Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heen en weer Nrd. Engeland (Newcastle - Ierse Zee v.v.) - Forum Wereldfietser

Heen en weer Nrd. Engeland (Newcastle - Ierse Zee v.v.)

Wij denken erover om komend jaar in Engeland te gaan fietsen. Boot IJmuiden-Newcastle, en dan heen en weer.

Op dit moment is het plan om heen via de W2W cycling road te fietsen en terug via de Hadrians Wall route.

Wij zijn zeker van plan om de kaarten aan te schaffen, maar fietsen daarnaast graag op tracks (we hebben een Garmin etrex legend). Van de Hadrians wall route vind ik her en der wel gpx-deelbestanden, maar van de W2W kan ik ze niet zo snel vinden... Iemand?

Verder vragen over de route (zwaarte?) en overnachtingsmogelijkheden (wij kamperen, in nood is B&B mogelijk maar liever niet). Onze dagafstanden zijn 60-100 km., meer uitgaand van 60 dan van 100 denken we. We nemen dan ook 3 weken voor dit rondje, dan is er tijd zat om naast het fietsen ook rustdagen enz. in te bouwen en stadjes en andere zaken te bekijken.

Benieuwd naar ervaringen en reacties!
Ach, dan maak je de track toch zelf. Geeft alleen maar meer voorpret.

Peter
Dat kan natuurlijk ook. Als ik ergens een track vind, zal ik die ook zeker tevoren bekijken en aanpassen aan onze specifieke wensen. maar het (fiets)wiel uitvinden vind ik onnodig.
W2W tracks zijn te vinden op Waymarkedtrails.org (wel een verzameling kleine tracks die je moeizaam aan elkaar moet plakken) en Ridewithgps.com (hele track)
Je hoeft nix uit te vinden. Zo makkelijk is het. Ik heb de track al klaar. Even gemaakt dus.

Als je via een PB je mail-adres laat weten stuur ik hem wel even op.

Peter
PeterM: je hebt een PB.

fsap: Dank je wel. ik ben op zoek gegaan en heb een en ander gevonden!
Polling,

Misschien ook ter overweging: De Reivers cycle route of de Coast to Coast (C2C) route.

Ik heb net dit rondje gepland en in GPS formaat beschikbaar. Het is ongeveer 500 km.
Laat even weten als je meer info wilt.
Wij willen in ieder geval de Hadrians-wall route fietsen. Deden we ooit per auto in een paar uur, onderweg naar Schotland, en dat intrigeerde me zeer.
En met die twee routes van jou erbij, kunnen we twee keer heen en weer. ;-)
fsap schreef:W2W tracks zijn te vinden op Waymarkedtrails.org (wel een verzameling kleine tracks die je moeizaam aan elkaar moet plakken)
Zie ook mijn bericht over Waymarkedtrails.org.

Peter
Hadrian's Wall is goed bewegwijzerd dus waarom turen op je GPS? :D :D :D
Tip: is om de route te volgen van west naar oost vanwege de overheersende meestal zuidwestelijke wind. Maar misschien past het niet bij je planning. Het is overigens een prachtige route dus veel plezier.
Als je langs Hadrians Wall en verder wilt gaan fietsen kan ik je de gidsjes Rondje Schotland van harte aanbevelen. Leuke achtergrond informatie, mooie gids en GPS tracks te downloaden.
Kijk eens op http://europafietsers.nl/routes/schot/route.htm
voor informatie over de gidsjes.

In 2012 reed ik met een groep Wereldfietsers langs de muur en nog verder. Voor foto's van die prachtige route kijk op
https://picasaweb.google.com/Ronaldopde ... -qLGodu8dg#

Veel plezier, Ronald van der Perk
De planning is nu W2W heen, dus van oost naar west, en dan omhoog langs de kust, en de Hadrians Wall route terug,. dus van west naar oost. Met hulp van jullie ben ik een eind opgeschoten met de tracks, daar ga ik vandeweek nog wat preciezer naar kijken, maar dat gaat zeker lukken.
Omdat het maar ergens tussen de 450-550 km. zal zijn, plannen we er twee weken voor, tijd zat.
Het enige waar ik nog wel mee zit zijn de campings... Die schijnen er niet of nauwelijks te zijn, klopt dat? Overredingskracht heb ik blijkbaar wel, afgelopen voorjaar in Duitsland ook op vanwege hoog water gesloten campings gestaan. Gewoon brutaal en vasthoudend beleefd zijn. Medelijden (verzopen katten) hielp daar ook wel bij.

Europafietsers en rondje Schotland ga ik ook wat uitgebreider naar kijken, Schotland is prachtig...
Alle campings in Engeland kun je downloaden bij Archies, maar hiet staat rijp en groen door elkaar heen. Groot, klein, wel tenten, GEEN tenten.

Daarnaast kun je ook deze site gebruiken. Hier kun je aangeven welke voorzieningen er moeten zijn.

Peter
Ook leuk om vanuit Newcastle een stuk van de north sea cycle route te doen naar het Noorden. De route is niet overal geasfalteerd, maar goed te doen met een vakantiefiets. Hadrian's wall vonden wij erg recht en overzichtelijk. Gelukkig hadden we meewind, met tegenwind lijkt het me niet prettig om al de vier volgende heuveltjes voor je te zien liggen. En daarbij ook de wetenschap dat er nog meer van dat soort heuveltjes op dezelfde rechte weg zijn...

Let er bij campings op dat een aantal campings lidmaatschap vereisen!