Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vango Sabra 200. - Forum Wereldfietser

Vango Sabra 200.

Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuw tentje, omdat ik afgelopen weekend in een tentje heb geslapen met super veel condens. Alles was vochtig. Niet echt prettig als je het mij vraagt.

Mijn eisen aan een tentje.
Maximaal 200 euro.
Aluminium stokken.
Zo min mogelijk condens.
Voor 2 personen (of anders dat ik mijn spullen kwijt kan).
Minimaal 2.2 meter lang.

Ik kwam nu uit op een Vango Sabra 200. Is dit een degelijke tent? Of raden jullie mij toch iets anders aan.

Alvast bedankt!
Het afgelopen weekend fietste ik 's nachts door de mist, dus misschien was het gewoon erg vochtig waar je kampeerde? Vorige week had ik in België ook een paar nachten veel condens in m'n tent, maar ook een nacht helemaal niet. Daarmee wil ik niet zeggen dat de tent helemaal niet uitmaakt, maar misschien lag het afgelopen weekend meer aan het weer dan aan de tent.
Nou als ik tegen mijn tent aan tikte zag ik druppels naar beneden lopen.
Stonden nog meer mensen met een tentje eentje daarvan was een North Face en die was nog vrijwel droog!
nvt
Er is geen gratis lunch.
Er zijn tenten die minder condens vertonen, maar die hebben meer ventilatie: de zijkanten van de tent komen niet tot op de grond of zelfs 10 cm er boven, de binnentent is helemaal van mesh en dat soort dingen. Als het een keer koud is en waait geeft dat weer nadelen. Tenten die goed zijn in de zomer hebben veel ventilatie; naarmate een tent ook voor koudere en winderigere overnachtingen geschikt moet zijn moeten de ventilatieopeningen schaarser zijn.
Ik vermoed ook niet dat er materiaal is waar minder condens op neerslaat, maar zelfs als dat er wel is zal de vochtigheid - die in de nacht voornamelijk van jezelf komt doordat je het uitademt - ergens anders op neer moeten slaan wat waarschijnlijk nog minder gunstig is: de bagage, de vloer, de slaapzak.
Leon
Voor dat budget kun je ook eens kijken op http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/nosun/. Daar heb ik voor een habbekrats een gebruikte Vaude Taurus II gekocht, wat ik na 3 weken Noorwegen nog steeds een heerlijke tent vind. Geen condensproblemen gehad en hij was in prima staat.
Ik ben al een paar jaar erg tevreden over mijn Vangoo tentje. Geen condensproblemen, ook niet toen ik er vorig jaar eind april, begin mei een weekje mee weg was. Staat snel en is goed te ventileren.
Thanks

ZAl hem maar is gan aanschaffen
Leuk tentje. Ik heb de spectre 200 (precies dezelfde alleen een nieuwe naan). Afgelopen zomer voor de 2de keer mee op vakantie en toen is 1 van de kleine hoofdrollen gebroken, deze ging jammer genoeg ook nog een door het doek van de tenthuls heen. Oké helaas, kan gebeuren. Dit werd niet vergoed en heb de huls laten repareren en een nieuw stok aangeschaft. Enkele weken later zet ik mijn tentje weer op met een weekendje weg. Zodra ik stok aan een kant span, breekt deze doormidden, ditmaal de andere kant. Weer moeten betalen voor een stok... Gelukkig niet door de huls gegaan dit keer.
Ondanks dit is het een best prima tent, jammer dat hij zo zwaar is.
Hier zitten aluminium stokken bij dus denk niet dat ze zomaar breken.
Zwaar? Valt wel mee 2,7 kg. Denk dat er niet zoveel tentjes zijn met deze afmeting en lichter zijn.
PimvandenHeuvel schreef:Hier zitten aluminium stokken bij dus denk niet dat ze zomaar breken.
Zwaar? Valt wel mee 2,7 kg. Denk dat er niet zoveel tentjes zijn met deze afmeting en lichter zijn.
Bij mijn tent waren het ook aluminium stokken, ze braken allebei precies in het midden. Voor de prijs is het een redelijk gewicht.
Ik sluit me aan bij Gijsvs. Na een eerder bericht op het forum een tweedehands Vaude aangeschaft, prima afhandeling, prima tent ook. 139 euro voor een 3 persoons, 1 seizoen gebruikt.