Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sram G8, Wie Weet Meer? - Forum Wereldfietser

Sram G8, Wie Weet Meer?

Hallo, vorig jaar werd aangekondigd dat er een nieuwe serie versnellingsnaven van Sram zou komen. Tot op dit moment kan ik alleen informatie vinden over de G8 met remnaaf. Nauwelijks tests of reviews, geen officiele Sram informatie, nauwelijks fietsen die er mee worden aangeboden. Wie heeft er ervaringen of heeft informatie die verder gaat dan: fietst lekker, maar kan niet geschakeld worden onder belasting.
bedoel je deze?

ik heb in 2008 een Sram 9 versnellingsnaaf gekocht. Waar ik in de loop der tijd toch wel wat problemen mee heb gehad. De G8 zou de opvolger moeten zijn

toen nog weinig over duurzaamheid bekend. nu kan ik zeggen dat ze niet duurzaam waren. Verschillende onderdelen vervangen, Ook Sram zelf naar de naaf laten kijken. Ik ben ook maar weinig fietsen tegen gekomen waar de naaf op zat. VSF heeft ze een korte periode gebruikt op o.a. de T400 Volgens mij verdween de SRam 9 snel van het toneel. bij mij is de naaf zo goed als versleten (15.000km ) en nog nauwelijks goed af te stellen.
Ook schakelde de naaf best wel zwaar ondanks jaarlijkse oliebadjes.

Nu zit deze naaf nog op mijn tweede fiets en die ga ik vervangen voor waarschijnlijk een Shimano nexus o.i.d.
Ja, die bedoel ik. De SRAM i-motion 9 heb ik ook op een fiets, op een Patria Delta, hoofdzakelijk gebruikt door mijn vriendin. Inderdaad zit er ook in deze naaf een foutje. Hij rijdt wel heerlijk, maar er zijn in 3 jaar tijd maar 3000 km mee gereden. Voor de verzameling denk ik dan maar. Over de Sachs Super 7 en de SRAM 7 ben ik zeer enthousiast. Op een transportfiets, fiets van mijn vriendin, dochter en zoon is het een heerlijk robuuste naaf. Geen problemen, terwijl ik op de Patria Dublin al 35 000 km heb gereden. De G8 zou een opvolger kunnen zijn. Aangezien ik er weinig over hoor, denk ik dat het toch niet is uitontwikkelt. Wie weet meer?
Er staat nu een kleine review over de G8 in de Bike&Trekking die nu in de winkel ligt.

Dat de naaf net op de Duitse markt uitgekomen en verwacht wordt dat deze dit najaar nog ook in Nederland aangeboden gaat worden.