Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kinderkar mee met Transavia vlucht, kan dat? - Forum Wereldfietser

Kinderkar mee met Transavia vlucht, kan dat?

Uit forumbericht http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2113
Dennis de Vries schreef:Arjen,

Ook ik sta op het punt bij Transavia tickets te boeken. [...] Ben trouwens benieuwd hoe Transavia ons kinderkarretje gaat behandelen...

Groeten,
Dennis
arjen schreef:Heel voorzichtig natuurlijk :)
Wie weet hoe dat gaat met het meenemen van een kinderkar in het vliegtuig? We gaan een Burley D'Lite kopen en die zou goed vouwbaar moeten zijn. Rekent Transavia dat als bagage? Zijn de afmetingen niet te groot? Moet de kinderkar ook in een fietsdoos?

Wie weet meer???

Dennis

Ha die Dennis,

Met de kleine op pad? Ik zou even bellen met het Call Center van Transavia. Als dat niet lukt heb ik nog wel een e-mail adres van een PR-dame van Transavia, maar dat kan ik niet zomaar op het forum zetten.

Groetjes,

Bert

bert sitters schreef:Ha die Dennis,

Met de kleine op pad? [...]

Groetjes,
Bert
Tuurlijk, je dacht toch niet dat ik mijn mountainbike aan de wilgen ging hangen!

Jij ook nog gefeliciteerd met het geweldige succes van de Fietsvakantiebeurs (ik had Theo al gefeliciteerd). Door een griepje kon ik er helaas niet bij zijn.

Dennis

Hallo Dennis,

De Burley d'Lite is inderdaad klein op te vouwen. Als je er geen spullen in hebt, en je de wielen en de dissel er afhaalt (dat gaat supereenvoudig) dan heb je een pakket van ongeveer 80 x 85 x 15 tot 25 cm. Dat mag gewoon als bagage mee in het vliegtuig. De constructie van de kar is inmiddels wel wat veranderd, wellicht heeft dat consequenties voor de afmetingen.

Wij hebben onze kar nog nooit meegenomen in het vliegtuig, maar ons wel dezelfde dingen afgevraagd die jij. Volgens mij is wat verpakkingsmateriaal wel verstandig. Die zware koffer van je medepassagiets komt er namelijk tóch wel bovenop. Dan zou ik hem liever een beetje verpakt hebben. Aan de andere kant: de kar kan wel wat hebben en is niet echt kwetsbaar.

Succes, en veel plezier met het 'fietsen met kind'. (Aan de ene kant verandert er weinig, aan de andere kant is het weer een heel andere 'tak van sport'!)

Sandra

Sandra,

Bedankt voor de info. Ik ben heel benieuwd hoe het fietsen met kind ons gaat bevallen. Ellen vindt wandelen en buitenlucht in ieder geval helemaal geweldig, dus hopelijk gaat het haar ook bevallen in de fietskar.

Groeten,
Dennis

Beste Dennis,

Vorig jaar hebben we de fietskar mee naar Thailand genomen. Fietsen en fietskar konden gewoon binnen bagagelimiet (met Singapore airlines 30 kg pp) mee. Twee jaar geleden hebben we de fietskar (Winther Dolphin) naar Griekenland meegenomen. We vlogen toen met Dutch Bird. We hadden het vooraf wel opgegeven, omdat de Winther Dolphin en flink pakket is om mee te nemen. Bij het inchecken bleek toch dat het niet geregistreerd was. Er is toen een beetje heen en weer gebeld en men staarde wat naar het pakket. We bleven er vrolijk bij en onze dochter droeg daar zeker aan bij (je gaat uiteindelijk op vakantie). De dame achter de balie nam op een bepaald moment zelf de beslissing dat de doos met fietskar gewoon binnen de bagagelimiet mee kon. De Burley lijkt me helemaal geen enkel probleem als je gewoon binnen de 20 kg pp blijft. Je kunt voor alle zekerheid even contact opnemen met Transavia, maar je wilt natuurlijk ook geen slapende honden wakker maken. Straks gaan ze er een fietsprijs voor vragen. Je moet hem wel goed inpakken (folie en karton, strak inpakken, geen fietsdoos, want die is te groot), want als je met een kapotte kar aankomt, begin je een fietsvakantie niet echt lekker.
Wij hebben 3 fietsvakanties met fietskar achter de rug en het was elke keer weer een feest. Onze dochter beschouwde het als haar eigen rijdende huisje en richtte het ook als zo danig in. Zelfs als we heel af en toe noodgedwongen een langere afstand moesten fietsen, bleef ze er vrolijk onder. Het is vreemd dat ons vaak gevraagd wordt "of dat nou leuk is voor een kind". Het gekke is dat ik nog nooit iemand op dezelfde wijze hoor vragen of het nou leuk is voor een kind om een paar dagen in de auto te zitten om naar Zuid Europa te rijden en vervolgens daar ook regelmatig uitstapjes met de auto te maken. Het is maar wat ze gewend zijn en hoe enthousiast je zelf bent. Geniet er van!
Martin