Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Overtollige bagage: vliegtuig of post? - Forum Wereldfietser

Overtollige bagage: vliegtuig of post?

Hallo,

In November ga ik naar Nieuw Zeeland. Ik vlieg met Singapore Airlines waar ik 30kg mee kan nemen, fiets inclusief. Dit wordt toch wel wat krap om alles mee te krijgen.

Ofwel koop ik 10kg extra bij voor 150€ ofwel stuur ik een postpakketje op met men slaap -en kampeerspullen maar de kans bestaat dan misschien wel dat de douane me kosten aanrekent.

Wat zouden jullie doen?

Peter
Te eerste, probeer je te beperken in wat je meeneemt .Heel veel spullen zijn ook NZ te verkrijgen, verder veel handbagage en weinig incheckbagage.
Alles heeft natuurlijk ook te maken hoe lang je gaat en welke klimaten je tegenkomt.
Ik zou eerder iets naar huis sturen dan naar mijn vakantie bestemming toe. Thuis heb ik tenminste een adres en op de bestemming ben je misschien afhankelijk van een poste restante en het is de vraag wanneer het precies aankomt. 150 euro voor 10 kg is best veel maar als je echt zoveel mee wilt nemen zou ik toch doen.

30 kg ruimbagage
10 kg extra bagage
5 kg handbagage

Dat is 45 kg! Als je daarover heen gaat ben je geen fietser maar een pakezel :shock:
Ik vlieg ook met Singapore Airlines naar Nieuw Zeeland (economy)op mijn ticket staat max 20 kg ruimbagage en 5 kg handbagage, na kontakt met SA blijkt dat ze wereldwijd en coulance hebben tot 25 kg ruimbagage en 7 kg handbagage (totaal 32 kg). Na wat wegen, blijf ik hieronder (incl fiets + tent).

Wim