Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorbereiding wereldreis per fiets - Forum Wereldfietser

Voorbereiding wereldreis per fiets

Beste medefietsers,

Sinds een aantal weken ben ik serieus bezig met het voorbereiden van een fietsreis voor het goede doel naar Zuid-Oost Azië. Het lijkt me machtig mooi om na eerdere ervaringen een wereldreis te maken per fiets en hiermee geld op te halen voor mijn chronisch zieke broer.

Er zijn een aantal dingen waar ik tegen aan loop en ik ben daarom gaan zoeken naar gelijkgestemden die mijn willen en kunnen helpen bij het realiseren van deze reis. In mijn zoektocht kwam ik snel op dit forum waar met een vluchtige blik een aantal van mijn vragen reeds zijn beantwoord. Mijn dank hiervoor.

Waar momenteel mijn grootste onwetendheid ligt is de routebepaling. Ik ben zelf aan de slag gegaan met enkele fietsrouteprogramma's maar die konden mij niet bekoren. Het leek me daarom verstandig om niet iets nieuws te gaan bedenken wat er al is. Vandaar mijn vraag, of er iemand is die mij kan helpen een relatief veilige (i.v.m. moeders) te vinden richting Zuid-Oost Azië?

Alle hulp is van harte welkom. Bij voorbaat mijn dank,

Met vriendelijke en sportieve groet,

Guido van Enckevort (23).
Beste Guido,

Met de zoekfuncite kom de waarschijnlijk wele en aantal mensen tegen die al die kant op zijn gefietst en hun route hier hebben verteld.

turkije iran is volgens mij meestal de route en dan naar boven. hoe de wereld er uitziet is moeilijk te zeggen als je vertrekt.

succes met plannen.
Hoi Guido,

Voor zo'n lange reis heb je inderdaad weinig aan fietsrouteprogramma's. Gewoon lekker op kaarten gaan kijken en bedenken welke plekken je wil aandoen tijdens je reis! Ik neem aan dat het je niet te doen is om zo snel mogelijk van A naar B te komen.

Hoe je route eruit gaat zien hangt natuurlijk ook af van de periode waarin je reist en of je alles wil fietsen of stukken met ander vervoer wil overbruggen enz. En dan zijn er nog aan aantal 'obstakels' op de route waar je rekening mee moet houden. De eerste serieuze die je tegen gaat komen op je route is de Zwarte Zee. Wil je er bovenlangs of passeer je deze binnenzee liever via de zuidelijke route?

Ben je nieuwsgierig naar de Noordelijke route dan zou je eens op de site van Sjirk kunnen kijken. Wil je meer weten over de Zuidelijke route dan zijn er kan je bij ons site informatie vinden maar er zijn ook tal van anderen die ons voor gingen, of volgden.

Veel plezier bij de voorbereidingen!
In de Landeninformatie van de Fietsvakantiewiki (link rechtsboven in dit scherm) vind te tal van blogs en reisverslagen, meestal gerangschikt per land; let er op of ze recent zijn. Mail je zulke mensen met een specifieke vraag dan zullen de meesten je graag verder helpen.
Leon
Maarten & Line schreef:.......op de site van Sjirk kunnen kijken!
link
Volgende week dinsdag hebben wij de halfjaarlijkse wereldfiets-avond.
Kom gerust langs, maar wil je je wel aanmelden: http://www.vakantiefietser.nl/agenda-cursussen/

Om 18:15 gaan we eten. Er is koffie, thee en je kan onbeperkt negerzoenen eten :lol:
Hallo Guido,

In april 2012 ben ik van Nederland naar China gefietst. Tijdens de voorbereidingen liep ik tegen dezelfde problemen aan.

Neem gerust contact met mij op als je vragen hebt.

paulboumans_2@hotmail.com
http://www.aventureduvelo.nl (binnenkort de hele reis incl fotomateriaal te zien)
Beste medefietsers!

Bedankt voor alle info. Ik ga even rustig alles opnemen en met sommige zal ik nog in contact komen. Tutti grazi!

Ciao!