Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zuid-Afrika veiligheid - Forum Wereldfietser

Zuid-Afrika veiligheid

Wij zijn van plan om in Zuid-Afrika te fietsen. Is het veilig om met twee mensen (man-vrouw) te fietsen? En hebben jullie nog tips voor de route?

Hee Renske,

Wij hebben ook zitten kijken voor Zuid Afrika.
In welke periode gaan jullie? Wij willen heel graag ook in de kaapprovincie fietsen maar ik heb begrepen dat het in juli\augustus behoorlijk koud zal zijn.

Wat ik gelezen heb over de veiligheid is dat het in de steden (zoals bij elke grote stad) uitkijken is. Maar dat het buiten de steden veilig is. Hoe betrouwbaar mijn schriftelijke bron is, weet ik natuurlijk niet. Ben beneiuwd naar de mening van anderen mét fietservaring door zuid afrika.

Blanche

Ken je de volgende site?
http://www.cycletheworld.nl/
Verslag van een tocht door Afrika, op dit moment zijn de schrijvers (weer) in Zuid Afrika.

Voor de route zou het handig zijn als je aan kan geven hoe lang je van plan bent te gaan.

Wat veiligheid betreft: ik heb er een half jaar gezeten, niet op de fiets maar met de auto. Het is niet het meest veilige land van Afrika. Ik heb tijdens een rit van 4000 km (in 4 weken) 2 keer een situatie gehad waar ik blij was met de auto te zijn. Niet dat ik werd bedreigd ofzo maar het waren dorpjes waar een onaangename sfeer hing en waar ik blij was uit de supermarkt te zijn en met de deuren op slot weg te kunnen rijden.

Ter 'vergelijk': in Johannesburg en Kaapstad stop je 's avonds laat niet voor rood licht. Je rijdt langzaam door, om zo de kans op car-jackings te voorkomen.

Denk niet dat men alleen interesse heeft in dure spullen zoals auto's. Toen er bij mij thuis is ingebroken heeft men een videocamera laten liggen maar een fles bier en een zitzak wel meegenomen.

De temperatuur dan: in juli en augustus is het daar winter. Dat betekent dat het gras geel is, de bermen af en toe in de brand staan en lucht helder is. In de kaapprovincie is de kans op bewolking (iets groter, vooral aan de kant van de koudere atlantische oceaan. Als je met de auto gaat loop je de kans 's ochtends te moeten krabben, 's middags loopt de temperatuur op tot zo'n 17-20 graden..lange broekenweer dus. Echt koud zou ik het niet willen noemen.