johnny-vs schreef:enkele jaren terug woonde ik tijdelijk in Antwerpen , daar werd de fiets gestolen van mijn dochter voor de deur
...
het tekent alleen hoe belangrijk de politie fietsdiefstal vind, je weet hem staan , kan bewijzen dat het mijn fiets is en.......de heren hebben geen tijd, steel hem zelf maar terug , voila....
Niet dat het nu 'in orde is' in Antwerpen, maar ik heb wel de indruk dat er een trage evolutie is in de goede richting. Ik weet dat opmerkingen als "steel er zelf maar een terug" absoluut niet gewaardeerd worden door de hogere regionen in de politie. (Wat niet betekent dat het daar allemaal goed loopt, maar dat is een heel ander verhaal.)
Rutger schreef:Enig idee waar dit soort fietsen verkocht worden? Via Marktplaats misschien of andere internetadressen? Of via vage fietswinkels? In Belgie of in het buitenland.
In België is er denk ik heel weinig verkoop via (vage) fietsenwinkels. Voor zover ik weet worden de fietsen die door bendes worden gestolen veelal naar het buitenland gebracht.
Ook straatverkoop (door drugsverslaafden) is een minder voorkomend fenomeen in Vlaamse steden dan in sommige Nederlandse steden.
audrey schreef:
Ik heb helemaal geen zin om met jou in discussie te gaan dus een antwoord krijg je niet van mij.
Het valt me op dat steeds meer mensen nogal agressief reageren op forums. Jammer...
Ik weet zeker niet alles van fietsdiefstal. Maar het is wel een onderwerp waar ik enige kennis over heb. (Hoe zou ik anders met stad Antwerpen in overleg kunnen gaan over een beter anti-fietsdiefstalbeleid?)
Dat mensen het niet met mij eens zijn, daar heb ik geen probleem mee. Dat mensen de behoefte voelen mij 'op mijn plaats te zetten' en daarbij laten blijken dat ze helemaal niet zo veel van een onderwerp weten en slecht lezen is eigenlijk diep triest.
En dat is misschien net één van de problemen op internet. Dat sommige mensen denken dat ze overal zinvolle uitspraken over kunnen doen en daarbij elke nuance achterwege laten.
Durf je op de vraag te antwoorden of jij een fietsslot gebruikt en zo ja, waarom?
cabonga schreef:oké 't is geen studentenfiets. Dus geen student die het stal?
dit kan natuurlijk een conclusie zijn, ook gezien de fiets goed afgesloten was.
Dat het geen studentendiefstal is volgt niet uit het gegeven dat het geen studentenfiets is maar uitsluitend uit het gegeven dat de fiets met een heel degelijk slot (volgens de eigenaar) en een beugelslot vast stond. Daar beginnen studenten niet aan maar dat wijst op professionele dieven.
cabonga schreef:
Wat ik wel weet dat in Antwerpen, Gent, Leuven, sommige bestolen studenten het zat zijn en dan maar zelf ene jatten.
Recycling....?
Dat is/was een probleem van typische studentensteden zoals Leuven (en misschien Gent) maar is voor zover ik weet geen grootschalig probleem in Antwerpen.
Maar dat probleem zou ook kleiner aan het worden zijn. Mogelijk komt dat doordat studenten tegenwoordig goede en zeer betaalbare mogelijkheden hebben om fietsen te huren. In deze steden is men als student tegenwoordig meer met een deelfiets (Velo-fiets - Antwerpen) of een huurfiets (Fietshaven - Antwerpen, Velo - Leuven, Gent - Max-Mobiel ) dan met een eigen fiets. Deze mogelijkheden zijn relatief recent, dus 10 jaar geleden was het een heel ander verhaal.
Renaat