Additionally, paste this code immediately after the opening tag: airtransat-afstand van aansprakelijkheid - Forum Wereldfietser

airtransat-afstand van aansprakelijkheid

In juli vertrek ik voor 5 maanden richting Canada en de verenigde staten met de vriendin.

Na wat zoekwerk blijkt de maatschappij air transat (vliegend vanuit Schiphol) het goedkoopst richting Vancouver te vliegen. Ik was geneigd om hier een ticket te boeken, totdat ik dit las in hun bagagevoorwaarden:

Sportuitrusting mag alleen mee indien de eigenaar een formulier afstand van aansprakelijkheid ondertekent, zodat Air Transat gevrijwaard wordt tegen schadeclaims. Daarom raden wij u aan om voor vertrek een reisverzekering te sluiten, zodat de volledige waarde van al deze goederen wordt gedekt.

Na een telefoontje blijkt dat ze 0,0 aansprakelijk willen zijn voor diefstal of eventuele beschadigingen door ondertekening van dit formulier en ik dus geen eventuele schadevergoeding te eisen heb voor men Avaghon uit 2009

Mijn vragen zijn:

-Zouden jullie toch met deze maatschappij vliegen?
* Indien neen, heb je een idee welke (goedkope) maatschappij hierover wel te vertrouwen is?
* Indien ja, wie heeft er een goede bagageverzekering? Mijn reisbijstandverzekering (VAB) verzekert bagagekosten tot 312 euro per fiets.

Dank alvast

Evert, niet de laatste keer dat hij hier vragen over Canada/verenigde staten gaat posten :-)
Als dit de enige mogelijkheid zou zijn, zou ik het nog wel aan durven.
Veel ellende aan je fiets, kan je ,door goed te verpakken, ook zelf voorkomen

Als the next best optie niet veel duurder is zou ik in dit geval daarvoor kiezen

Wel een leuk vooruitzicht trouwens

succes Dirk