Additionally, paste this code immediately after the opening tag: dompelaartje - Forum Wereldfietser

dompelaartje

Ik ben op zoek naar een dompelaartje om een kopje water te koken. Voorheen had Blokker deze.
Waar kan ik dergelijke dompelaartjes vinden?
Bij Bever.
bert sitters schreef:Ik ben op zoek naar een dompelaartje.
Bert, bij Rien de Wolf on Amsterdam-Noord. Best een leuke winkel om eens binnen te stappen.
bert sitters schreef:Ik ben op zoek naar een dompelaartje om een kopje water te koken. Voorheen had Blokker deze.
Waar kan ik dergelijke dompelaartjes vinden?
Hoi Bert, Kras schrijft "
Voltage
De netspanning op Cuba is 110 Volt. In de meeste hotels zijn echter aansluitpunten voor 220-240 Volt. Voor het gebruik van uw elektrische apparaten heeft u een verloopstekker nodig. Op Cuba beschikt men over stopcontacten waar stekkers met de Amerikaanse platte pennen in passen.
Voor een Europees dompelaartje moet je naar een hotel met Europese spanning. Een dompelaartje voor 220v komt niet op temperatuur op 110V. Een dompelaartje voor 110v doet het maar heel even op 220/230v :?
Er is vrijwel altijd 220V op de kamer, ook in de casas particulares. Om de een of andere reden lopen airco's op 220V, en een lawaaiige airco behoort tot de standaarduitrusting. In elk geval nuttig als monotoon tegengeluid bij al te veel feest- of straatherrie 's nachts. Soms moet je wel wat knutselen met verlengsnoer en verloopstekker voor je kopje thee.
Misschien een beetje off-topic, misschien ook niet:
Erik op de fiets: jij schrijft dat een 220V in een 110V stopcontact niet op temperatuur komt.........................Ik begreep dat het alleen de dubbele tijd kost. Stel dat een kopje water koken kost hier 3 minuten dan zou dat bij 110 Volt 6 minuten zijn.......Of zit ik er naast?
Nee en ja. :wink: Op mijn dompelaar staat 120V/125W en 240V/500W. Dus hier is de thee nog sneller klaar.