de noordkant staat er trouwens nergens een verbodsbord; langs de zuidkant is de opening wel dichtgemetst met een hek (dat gelukkig opengebroken was).
Die tunnel was een van de hoogtepunten (dat was ook de enige reden dat ik een PowerLed-Verlichting meehad). Achteraf gezien heb ik al meer-verantwoorde-zaken gedaan, maar een half uur nadat ik uit de tunnel was gereden stond ik oog in oog met een everzwijn dat mij niet had horen afkomen, en dus ontevreden was en enkele keren aanstalte maakte om aan te vallen. DAT was de meest gevaarlijke situatie waarin ik tot nu toe al heb gestaan..!
De bewuste situatie...
Afbeelding
Gpx kan ik doorsturen naar de geïnteresseerden, maar toch ff herhalen dat
1. het vreselijk zwaar is doordat er vele onberijdbare passages zijn
2. er weinig te eten & te drinken valt


Afbeelding
Roald schreef:GPX file ergens online?
Eerste dag via Garmin Connect:
http://connect.garmin.com/activity/335546686
Van daaruit kunnenn gemakkelijk de andere dagen gevonden worden in gpx, kml, etc...

Hou rekening met het feit dat er veel gestapt dient te worden...
Mooi filmpje!