Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Beetje trots - Forum Wereldfietser

Beetje trots

Op mijn stad...

Maar een beetje eenzijdig omdat het op alle beelden mooi weer is. En in het stadsbalkon is vorig jaar nog gewoon mijn fiets gestolen :twisted:
Mag hoor Hans, ik ben ook trots op mijn stad!
Fiets tot nu toe nog niet gestolen, mazzel gehad:)

Groet, Rikie
Heb er ook een jaar vol plezier rond gereden. Altijd erg goed te doen. De fiets heeft een jaar onder het paard gestaan en nooit gestolen. In Leeuwarden begin ik er niet eens aan. Alleen de fietsenstalling is al een drama
Eén van de vele redenen waarom je trots kan zijn op Groningen... Het is dat ze niet aan mijn smaak filosofie doen aan de RUG, maar anders wist ik het wel. Ach, en nu kom ik er gewoon vaak op bezoek, da's ook leuk :)
Ik kom er ook nog vaak genoeg :D Helaas wel zonder fiets :wink:
wat een zalige stad zeg , heb al zin deze eens te bezoeken , alleen al door het weinige verkeer en de vele fietsers.....waarom kunnen ze dat niet bij ons realiseren zoiets, zou zoveel aangenamer zijn
Mooi van de Nederlanders hoor!!
[schaamteloos reclame]

Je kunt er niet alleen overal veel sneller op de fiets komen, het is ook nog een gezellige (studenten)stad met veel historie en als je wat cultuur wilt, dan is het Groninger museum een aanrader. Vanuit ons prachtige station loop daar je trouwens meteen tegenaan want je komt natuurlijk niet met de auto maar met de trein.

[/schaamteloos reclame]
Mooi hoor Hans. Nu de rest van Nederland! :twisted:
HansvanderVeeke schreef:Je kunt er niet alleen overal veel sneller op de fiets komen, het is ook nog een gezellige (studenten)stad met veel historie en als je wat cultuur wilt, dan is het Groninger museum een aanrader. Vanuit ons prachtige station loop daar je trouwens meteen tegenaan want je komt natuurlijk niet met de auto maar met de trein.
Enne ... niet geheel onbelangrijk, ze hebben een betaalbare stadscamping in het park nabij het centrum :wink:
http://www.campingstadspark.nl/
DeFietsreiziger schreef:Mooi hoor Hans. Nu de rest van Nederland! :twisted:
Er is nog veel te doen. {zwijmel}
Leon
en zulke "reclame" kan ik zeker waarderen!!
Interessant filmpje, Groningen staat er op de fiets heel positief op. Daar kan Rotterdam nog een puntje aan zuigen. Verklaart tegelijkertijd ook waarom ik als niet-Groninger in de auto soms gek werd van de bordjes 'verboden in te rijden'. Waar is de uitweg in dit doolhof, kwam wel in mij op?

Brengt mij op de vraag hoe je omgaat met bezoekers van buiten Groningen die met goede redenen met de auto komen. Hoe is dat geregeld?

Joris
Met de auto kun je er beter weg blijven, volgens Tom.
Afbeelding
Ik kan het staatje niet goed relateren aan de werkelijkheid. Ook omdat ik niet weet hoe deze gegevens gemeten en gerelateerd zijn. En hoe vaak hoor je in de filemeldingen dat er een file staat in Groningen?

Groningen is inderdaad geen auto vriendelijke stad. Ikzelf heb daar geen problemen mee.
In Groningen i alles ook prima te lopen. Wij zetten de auto meestal bij de Ikea neer en lopen dan naar de stad. Dit is misschien 15 minuten lopen...
Fietsers in de stad?

Aan de ene kant kan ik zoiets alleen maar waarderen. Gewoon lekker makkelijk even naar de stad fietsen voor een boodschap of een bezoekje aan de bioscoop of bibliotheek.

Maar sommige steden slaan ook door. Ik ken Groningen niet. Almere, Amsterdam en Utrecht wel. In veel binnensteden hebben fietsers en voetganger altijd en overal voorrang en als automobilist sta je voornamelijk stil te wachten voor zebra's, stoplichten en de parkeergarage. En somd moet ik echt gewoon in de binnenstad zijn met de auto. En dan kan ik me wel eens irriteren aan die fietsters. Waarom zij overal voorang en ik nooit?
Ze zouden eens een experiment moeten doen waarbij op één dag alle fietsers niet met de fiets komen maar allemaal de auto pakken.
Lijkt me erg illustratief.
Leon
@ bergbeklimmer En dan kan ik me wel eens irriteren aan die fietsers. Waarom zij overal voorrang en ik nooit?
Er komt een wetsvoorstel om de meeste fiets VRI's [in de volksmond "stoplichten'] in Nederland permanent op oranje te laten knipperen, zodat de fietsers zoals nu ook al vaak gebeurd niet voor nop staan te wachten en andersom de automobilisten niet voor een rood licht. Dus zelf uitkijken en oversteken!

Wel blijft het mogelijk om als oudere, moeder met bakfiets waarin drie kinderen, kinderen enz, alsnog het groene licht te verkrijgen bij indrukken knop VRI.

Lijkt mij een uitstekend plan! :D

Henk

kunst en fietswerk
Leon schreef:Ze zouden eens een experiment moeten doen waarbij op één dag alle fietsers niet met de fiets komen maar allemaal de auto pakken.
Lijkt me erg illustratief.
Leon
Dat is een actie waar ik ook al jaren van droom (vooral als er iemand klaagt over in de weg rijdende fietsers). I.p.v. een autoloze dag, een fietsloze dag.
henkfietst52 schreef: Er komt een wetsvoorstel om de meeste fiets VRI's [in de volksmond "stoplichten'] in Nederland permanent op oranje te laten knipperen, zodat de fietsers zoals nu ook al vaak gebeurd niet voor nop staan te wachten en andersom de automobilisten niet voor een rood licht. Dus zelf uitkijken en oversteken!

Wel blijft het mogelijk om als oudere, moeder met bakfiets waarin drie kinderen, kinderen enz, alsnog het groene licht te verkrijgen bij indrukken knop VRI.

Lijkt mij een uitstekend plan! :D
Lijkt me ook een prima plan. In België komt dat waarschijnlijk ook wel, binnen een jaar of dertig ;-)

Overigens raad ik ontevreden Nederlandse fietsers altijd aan een beetje in wat Belgische steden te komen fietsen (en dan het liefst functioneel en niet als toerist), Nederland wordt dan ineens terug een fietsparadijs ;-)

Het is niet voor niets dat in de Vlaamse en Brusselse fietsersbond ook wel wat in België wonende Nederlanders actief zijn die na hun verhuis naar België veelal zo geschokt waren over de Belgische fietsinfrastructuur dat ze besloten vrijwilliger te worden voor de Fietsersbond.

Renaat

P.S.: Dat betekent niet dat men niet leuk kan fietsen in België. Maar de infrastructuur loopt wel nog een jaar of 20-30 achter die van Nederland aan.