Santos komt met een 2.9 versie van de Travelmaster.
Zie: http://www.sintchristophorus.nl/santos- ... aster-2-9/
Zie: http://www.sintchristophorus.nl/santos- ... aster-2-9/
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Tsja, over smaak valt te twisten. Ik vind het ook niet mooi, maar dit is waarom Santos voor die vorm gekozen heeft:Peter M schreef:Wat een flauwekulontwerp met die gebogen buizen. En dat alleen om een paar bredere banden te kunnen plaatsen.
In mijn artikel staat dat er cantilever nokken op zitten, dus geschikt voor V-brakes en Magura HS33. En er zitten schijfremnokken op. Alles kan dus, behalve Firmtech.Robertjan schreef:Tenslotte: geen idee of er alleen Firm-Tech op zit, maar nokjes voor V-brakes zijn i.i.g. ook een must. Je wilt niet in een Oost-Europees dorpje vast komen te zitten omdat je je remmen niet kunt (laten) repareren...
Misschien snap ik het wel niet. Maar ik begrijp dat een 29-er gewoon een 28" wiel heeft en met een band van minimaal 50 mm als 29-er wordt gezien ? (info site Chirstophorus).Robertjan schreef:Wie wil er op een 29-er fietsen?
......
Wél de off- en onroadfietser in Europa en de VS van wat langer postuur, die makkelijker over obstakels heen wil kunnen trappen
....
Klopt helemaal!keesm54 schreef:Misschien snap ik het wel niet. Maar ik begrijp dat een 29-er gewoon een 28" wiel heeft en met een band van minimaal 50 mm als 29-er wordt gezien ? (info site Chirstophorus).
Dus op mijn Avaghon 28-serie (ben zo'n on/offroadfietser in Europa van 1,92m) gewoon een lekkere dikke band (die nieuwe Schwalbe Almotion 50-622 op het oog) en dan is het een 29-er
Dat zei Santos ook tegen me, maar daar maakt die knik helemaal geen verschil. De hoogte van het balhoofd weer wel, maar daar hebben we die bochel dus niet voor nodig. De bovenbuis had net zo goed rechtdoor kunnen lopen, maar is dus enkel omlaag gebogen om het klokkenspel uit de weg te gaan.wimmo17 schreef:@Christophorus
En ik maar denken dat die knik in het frame speciaal gemaakt was om die petfles wat makkelijker uit de houder te kunnen halen...
De knik in de onderbuis is bij meer 29ers noodzakelijk, want anders kan de vorkkroon van de verende voorvork de onderbuis beschadigen bij te ver doordraaien.Robertjan schreef:De onderbuis kan ook recht, want spatborden hoeven op een dergelijke fiets helemaal niet. "Ja maar, je kunt ze eraf halen, hoor." Dat klopt, maar initieel begrijpt de fabrikant dus haar doelgroep niet. Sterker nog: een rechtere buis lijkt steviger en daarmee juist wenselijk voor de doelgroep.
Gelukkig heb ik een 28" uit 2006 waar dikke banden onder passen. Wie zou het nou denken dat Vittorio was toen al zo vooruit strevendChristophorus schreef:Klopt helemaal!keesm54 schreef:Misschien snap ik het wel niet. Maar ik begrijp dat een 29-er gewoon een 28" wiel heeft en met een band van minimaal 50 mm als 29-er wordt gezien ? (info site Chirstophorus).
Dus op mijn Avaghon 28-serie (ben zo'n on/offroadfietser in Europa van 1,92m) gewoon een lekkere dikke band (die nieuwe Schwalbe Almotion 50-622 op het oog) en dan is het een 29-er