Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Souvenirtjes - Forum Wereldfietser

Souvenirtjes

Misschien een idee voor de globetrotters hier? Erg lichtgewicht aandenken aan de landen waar je gefietst hebt. Neemt ook geen plek in in de fietstas:

http://tinyurl.com/lrwj9sw

:)

Carl
Tja, met zo'n lelijke mercatorprojectie zou ik ook niet naar Rusland gaan...
Zo te zien heeft ie voor China voor de politieke oplossing gekozen. Toch zullen er landen zijn waar ie beter z'n shirt aan kan laten. :?
Dan vind ik deze subtieler...

Afbeelding

Henk

kunst en fietswerk
Tja, ik zal maar weer even de azijnpisser uithangen ...

Ik snap niet waarom men zo trots is in zoveel (mogelijk) landen te zijn geweest. Op zich is dat helemaal geen prestatie want vraagt het slechts tijd en geld. Integendeel, als men overal met het vliegtuig naar toe gaat dan wijst het vooral op een waanzinnig grote ecologische voetafdruk en dat is niet bepaald iets waar men trots op moet zijn.

Als men nu overal op eigen kracht naartoe gaat of daar knappe prestaties levert of zinvol werk doet, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar gewoon trots zijn omdat men ergens is geweest?!

Renaat
Hoewel een deel met je mee kan gaan, hoeveelheid landen vind ik ook steeds minder interessant na het 80e land 8) , klopt jou stelling natuurlijk niet. Door 80 landen fietsen is echt geen kattepis. Is gewoon heel veul kilometers :lol: .
En nu kan de discussie losbarsten of de hoeveelheid km van belang zijn :shock:
henkfietst52 schreef:Dan vind ik deze subtieler... {5280}
Wel erg subtiel ja. Google geeft nogal wat mogelijkheden. Het is vast ook wel de naam van een happy-bar ergens in het verre oosten :roll:
Leon
Wat Ralph Tuijn doet... dat noem ik een prestatie!

http://www.ralphtuijn.nl/wmview.php?ArtID=264

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Wat Ralph Tuijn doet... dat noem ik een prestatie!

http://www.ralphtuijn.nl/wmview.php?ArtID=264

Henk

kunst en fietswerk
Nou een echte held :? :( :
Het kind van een jaar of 12 rend een houten huisje in en doet de deur achter zich op slot. Nu weet ik ten minste waar de pakistaan zit. Meestal verdwijnen ze in het niets. Mijn zware bergschoenen maken een einde aan de illusie die houten deur heet en ik sta oog in oog met het huilende kind. Vader is intussen ook aangekomen en staat me te gebaren dat ik mijn gang kan gaan, want hij heeft het zelf gedaan. Ik geef een klap, maar mijn vuist trof pijnlijk de elleboog van het kind wat me nog woedender maakt en de tweede slag doet treffen. Het kind huilt weer wat harder en tevreden stap ik weer op de fiets.
Leon schreef:
Wel erg subtiel ja. Google geeft nogal wat mogelijkheden. Het is vast ook wel de naam van een happy-bar ergens in het verre oosten :roll:
Leon
Ik gok op een hoogte.
HansvanderVeeke schreef:
Leon schreef:
Leon
Ik gok op een hoogte.
Klopt, die van Denver: http://en.wikipedia.org/wiki/5280
Leon
Leon schreef:
Leon
Misschien gewoon reclame voor deze tatoo shop:
http://www.5280tattoo.com/ :?:
En dus heeft het heleaar niets met fietsen te maken :|
Ik vraag me ook af waarom je trots bent op afstanden fietsen of aantallen landen. Een fietsvakantie, of zelfs een fietsreis, is voor mij in ieder geval geen wedstrijd. De prestatie is gerelateerd aan mezelf, en niet aan wat anderen meer of minder hebben gedaan.
Voor mij is het fietsen de beloning, op weg zijn, dingen zien, verrast worden. Tot nu toe lukt dat prima binnen Europa, Zelfs binnen Nederland. Ik verbaas me er dan ook over dat er mensen zijn die Thailand, China en Amerika beter lijken te kennen dan hun eigen mooie Nederland en de buurlanden...
@ Polling

Helemaal met je eens!

Genoeg te zien en beleven in west Europa en de pret is er absoluut niet minder om. Europa is gewoon hartstikke mooi!

En idd als je tijd en geld hebt kun je zoveel landen aandoen als je zelf wilt.

Ik fiets soms dag afstanden van 160 km of meer, maar vind dat absoluut geen prestatie en doe het gewoon omdat ik het leuk vind.

Ben wel een beetje trots dat ik London-Edinburgh-London gedaan heb, en ook daar interesseert mij het niet dat een ander het sneller gedaan heeft.
Wel een mooi souvenir trouwens die medaille! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef: Ben wel een beetje trots dat ik London-Edinburgh-London gedaan heb, en ook daar interesseert mij het niet dat een ander het sneller gedaan heeft.
Dat zijn dan ook prestaties waar iemand in mijn ogen best wel trots op mag zijn.

Maar veel prestaties (zelf die) zijn erg relatief. Ooit heb ik met twee vrienden een colletje in Portugal beklommen bij veel te hoge temperaturen. (Vraag me niet welke col, het was ook geen extreme prestatie.) Ik was na iets meer dan een uur boven (zoals ik zei, het was geen indrukwekkende col), één van mijn vrienden kwam enkele minuten later boven maar die laatste deed er meer dan een uur langer over. Wie had er de grootste prestatie gedaan? Ik die met een redelijke conditie binnen een dik uur boven was en niet echt had afgezien of die vriend die twee uur tegen zichzelf had zitten vechten om boven te geraken?

Renaat