Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verslag Eurobike 2013: o.a Rohloff, Pinion, idworx, Schwalbe - Forum Wereldfietser

Verslag Eurobike 2013: o.a Rohloff, Pinion, idworx, Schwalbe

Wij zijn met de personeelsleden die konden naar Eurobike geweest. De nieuwe trends, snufjes en ontwikkelingen kun je zien op onze filmpje.
Heb je geen gevoel voor humor dan vooral niet kijken. Oh ja, en het geluid was al net zo slecht :lol:

Nieuws over o.a. Carrera, Blackburn, Shimano, GoPro, Brooks, Giant, Ortlieb, Koga, Pinion, Magura, idworx, Schwalbe, Humpert, Touterain en Rohloff.

http://www.vakantiefietser.nl/201309/eurobike-2013/
Eric Schuijt schreef:Wij zijn met de personeelsleden die konden naar Eurobike geweest. De nieuwe trends, snufjes en ontwikkelingen kun je zien op onze filmpje.
Heb je geen gevoel voor humor dan vooral niet kijken. Oh ja, en het geluid was al net zo slecht :lol:

Nieuws over o.a. Carrera, Blackburn, Shimano, GoPro, Brooks, Giant, Ortlieb, Koga, Pinion, Magura, idworx, Schwalbe, Humpert, Touterain en Rohloff.

http://www.vakantiefietser.nl/201309/eurobike-2013/
Leuk filmpje weer hoor, krijg je toch even een indruk. Nieuwe stuurtasje van ortlieb is ook wel innovatief.

Maar....
bandjes breder dan 50mm heeft geen zin? en dat zegt ie naast een surly olifant :)
Mooie indruk van de beurs en de nieuwtjes. Eric, bedankt voor het delen van je ervaringen.
Hoi Eric,
Wel weer een leuk ons-kent-onsfilmpje. Het gaat duidelijk erg goed met de branche, mooi spul allemaal!
Die éénliterbidon wil misschien ik nog wel betalen maar kun je het kapje dat de leuke dame met twee handen openmaakt ook met één hand openmaken? Ik had gehoopt dat jij het zou demonsteren omdat jij immers een hand bezet had met de microfoon.

Ik vind het idee van Orlieb, om een kabel die in het midden geen contacten heeft te voorzien van een setje nieuwe contacten aan de buitenkant van de tas, opmerkelijk.

Leon
Van de bidon hebben we een sample binnengekregen (want eerst testen en dan pas verkopen) maar daar zat de verkeerde dop bij. Dus wordt vervolgd.

De logica van Ortlieb met de stuurtas is, dat je hem los kunt halen zonder het bekende Busch und Muller stekkertje los te hoeven schroeven. Dat werkt sneller. Deze wordt ook nog getest op mijn volgende tocht als hij dan al beschikbaar is.
Eric Schuijt schreef: De logica van Ortlieb met de stuurtas is, dat je hem los kunt halen zonder het bekende Busch und Muller stekkertje los te hoeven schroeven. Dat werkt sneller. Deze wordt ook nog getest op mijn volgende tocht als hij dan al beschikbaar is.
Volgende stap van Ortlieb is dat ze in dat tasje zelf een grote bufferaccu inbouwen, ter plaatse van bodemplaat of zijkant, de B&M Ortlieb-Werk genaamd. Batterijaccu opladen tijdens het fietsen om vervolgens na loskoppeling je gadgets weer op te laden in je tent. Uiteraard met de mogelijkheid om de accu ook in een hotel op te laden (220v).
Eric,

Interessante indrukken van nieuwe zaken op een beurs. Leuke film.
AB schreef:Maar........bandjes breder dan 50mm heeft geen zin? en dat zegt ie naast een surly olifant :)
Surly? Voor een rijder die een sterke voorkeur van super stijf, strak en oversized aluminium? Je alu-hoedje afgezet? :D Breder dan 50 mm banden zitten in frames met bijpassende lange trapassen. Zit je op een fiets, zoals een eend waggelt. Inefficiënt trappen. De mooiste crankstellen staan op loopbreedte en passen niet in een Surly olifant.

Piet.
PietV schreef:Eric,

Interessante indrukken van nieuwe zaken op een beurs. Leuke film.
AB schreef:Maar........bandjes breder dan 50mm heeft geen zin? en dat zegt ie naast een surly olifant :)
Surly? Voor een rijder die een sterke voorkeur van super stijf, strak en oversized aluminium? Je alu-hoedje afgezet? :D Breder dan 50 mm banden zitten in frames met bijpassende lange trapassen. Zit je op een fiets, zoals een eend waggelt. Inefficiënt trappen. De mooiste crankstellen staan op loopbreedte en passen niet in een Surly olifant.

Piet.
hej ouwe mopperkont, heb je die ventoux nu al eens opgefietst met je lage q-factor ;)
Nog een nieuwtje van de Eurobike : de nieuwe Son koplamp, de edelux II
http://fahrradbeleuchtung-info.de/schmi ... lux-ii-vor
Tja, ik ben wel weer bij Schmidt langsgeweest en gevraagd naar nieuwtjes. Maar dat er een nieuwe Edelux komt, dat hadden ze niet verteld :(

(Nu moet je je maar afvragen of nog feller licht prettig is, want daardoor zie je naast de bundel zeer weinig door het hogere contrast. Soms als er geen verkeer is, doe ik mijn koplamp uit en eigenlijk rijdt dat prettiger...)
Goed lezen: de lamp is nauwelijks helderder. Het extra licht wordt gebruikt om de bundel te verbreden en dichter bij het voorwiel te laten beginnen. En dat is allebei fijn, zeker voor een relatief langzame vakantiefietser.
Wim
Dezelfde upgrade komt er ook bij de B&M Cyo en Fly: http://fahrradbeleuchtung-info.de/iq-te ... y-und-ixon Dus iets meer licht in het centrum, en veel meer licht dichtbij en in de breedte.
Wim
Die Surly is volgens mij een moonlander (of iets dergelijks), dat is geen allround vakantiefiets maar bedoeld voor fietsen op zeer oneffen terrein of strand, andere doelgroep dus?
Matthie9001 schreef:Die Surly is volgens mij een moonlander (of iets dergelijks), dat is geen allround vakantiefiets maar bedoeld voor fietsen op zeer oneffen terrein of strand, andere doelgroep dus?
Klopt, volgens mij een moonlander of pugsley. Wat wel evt leuk wordt als vakantiefiets is de nieuwe surly ECR met surly knards 3.8 inch banden. Ook dan wel voor ruw terrein.

Patrick
Matthie9001 schreef:Die Surly is volgens mij een moonlander ... bedoeld voor fietsen op zeer oneffen terrein
Ha, ideaal voor in de binnenstad!
Leon
nvt
Idworx gebruikt her en der al standaard 55 en 60mm banden. Het mooie van een merk als Surly is, is dat ze heel scala aan bandendiktes als uitgangspunt voor hun fietsontwerp nemen. Ik ken geen ander merk dat dat principe zo sterk uitstraalt. Dat sommigen claimen dat een band breder dan 50mm geen zin is een groot mysterie. Sterker nog, het leuke fietsleven begint pas bij 50. Eric Schuijt had geen beter fietsmerk kunnen bedenken om zijn "statement" te maken :).