Bianca en Dirk schrijven in het tijdschrift van "De Wereldfietser" met erg veel minachting over het dagelijkse (vlaamse) leven. Ik vind dat persoonlijk wel lekker makkelijk vanaf je vakantiefiets en herken me niet in hun observatie dat "velen dezelfde doelen nastreven en dezelfde slaapverwekkende keuzes maken". En de citaten van Raymond vh Groenewoud zijn leuk maar versterken hier het beeld van weinig gevoel voor de keuzevrijheid van mensen die niet alleen maar rondjes over de wereld fietsen. Ik zie mensen die hun best doen om iets mooi van het leven te maken waarbij verschillende rollen om voorrang vragen. Dat dit enig plannen vergt en is wellicht niet ideaal maar daardoor is het wel mogelijk ouder, collega en vakantiefietser te zijn. Natuurlijk zijn er momenten dat je vaker, langer of verder zou willen fietsen maar dat zit er dan gewoon niet in. Misschien is het goed je te realiseren hoe bevoorrecht je bent om te kunnen doen wat je wil met je leven. Of dat nou de hele dag fietsen is, zorg voor kinderen of anderen, een uitdagende baan of een combinatie maakt dan niet uit.