Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Deze artikelen wat ik zoek? (gelukt!) - Forum Wereldfietser

Deze artikelen wat ik zoek? (gelukt!)

Beste allemaal,

Komende zomer ga ik op de fiets richting Noorwegen. Ik ben dus rustig bezig alle spullen bij elkaar te zoeken. Nu heeft de vrijbuiter leuke kortingen de komende tijd.
Ik zoek een slaapmat en een slaapzak. Deze moeten ook te gebruiken zijn voor tijdens wandelingen met een grote rugtas.

Ik heb nu deze 2 in gedachten:

http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... at-ul-7-m/

http://www.vrijbuiter.nl/slaapartikelen ... te-rechts/

Hoe vinden jullie dit eruit zien? Ik heb namelijk geen ervaring met dit soort matten of slaapzakken.... (ga nu op pad met de caravan en tent... Dus een klassieke zware slaapmat en een Texelschaapdeken :D )

Deze 2 leken mij zelf een mooie combinatie van klein pakvolume, prijs en kwaliteit.
Mat is prima, moet in de uitverkoop voor minder te krijgen zijn. Gelert is B-kwaliteit, voor een slaapzak voor een trektocht door Noorwegen zou ik daar niet voor kiezen, overigens gebruik ik hun kookspullen met veel plezier.
Als je hiervoor onder een deken/laken hebt geslapen kan een mummieslaapzak best krap aanvoelen. Heb je naar een dekenslaapzak gekeken?

Hoe kom je op deze site terecht? Wil je niet (zo)veel uitgeven?
Ook demmenie (Kathmandu) heeft uitverkoop.
De slaapzak die je nu in beeld hebt is in elk geval niet zo zwaar.
Ben je over de tent er al uit?

I.i.g veel plezier met de voorbereidingen.

Groet, Hans
De normale deken trek ik altijd onder me dus die ligt ook strak. Dat gaat dus niet zo'n probleem worden. Deze site kwam ik op omdat ik hier vaak mijn spullen haal. Qua tent gaat het een Vango Sabre 200 worden.
Ik heb geen enorm budget dus overal probeer ik de gulden middenweg te nemen.
Deze 3 dingen zijn eigenlijk de laatste dingen die ik nog nodig heb. Bedankt voor de hulp!
Voor slaapzak kan je ook eens bij de Decathlon kijken, heb daar een donsslaapzak (tot -4 graden) gekocht voor 99,- euro, voldoet in voorjaar, zomer en herfst prima.

Als je echt een topper wilt kan je ook eens bij exped kijken, gebruik zelf de Exped Swan, klein pakvolume, makkelijk mee te nemen in de rugzak bij bergwandeltochten/bivaks en in de sneeuw bij -14 i.c.m. goed mat geen enkel probleem.
Waarom bij de Vrijbuiter? Korting klinkt leuk, maar de eerste de beste link in Google is al goedkoper! http://www.outdorado.com/Exped_Synmat_UL_7.jsp

Ik weer es met m'n neus gekeken.... :oops:
roosterveld schreef:Waarom bij de Vrijbuiter? Korting klinkt leuk, maar de eerste de beste link in Google is al goedkoper! http://www.outdorado.com/Exped_Synmat_UL_7.jsp

wel de verkeerde maat :wink:
Ik heb dezelfde slaapmat, alleen maat L. Ben er erg tevreden over. Het liggen op die ribbels is even wennen, maar gaat prima. Bij het bewegen is er wel wat meer geluid dan bij mijn andere mat (Thermarest), maar meestal lig ik alleen dus kan er niemand klagen.
Ik heb wel het gevoel dat ik er iets voorzichtiger mee moet omgaan. Het materiaal is wat dunner en kwetsbaarder, dus zomaar ergens neerleggen is er niet bij.
Het formaat en gewicht zijn echt bijzonder mooi. Opgerold past hij precies in een bidonhouder, dus dat scheelt bij mij weer ruimte in de tas. 20 á 25 keer flink blazen en hij is vol. Een aanrader vind ik!
Bedankt voor de hulp! Ben altijd erg voorzichtig met mijn spullen dus dat moet goed komen. Wel een goede tip!
De ribbels hebben mijn luchtbed nu ook dus daar ben ik aan gewent :D
Hey allemaal,

Even een update. Vandaag van de geen BTW korting gebruik gemaakt bij Bever. (had zelf een kortingskaart en mijn vader ook)
Ik heb een Exped 7 M en een Aleutian 2S Reg (The North face) gekocht.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een iets dunnere slaapzak. Ik neem er liever een
lakenzak bij (die ook 4 of 8 graden warmte toevoegt afhankelijk van het type). Dit is in de zomer en lente veel lekkerder. Ik de herfst is de warmte alsnog het zelfde met een lakenzak. Het pakvolume, gewicht en vooral comfort is uiteindelijk beter.
Bedankt allemaal voor de hulp!
welke slaapmat past er in een bidonhouder??
Lijkt me erg fijn zo klein!
alegre schreef:welke slaapmat past er in een bidonhouder??
Lijkt me erg fijn zo klein!
Exped symat. Heb zelf de maat L. Weegt 600 gr ofzo en past in je bidonhouder.
Let wel! Het gaat dan om de ultra light versie. Ik heb de warmere normale editie met pomp en die is een slagje groter qua pakvolume. (en is 860 gram)