Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trage Deore shifter - Forum Wereldfietser

Trage Deore shifter

Jawel, nog een Deore shifter vraag. Dit keer gaat het om shifters die 'zompig' aanvoelen, en na indrukken maar weer langzaam terug bewegen. Je voelt ook geen fatsoenlijke klik bij het indrukken. Met name de linker shifter (voorderailleur) vertoont dit gedrag. Zie ook deze video:

https://www.dropbox.com/s/jr5nww3eha1yf ... .11.18.mov

Op zich schakelt een en ander prima (ik moet bekennen dat ik nog een proefritje moet maken, maar ' droog' lijkt alles goed te werken), maar ben dit nog niet eerder tegengekomen. Ikkan natuurlijk gelijk met de WD40 aan de slag gaan, maar ben niet zeker of het een 'bug' is of een 'feature' :D

Roef
Dit is geen feature maar een failure :)

Of je kabel loopt niet soepel. Of idd wd40 in de derailleur spuiten.
M276 schreef:Dit is geen feature maar een failure :)
Of je kabel loopt niet soepel. Of idd wd40 in de derailleur spuiten.
Het terugspringen van de knopjes wordt niet vertraagd door een stroeven kabel of derailleur. Het is de shifter zelf waar de smering inzit die aan he vergaan is.
Typisch een probleem voor het najaar: in de zomer is het vet geoxideerd onder invloef van stoef en warmte en in het najaar loopt het stroef door de kou.
Openmaken, wassen met heet water met zeep, drogen en opnieuw smeren.
Testen met WD40 is een goed idee: als WD40 baat weet je waar het aan ligt. WD40 zal echter alleen tijdelijk helpen.
Leon
Aha, van hetzelfde laken een pak dus, maar in een wat eerder stadium wellicht als de shifters in mijn vorige post. Ik weet wat te doen, dank je!

Roef
En ze doen het weer goed inmiddels! WD40 in t mechniek gespoten, even laten drogen/beetje drooggedept, dunne olie er op, en t was weer gepiept :)

Roef