Heeft er iemand ervaring met de "soepelheid" van Busch & Müller?
Mijn LUMOTEC IQ Cyo senso plus koplamp heeft het na 2 jaar en iets minder dan een maand (dus net na de 2 jaar garantie begeven. Na het inschakelen van de verlichting brandde de koplamp alleen nog op standlicht en de achterlamp niet meer totdat de condensator leeg was...
Het is niet de dynamo en ook geen draadbreuk. Tig keer de aan/automatisch/aan schakelaar zonder positief resultaat heen en weer bewogen. Zonder aangesloten achterlicht werkt de koplamp ook niet. Op de achterlichtaansluiting van de koplamp is nog wel een geringe spanning (1 a 1,5V) te meten bij een slinger aan het voorwiel maar daar wil de achterlamp in ieder geval niet meer op branden.
De winkel wil de koplamp wel opsturen naar de fabrikant in de hoop dat ze er soepel mee omgaan. Maar ze willen/kunnen niet vooraf informeren of er een kans is dat het gehonoreerd wordt of niet. Ik heb met B&M via de website contact opgenomen (zal na het weekend hopelijk een reactie krijgen) om te kijken of ik er wel wat wijzer van wordt omdat ik er weinig in zie om voor nop de lamp op te sturen als het bij voorbaat toch al nee is.
Dus iemand iets dergelijks eerder bij B&M meegemaakt met positief of negatief resultaat? Afgezien van dat je mag verwachten dat een dergelijke lamp meer dan 12000 km waarvan ruwweg de helft met ingeschakelde verlichting meegaat (tenminste dat is mijn verwachting maar misschien verwacht ik wel te veel).
Mijn LUMOTEC IQ Cyo senso plus koplamp heeft het na 2 jaar en iets minder dan een maand (dus net na de 2 jaar garantie begeven. Na het inschakelen van de verlichting brandde de koplamp alleen nog op standlicht en de achterlamp niet meer totdat de condensator leeg was...
Het is niet de dynamo en ook geen draadbreuk. Tig keer de aan/automatisch/aan schakelaar zonder positief resultaat heen en weer bewogen. Zonder aangesloten achterlicht werkt de koplamp ook niet. Op de achterlichtaansluiting van de koplamp is nog wel een geringe spanning (1 a 1,5V) te meten bij een slinger aan het voorwiel maar daar wil de achterlamp in ieder geval niet meer op branden.
De winkel wil de koplamp wel opsturen naar de fabrikant in de hoop dat ze er soepel mee omgaan. Maar ze willen/kunnen niet vooraf informeren of er een kans is dat het gehonoreerd wordt of niet. Ik heb met B&M via de website contact opgenomen (zal na het weekend hopelijk een reactie krijgen) om te kijken of ik er wel wat wijzer van wordt omdat ik er weinig in zie om voor nop de lamp op te sturen als het bij voorbaat toch al nee is.
Dus iemand iets dergelijks eerder bij B&M meegemaakt met positief of negatief resultaat? Afgezien van dat je mag verwachten dat een dergelijke lamp meer dan 12000 km waarvan ruwweg de helft met ingeschakelde verlichting meegaat (tenminste dat is mijn verwachting maar misschien verwacht ik wel te veel).